BMW Motorrad Concept CE 02 – motocykl nawet dla 16-latków?
Oddział motocyklowy BMW zaprezentował niedawno ciekawy Concept CE 02. Czy ten fun bike zachęci młode osoby do elektromobilności w miejskiej dżungli?
BMW pokazało koncepcję pojazdu elektrycznego, który nie jest ani klasycznym motocyklem, ani skuterem.
Model ten adresowany jest przede wszystkim do osób w wieku od 16 lat, które dotychczas nie jeździły motocyklem, a chciałyby zacząć przygodę z motoryzacją w praktyce.
BMW Motorrad Concept CE 02 – zasięg pojazdu
BMW Motorrad Concept CE 02 ma masę 120 kg. Moc 11 kW i maksymalny moment obrotowy od startu mają umożliwić szybki start ze świateł. Prędkość maksymalna konceptu wynosi 90 km/h, a zasięg to 90 kilometrów.
BMW Motorrad Concept CE 02 – wyposażenie standardowe
W CE 02 między dwoma kołami, których rozmiar jest podobny do tych z pit-bike’ów lub małych supermoto, są dwie wyraźnie oznaczone powierzchnie. Ciemniejsza mieści dwa akumulatory, srebrna – silnik elektryczny.
Światło tylne składa się z dwóch małych, półprzezroczystych listew diodowych, które są przymocowane z tyłu po lewej i prawej stronie siedzenia.
Logo BMW zostało zintegrowane na białym silikonowym siedzeniu tuż za kierownicą. Poza nim nazwę producenta zdradza jedynie logotyp BMW na obręczach kół i na taśmach bagażowych.
W przedniej części siedzenia są dwie elastyczne taśmy umieszczone w taki sposób, by kierowca motocykla mógł wygodnie zamocować pod nimi mniejsze akcesoria. Dodatkowe miejsce zapewnia uchwyt, na którym są zamontowane przednie podnóżki.
Przy okazji prezentacji CE 02, producent pokazał także odzież z odpowiednimi protektorami, przeznaczoną do jazdy na tym motocyklu. W komunikacie prasowym znalazłyśmy ciekawe zdanie: „modne przesłanie – miejskie wyposażenie dla młodych kierowców i kierowczyń”. A może kierowniczyni? 😉
BMW Motorrad Concept CE 02 – dane techniczne
- Akumulator: brak danych
- Moc: 11 kW dla kategorii prawa jazdy od A1 (ECE)
- Prędkość maksymalna: 90 km/h
- Zasięg: ok. 90 km (według WMTC)
- Obręcze: koło tarczowe 15 cali z przodu i z tyłu
- Wysokość siedziska: 730 mm
- Masa własna: ok. 120 kg
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach