
BMW M2 2023 – cena w Polsce i dane techniczne. Na ten model czeka wielu fanów marki!
BMW M2 to najmniejszy obecnie oferowany pojazd dywizji M i chyba najbardziej zwariowany. Nie próbuje być limuzyną czy luksusowym gran turismo.
Najnowsze BMW M2 to samochód zdecydowanie wzbudzający wiele emocji. Światowy debiut rynkowy najnowszej generacji BMW M2 rozpocznie się w kwietniu 2023 roku, ale nie chcemy czekać do kwietnia, już dziś zdradzamy wam wszystkie istotne szczegóły dotyczące tej kompaktowej pompy adrenaliny z Bawarii. No, tak naprawdę to z Meksyku, bo nowe BMW M2 produkowane będzie w zakładach BMW Group w San Luis Potosi.

Ile kosztuje BMW M2 2023?
Nowe BMW M2 startuje w cenniku bawarskiej marki od okrągłych 350 000 zł. W standardzie mamy m.in. 19 (przód) i 20-calowe felgi (tylna oś), diodowe reflektory (ale nie matrycowe), tylny spojler M. We wnętrzu na kierowcę czeka zakrzywiony wyświetlacz BMW Live Cockpit Plus, z systemem BMW 8 i nawigacją. Do tego skórzana kierownica M z kolorowymi przeszyciami, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, 3-strefową klimatyzację, ambientowe podświetlenie kabiny i tylną kanapę składaną w proporcjach 40:20:40. Jednak dla fanów ważniejsze jest to, co napędza to auto.

BMW M2 2023 – mocy nie zabraknie
Jeżeli czegoś można być pewnym w przypadku każdego nowego modelu z BMW M, to tego, że mocy nie będzie za mało. Nowe BMW M2 napędza sześciocylindrowy, wysokoobrotowy silnik rzędowy o mocy 338 kW (460 KM), co jest wartością aż o 90 KM wyższą od poprzednika. Trzylitrowa jednostka różni się tylko w kilku szczegółach od silnika stosowanego w najnowszych BMW M3 i M4. Silnik łatwo wkręca się na obroty i liniowo oddaje moc aż do maksymalnych obciążeń.
Maksymalny moment obrotowy wynoszący 550 Nm dostępny jest w zakresie od 2650 do 5870 obr/min. Nowy silnik osiąga moc maksymalną przy 6250 obr/min, a jego maksymalna prędkość obrotowa wynosi 7200 obr/min. Dynamicznemu oddawaniu mocy towarzyszy emocjonujący dźwięk generowany przez układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami. Podobnie jak układ chłodzenia, również układ smarowania opracowany został pod kątem dynamicznej jazdy na torze wyścigowym.
Cała ta moc jest przekazywana standardowo za pomocą sportowej, 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów M Steptronic z Drivelogic (trzy programy zmiany biegów do wyboru). Opcjonalnie (za dopłatą 2100 zł) można zamówić egzemplarz z sześciobiegową skrzynią manualną z asystentem zmiany biegów, który podbija obroty przy redukcji, eliminując poślizg sprzęgła podczas redukowania biegów przed zakrętami. Purystów jak najbardziej bezpośrednich wrażeń z jazdy informujemy, że asystenta zmiany biegów można wyłączyć. Adaptacyjny układ jezdny to standardowe wyposażenie, bez dopłat mamy też aktywny mechanizm różnicowy i układ wydechowy z czterema końcówkami.

BMW M2 2023 – oczywista dynamika i w wyglądzie i w osiągach
Atletyczne proporcje tego dwudrzwiowego coupe dobrze oddają jego wyczynowy charakter. Agresywnie naszkicowana bezramkowa atrapa chłodnicy BMW z poziomymi listwami i trzyczęściowy dolny wlot powietrza o niemal prostokątnych konturach przydaje przedniemu pasowi muskulatury. Również tył nowego BMW M2 jest potężny. Charakterystyczna krawędź aerodynamiczna na pokrywie bagażnika i pionowe światła odblaskowe tworzą oryginalne akcenty, podobnie jak purystyczna wstawka dyfuzora i dwie wąsko rozstawione pary końcówek rur wydechowych. Rozstaw osi jest krótszy o 110 mm, a długość pojazdu mniejsza o 214 mm niż w modelach BMW M4 Coupé. Jednocześnie szerokość i rozstaw kół są znacznie większe niż w nowym BMW serii 2 Coupé. W konfiguratorze przewidziano 5 barw nadwozia, opcjonalnie można wybrać dach z karbonu (samodzielnie kosztuje 10 800 zł, ale może stanowić część pakietu M Race Track), który zmniejszy masę pojazdu o ok. 6 kg.
Z 8-stopniową skrzynią M Steptronic nowe BMW M2 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s; w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną w 4,3 s. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 13,5 s (skrzynia automatyczna) lub 14,3 s (skrzynia manualna). Prędkość maksymalną nowego BMW M2 można podnieść z 250 do 285 km/h, wybierając opcjonalny pakiet M Driver (kosztuje 10 200 zł).
Najdroższym pakietem w nowym BMW M2 2023 jest pakiet M Race Track za 53 600 zł. W tej cenie do wyposażenia standardowego otrzymujemy dodatkowo: karbonowy dach, kubełkowe fotele z karbonu (fotele te zmniejszają masę pojazdu o około 10,8 kg), ozdobne listwy – także z karbonu i wspomniany pakiet M Driver oraz opony torowe.

BMW M2 – układ jezdny
Zarówno oś przednia z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi, jak i pięciowahaczowa oś tylna mają kinematykę charakterystyczną dla M. Wyposażenie standardowe nowego BMW M2 obejmuje adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem M Dynamic oraz wydajny układ hamulcowy M z pływającymi tarczami i sześciotłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu. Układ hamulcowy umożliwia dwie charakterystyki twardości pedału hamulca. Opcjonalnie oferowane są również opony torowe.

BMW M2 – kokpit
Nowe BMW M2 ma kokpit zorientowany na kierowcę z typowymi dla M wskazaniami, elementami obsługi i ustawieniami. Informacje istotne dla kierowcy, w tym wskaźnik zmiany biegu, są wyświetlane w nowej formie graficznej na wyświetlaczu informacyjnym o przekątnej 12,3 cala. Wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala może pokazywać widżety M dotyczące między innymi ustawień pojazdu i stanu opon. Również opcjonalny wyświetlacz BMW Head-Up oferuje typowe wskazania M.

Zakrzywiony wyświetlacz BMW jest częścią systemu BMW iDrive najnowszej generacji. Bazuje on na systemie operacyjnym BMW 8. Nowe oprogramowanie umożliwia personalizację wielu funkcji pojazdu za pomocą profilu BMW ID i aplikacji My BMW oraz korzystanie z karty Personal eSIM w samochodzie. W wyposażeniu standardowym nowego BMW M2 oferowana jest również integracja smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay® i Android Auto™. System antenowy nowego BMW M2 obsługuje łączność 5G.
Cenę wyjściową najnowszego BMW M2 2023 już znacie – wynosi 350 000 zł. Maksymalnie skonfigurowany BMW M2 zbliży się do 450 000 zł.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: