BMW iX – elektryk gotowy do produkcji seryjnej. Sprint do „setki” w 4,6 sekundy!
Sprzedaż rozpocznie się od dwóch wariantów modelowych: BMW iX xDrive50 oraz BMW iX xDrive40.
Na rynku pojawią się: BMW iX xDrive50 o mocy 523 KM, zasięgu do 630 km (WLTP) oraz BMW iX xDrive40 o mocy 326 KM i zasięgu do 425 km (WLTP). W późniejszym terminie pojawi się BMW iX M60 o mocy ponad 600 KM ze szczególnie dynamicznym napędem na wszystkie koła.
Układ napędowy generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 765 Nm w BMW iX xDrive50 i 630 Nm w BMW iX xDrive40. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,6 s (BMW iX xDrive50), 6,1 s (BMW iX xDrive40). Akumulator wysokonapięciowy o pojemności brutto 111,5 kWh w BMW iX xDrive50 i 76,6 kWh w BMW iX xDrive40.
We wnętrzu znajdziemy w pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmujący wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz centralny o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesny interfejs graficzny i wydajne oprogramowanie oparte na systemie operacyjnym BMW 8.
Do wyboru trzy warianty wykończenia wnętrza: standardowe wyposażenie Atelier z powierzchniami Sensatec. Wariant Loft z wysokiej jakości tkaninami i mikrowłóknami oraz deską rozdzielczą z gradientowym nadrukiem kolorystycznym. Wyposażenie Suite z powierzchniami z naturalnej skóry.
Najważniejsze fakty:
- Zdalne aktualizacje oprogramowania i „funkcje na żądanie” (Functions on Demand) umożliwiające bieżące aktualizowanie oprogramowania pojazdu.
- Planowanie tras z uwzględnieniem przerw na ładowanie poprzez Connected Charging.
- Wewnętrzna kamera umożliwia robienie zdjęć.
- Asystent parkowania z kamerą cofania i asystentem cofania w standardzie.
- W wyposażeniu dodatkowym dostępny po raz pierwszy asystent parkowania Plus z funkcją zdalnego rejestrowania kradzieży.
- Specjalna zasada konstrukcyjna silników elektrycznych umożliwiająca rezygnację z metali ziem rzadkich. Kontrolowane, transparentne i zrównoważone wydobycie kobaltu i litu do akumulatorów wysokonapięciowych.
- Konsekwentnie zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne, współczynnik Cx: 0,25. Opcjonalnie dostępne koła Air Performance w rozmiarach 21 i 22 cali. Redukcja masy dzięki aluminiowej ramie przestrzennej i karbonowej klatce.
- Dostępne do wyboru adaptacyjna lub indywidualnie regulowana rekuperacja energii hamowania zwiększa wydajność i umożliwia jazdę „na jednym pedale”, a także korzystanie z funkcji swobodnego toczenia w zależności od zapotrzebowania i sytuacji na drodze.
Najnowsze
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Mercedes-AMG zdradził swoje plany na przyszłość. Już niedługo wyjątkowy samochód ma wprowadzić markę w segment, w którym samodzielnie jeszcze nie działała. -
Zadebiutował nowy Nissan Interstar. Wyjedzie na ulice w 2025 roku
-
Dynamika połączona z elegancją. Nowa Škoda Superb w wariancie Sportline już w polskim cenniku
-
Audi F1 ogłasza kolejnego kierowcę. To utalentowany Brazylijczyk
-
Mazda pokazuje przyszłość marki – Iconic SP