
BMW i Vision Circular – wizja samochodu z recyklingu. Czymś takim będziemy jeździć w 2040 roku?
BMW i Vision Circular stanowi zapowiedź przyszłości. Jesteście ciekawi, jak będą wyglądać auta bawarskiej marki w 2040 roku?
Podczas tegorocznych targów IAA Mobility w Monachium BMW przenosi nas w przyszłość, a konkretnie do 2040 roku.
BMW i Vision Circular stanowi zapowiedź elektrycznego pojazdu przyszłości, wytworzonego w całości z materiałów pochodzących z recyklingu. Tak, dobrze czytacie, w całości. Przedstawiciele marki przekonują, że nawet akumulatory da się tak wykonać.

BMW i Vision Circular – recykling ma wiele twarzy
BMW nie zdradza żadnych szczegółów dotyczących napędu, poza informacją, że jest to pojazd w 100% elektryczny. I choć koncept przenosi nas do 2040 roku, wątpimy by trafił do produkcji w identycznej formie. Nawet za dwie dekady. To raczej zapowiedź tego, w jakim kierunku zamierza podążać BMW i wyraźny manifest, że ponowne wykorzystanie zasobów to obok rozwoju elektromobilności najważniejszy priorytet wielu producentów. Już dziś wiele marek wykorzystuje przy produkcji samochodów materiały pochodzące z recyklingu i z pewnością trend ten będzie wzrastał. Przeczytaj jak Audi podchodzi do tego tematu.
BMW i Vision Circular – design przyszłości
Wygląd ostatnich modeli BMW budził sporo kontrowersji, głównie za sprawą coraz większej atrapy chłodnicy. Jedni gigantyczne „nerki” kochają, drudzy nienawidzą. W i Vision Circular atrapa chłodnicy ma całkiem rozsądne wymiary, chociaż stylistyka samochodu jest mocno futurystyczna.

Wewnątrz ciekawie prezentuje się kokpit łączący elementy wykonane na drukarce 3D z podświetlanymi kryształami. Zamiast tradycyjnego ekranu dotykowego BMW i Vision Circular ma wyświetlacz pokazujący informacje w dolnej części przedniej szyby.

Czas pokaże, czy elementy zaprezentowane w tym projekcie znajdą zastosowanie w przyszłych samochodach BMW.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?