
Bezpieczeństwo pasażerów z tyłu pojazdu. Jak o nie zadbać?
Jak odpowiednio przewozić dzieci? Kto powinien siedzieć z tyłu pojazdu? Znamy odpowiedzi na te i inne dotyczące bezpieczeństwa pasażerów z tyłu oraz nurtujące kierowców pytania.
Wiele osób zastanawia się, kto powinien siedzieć z tyłu samochodu. Robert Šťastný, członek zespołu badań nad bezpieczeństwem ruchu drogowego Škoda daje przydatne wskazówki:
Pomyślcie o sytuacjach, w których cała rodzina musi szybko wysiąść z samochodu. Na przykład podczas kolizji. Pasażerów samochodu należy zawsze sadzać w taki sposób, aby umożliwić im szybką ewakuację samochodu przez prawe drzwi zwrócone w stronę jezdni. Na przykład: dziecku w foteliku niemowlęcym i jego matce siedzącej obok. Mama powinna zawsze siedzieć po prawej stronie za fotelem pasażera, aby mogła szybko odpiąć dziecko lub cały jego fotelik i uciec w prawo. Jeśli jest odwrotnie, musi wyjść na jezdnię i obejść samochód.
Dziecięcy pasażerowie
Robert Šťastný ma również kilka porad dotyczących przewożenia dzieci:
Niektóre przedszkolaki wolałyby siedzieć na siedzisku pozbawionym oparcia. To jednak nie chroni głowy i szyi przed bocznym uderzeniem. Właśnie dlatego apeluję do wszystkich: trzymajcie swoje dzieci w pełnym foteliku tak długo, jak to możliwe, dopóki z niego nie wyrosną. Dzieje się to zwykle między 8 a 10 rokiem życia.

Niemowlęta powinny być przewożone w specjalnych fotelikach zwróconych tyłem do kierunku jazdy:
Dzisiaj trendem jest umieszczanie fotelików tyłem do kierunku jazdy, nawet jeśli są one przeznaczone dla większych dzieci, na przykład czteroletnich. Eksperci do spraw bezpieczeństwa zdecydowanie to popierają: siła uderzenia jest wtedy lepiej rozkładana w przypadku zderzenia. Niektóre dzieci mogą nie czuć się do końca komfortowo w tej pozycji, lecz mimo to radzimy, by siedziały w samochodzie w ten sposób. Jest to nieporównywalnie bezpieczniejsze.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?