
Bentley osiąga jednocześnie dwa kamienie milowe oddalone od siebie o prawie sto lat
Ukończono pierwszą kontynuację Blowera z 1929 roku i pierwszy ultranowoczesny, futurystyczny roadster Bacalar.
Dział Mulliner firmy Bentley zbudował dwa samochody dla klientów, które chyba nie mogą się od siebie bardziej różnić. Ukończono pierwszy Bacalar, futurystyczny roadster, spokrewniony z Continental GT, a także pierwszy samochód kontynuacyjny Blower.

Każdy z samochodów powstanie w liczbie 12 egzemplarzy. Bacalar i Blower są projektami specjalnymi, skonfigurowanymi przez klientów, budowanymi w dużej mierze ręcznie, więc ukończenie pierwszych egzemplarzy jest naprawdę dużym osiągnięciem.
Bentley Blower
Blower został pomalowany na kolor Birkin Green jako hołd dla jednego z pierwszych, oryginalnych Blowerów, którym ścigał się Sir Tim Birkin.

Mechanicznie, pierwsza kontynuacja Blower jest identyczna jak samochód z 1929 roku, co oznacza, że jest napędzana czterocylindrowym silnikiem o pojemności 4,4 litra. Wszystkie części wewnątrz czterocylindrowego silnika są odtworzeniem tych z oryginalnego, włącznie z aluminiowymi tłokami. Rozwija on 240 KM, co w 1929 roku było po prostu czymś niesamowitym. Jednak Bentley wprowadził kilka drobnych zmian w imię bezpieczeństwa i wygody. Zamontowano między innymi elektryczne pompy paliwa i dodano nowe dynamo, które opisano jako „przerobioną alternatywę dla oryginalnego dynama”.

Bentley Bacalar
W XXI wieku pierwszy Bacalar został wykończony w kolorze Atom Silver z zielonymi akcentami w kolorze Moss Green. Jeździ na 22-calowych kołach. W kabinie dominuje skórzana tapicerka Beluga, a właściciel zlecił dodanie zielonych i czarnych akcentów, by stworzyć wizualne połączenie między karoserią a wnętrzem.

Moc Bacalara pochodzi z podwójnie turbodoładowanego, 6-litrowego silnika W12, który zapewnia 650 KM i 904 Nm momentu obrotowego. Obraca czterema kołami za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów połączonej z łopatkami zmiany biegów.
Oba modele są w drodze do swoich nowych domów, tak więc miejcie oczy szeroko otwarte, być może spotkacie je wkrótce na ulicy. Tymczasem pracownicy w warsztacie Mulliner firmy Bentley rozpoczęli już budowę kolejnych trzech egzemplarzy z każdej serii.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?