Najbardziej i najmniej awaryjne auta – nowy raport TÜV 2023
Awaryjne auta? Które to? A które są najtrwalsze? Eksperci TÜV na podstawie wyników niemal 10 mln pojazdów udzielają odpowiedzi.
TÜV (Technischer Überwachungsverein) to niemieckie Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej, które kontroluje i certyfikuje systemy techniczne, w tym również i samochody. Raporty TÜV są cennym źródłem wiedzy na temat usterkowości wielu różnych modeli. Fakt, że dotyczą one głównie rynku niemieckiego nie jest w tym przypadku żadną wadą. Niemcy eksploatują auta w podobnych warunkach klimatycznych do naszych, jeżdżą przeciętnie jeszcze więcej od nas, więc informacje o tym, które auta są najbardziej i najmniej awaryjne będą użyteczne również w kontekście ich eksploatacji w Polsce.
Niemiecki TÜV dokonał analizy około 9,6 miliona wyników kontroli pojazdów w okresie od lipca 2021 r. do czerwca 2022 r. i odnotował wykryte usterki. Najnowszy raport obejmuje wyniki aż 226 modeli pojazdów, które podzielono na pięć grup wiekowych. Co ważne, model nie trafił do raportu jeżeli niemieccy diagności nie skontrolowali co najmniej kilku tysięcy egzemplarzy danego modelu. Zbyt mała próbka danych diagnostycznych mogłaby zniekształcać obraz awaryjności i trwałości danego modelu. Oto jakie modele zostały przez ekspertów TÜV wyróżnione. Zacznijmy od pozytywów.
Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa: samochody 2-3 letnie
Obok każdego modelu podajemy wykryty odsetek poważnych usterek w wynikach badań, jakie wykryto podczas diagnozowania konkretnego modelu.
- Mercedes B klasa – 2 %
- Mercedes GLC – 2,3 %
- VW Golf Sportsvan – 2,3 %
Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa: samochody 4-5 letnie
- Porsche 911 – 2,7 %
- Mercedes SLC – 4,1 %
- Audi Q2 – 4,5 %
Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa: 6-7 lat
- Porsche 911 – 3,5 %
- Suzuki Vitara – 7,2 %
- VW Golf Sportsvan – 7,3 %
Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa 8-9 lat
- Porsche 911 – 4,6 %
- Audi TT – 9,4 %
- Mercedes SLK – 10,3 %
Najmniej awaryjne auta – klasa wiekowa 10-11 lat
- Porsche 911 – 6,6 %
- Audi TT – 11,6 %
- Mercedes SLK – 12,2 %
Dlaczego TÜV nie przeprowadza badań starszych aut? Cóż, starsze auta jadą już do Polski…
Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 2-3 lata
- Dacia Logan – 11,6 %
- Dacia Dokker – 10,8 %
- VW Sharan – 9,4 %
- Citroën C3 Aircross – 9,4 %
Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 4-5 lat
- Dacia Duster – 18 %
- VW Sharan – 17,1 %
- BMW serii 2 Active Tourer – 16,7 %
Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 6-7 lat
- Dacia Duster – 24,4 %
- Dacia Dokker – 24,4 %
- BMW serii 5 / serii 6 – 23,8 %
Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 8-9 lat
- Dacia Logan – 32,9 %
- Fiat Punto – 31,1 %
- Dacia Duster – 28,4 %
Najbardziej awaryjne auta – klasa wiekowa 10-11 lat
- Renault Clio – 36,4 %
- Renault Twingo – 35,9 %
- Dacia Logan – 35,6 %
Pamiętajmy o pewnych cechach niemierzalnych. Wyniki badań diagnostycznych to jedno, ale emocjonalne podejście do auta, to drugie. Można z dużą dozą pewności założyć, że nabywcy Dacii kupują te auta z pragmatyzmu, a Porsche 911 to model kupowany sercem. Nic zatem dziwnego, że Porsche 911 wykazuje się znacznie wyższą trwałością, bo ich właściciele dbają o swoje auta.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: