
Autonomiczne roboty pomogą zbudować twój samochód! Zgadniesz, który producent korzysta z ich pomocy?
EffiBOT to autonomiczny, współpracujący robot mobilny, który dostosowuje się do potrzeb pracowników, aby ułatwić im pracę. Który producent samochodów korzysta z ich pomocy?
W fabryce Seata w Martorell autonomiczne roboty pracują ramię w ramię z ludźmi! Dzięki pomocy robotów marka dostosowuje swoje procesy produkcyjne do cyfrowych rozwiązań oraz efektywniej zarządza zasobami i komunikacją pomiędzy różnymi obszarami zakładu.

Autonomiczne roboty mobilne (AMR) – znane również jako EffiBOT – pracują autonomicznie, ale współpracują z pracownikami w centrum produkcyjnym Seata, dostosowując się do ich potrzeb, aby ułatwić im pracę. W przeciwieństwie do pojazdów sterowanych automatycznie (AGV), które do prawidłowego funkcjonowania wymagają toru, autonomiczne roboty mobilne (AMR), takie jak EffiBOT, potrafią rozpoznawać otoczenie, wyznaczając trasę do określonego celu i omijając przeszkody na drodze.
Robotyczna siła robocza pomaga pracownikom między innymi w takich zdaniach jak transport komponentów po ogromnym obiekcie o powierzchni 2,8 miliona metrów kwadratowych. EffiBOT zdejmuje z pracowników Seata ciężar noszenia ciężkich ładunków, ponieważ może przewozić wszelkiego rodzaju materiały potrzebne do montażu samochodu, przenosząc do 250 kilogramów i ciągnąc nawet 500 kilogramów.

Seat kontynuuje prace nad rozwojem i zastosowaniem cyfrowych narzędzi i rozwiązań, aby jego fabryka stała się „inteligentnym i cyfrowym” obiektem. Dwa autonomiczne, współpracujące roboty mobilne EffiBOT są pierwszym krokiem w przyszłość marki.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?