Auta do 70 tys. zł – oto 5 oszczędnych używanych samochodów rodzinnych
Wraz z rosnącymi kosztami życia, polscy kierowcy coraz częściej sięgają po bardziej oszczędne samochody. A co zrobić, gdy budżet rodzinny nie wystarcza na nowy samochód? Oto auta do 70 tys. zł.
Wydaje się, że auta do 70 tys. zł trudno znaleźć w obecnych czasach. Oto lista 5 modeli z bazy Carvago – platformy sprzedaży samochodów- z ponad 800 tys. samochodów z całej Europy, które zostały wybrane ze względu na cenę i relatywnie niskie koszty eksploatacji.
Auta do 70 tys. zł
Peugeot 308 SW II
Po niezbyt udanym modelu pierwszej generacji, projektanci Peugeota niemalże od podstaw stworzyli jeden z najbardziej zgrabnych, kompaktowych hatchbacków. Kombi jest nieco mniej eleganckie, ale jego większy bagażnik gwarantuje ogromną ilość przestrzeni. Sterowanie za pomocą ekranu dotykowego może być frustrujące, jednak pod względem mechanicznym samochód będzie długo spełniał oczekiwania kierowcy. Należy jednak pamiętać, by unikać przy wyborze turbodoładowanych silników benzynowych. Nawet automatyczna skrzynia biegów firmy Aisin będzie służyła długo, o ile poprzedni właściciel wymieniał olej przy przebiegu około 100 000 km.
- Najlepszy silnik: 1.5 BlueHDi
- Najsłabszy silnik: 1.6 THP
- Zużycie paliwa: 3,7 l/100 km (1,6 e-HDi 115 KM)
- Przewidywana cena: 60 000 zł za samochód z 2018 r. z przebiegiem poniżej 100 000 km
Ford Focus kombi III
Używane auta do 70 tys. zł to zwykle klasa średnia. Wykorzystując platformę C, trzecia generacja Forda Focusa pod wieloma względami różni się od swojego poprzednika. Poprawie uległo zarówno wykończenie, jak również także systemy wspomagające parkowanie. Focus kombi gwarantuje wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów. Części zamienne są stosunkowo niedrogie, a walory jezdne i jakość obsługi są nadal najlepsze w klasie. Warto zdecydować się na dwulitrowego diesla, ale koniecznie z manualną skrzynią biegów – naprawa dwusprzęgłowej skrzyni PowerShift skonstruowanej przez Getrag może okazać się kosztowną katastrofą.
- Najlepszy silnik: 2.0 TDCi Euro 5 z manualną skrzynią biegów
- Najsłabszy silnik: 1.6 EcoBoost
- Zużycie paliwa: 4,0 l/100 km (2.0 TDCi 150 KM)
- Przewidywana cena: 63 000 zł za samochód z 2017 roku z przebiegiem ponad 150 000 km
Citroen Berlingo
Samochody MPV (Multi Purpose Vehicle – samochody wielofunkcyjne) na bazie vana są obecnie coraz mniej powszechne, ale bardziej niż tradycyjne MPV. Citroen był jedną z pierwszych firm, które zrozumiały ich rodzinny potencjał. Berlingo to definicja taniego samochodu, który oferuje znakomity stosunek jakości do ceny, podobnie jak jego bliźniak – Peugeot Partner, ceny do praktyczności. Próżno w nim jednak szukać jakości premium zarówno w technologii, jak również użytych materiałów.
- Najlepszy silnik: 1.6 HDi Euro 5 lub 6
- Najsłabszy silnik: 1.6 VTi 88 kW
- Zużycie paliwa: 4,3 l/100 km (1.6 BlueHDi 120 KM)
- Przewidywana cena: 42 000 zł za samochód z 2014 roku z przebiegiem ponad 150 000 km
Skoda Fabia Combi III
Oto praktyczny wybór, gdy szukasz auta do 70 tys. zł – samochód spełniający rodzinne potrzeby przestrzenne. Fabia trzeciej generacji była jednym z najbardziej kompletnych mniejszych samochodów, zwłaszcza w, niestety wycofanym już, nadwoziu kombi. Podczas zakupu należy jednak zwrócić uwagę na hałaśliwą przednią oś, fałszywe alarmy Front Assist, sadzę w rurze wydechowej i wątpliwą dokumentację serwisową. Awaryjna może okazać się również skrzynia DSG. Standardowe wyposażenie najtańszych wersji nie było rewelacyjne, więc konieczne jest upewnienie się, że wybrany samochód ma wszystkie potrzebne elementy, w tym na przykład fotel kierowcy z regulacją wysokości.
- Najlepszy silnik: 1.2 TSI
- Najsłabszy silnik: 1.4 TDI
- Zużycie paliwa: 4,8 l/100 km (1.2 TSI 110 KM)
- Przewidywana cena: 50 000 zł za samochód z 2017 roku z przebiegiem poniżej 150 000 km
Dacia Lodgy
Siedmiomiejscowy samochód w przystępnej cenie? Gdy szukasz auta do 70 tys. zł, zatrzymaj się na modelu Dacia Lodgy. Należy się jednak przygotować na drobne niedociągnięcia, zwłaszcza pod względem jakości wykonania i dostępnej technologii – nawet wskaźnik temperatury nie był standardem przed 2016 rokiem. Używane Lodgy często wyglądają na zużyte, nawet jeśli mechanicznie są w pełni sprawne. Należy jednak pamiętać, aby żadnym wypadku nie kupować wersji z silnikiem benzynowym 1.2 TCe, czyli jednego z bardziej awaryjnych jednostek ostatnich dwudziestu lat. Optymalnym rozwiązaniem jest tu wybór diesla lub 1.3 TCe benzyna. Warto również zwrócić uwagę na wersję 1,6 w benzynie. Samochód jest równie niezawodny, a cena jest niższa od dwóch poprzednich.
- Najlepszy silnik: 1.5 dCi
- Najsłabszy silnik: 1.2 TCe
- Oszczędność paliwa: 4,4 l/100 km (1.5 dCi 110 KM)
- Przewidywana cena: 55 000 zł za samochód z 2017 roku z przebiegiem poniżej 100 000 km
Przy zakupie auta do 70 tys. zł mającego swoje lata i z takim przebiegiem zawsze zalecana jest ostrożność. Niezbędna jest kontrola przeprowadzona przez doświadczonego mechanika znającego słabe punkty danego modelu.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: