Audi TT Roadster od Panka spłonęło! Nie wytrzymało traktowania przez klienta?
Kolejne wyjątkowe auto na minuty, które do swojej oferty dołączył Panek, nie zabawiło w niej długo. Tym razem padło na TT Roadster.
Jak pisaliśmy już wielokrotnie, Panek nie jest typową firmą carsharingową i oprócz aut na minuty, mających służyć za środek transportu z punktu A do punktu B, oferuje również możliwość spełniania marzeń. Co jakiś czas do oferty dołączane są wyjątkowe samochody – czasami dające wyjątkową frajdę z jazdy, a czasami pozwalające na przejażdżkę w stylu retro.
Jaguar F-Type pojawi się w ofercie Panka! Wytrzyma dłużej niż Porsche Cayman?
Najnowszy dodatek do floty Panka właściwie spełnia oba te kryteria – TT Roadster jest pierwszym samochodem z otwartym nadwoziem w carsharingu, co samo w sobie jest źródłem sporej przyjemności. Ale z drugiej strony mowa o egzemplarzu pierwszej generacji, wyprodukowanym w 2001 roku, dlatego auto trafiło do klasy Retro.
Niestety nie zagościło w niej długo. Niecałą dobę po udostępnieniu samochodu, auto spłonęło. Jak informuje Panek w komunikacie, nikt nie ucierpiał w zdarzeniu. Nie znamy przyczyn pożaru, ale firma podała, że kierowca jechał ponad 170 km/h na Wisłostradzie (przy ograniczeniu do 80 km/h) oraz że „auto miało znaczne przekroczenia obrotów silnika”. Trudno zrozumieć to ostatnie stwierdzenie – TT miało zepsuty ogranicznik obrotów? Czy kierowca co chwilę wkręcał jednostkę na czerwone pole? Auto nie wygląda na rozbite, więc Panek najwyraźniej sugeruje, że 20-letni samochód nie wytrzymał zbyt brutalnej jazdy i to doprowadziło do pożaru.
Audi TT Roadster miało pod maską silnik 1.8 T w podstawowej wersji o mocy 150 KM. Było nieźle wyposażone, między innymi w skórzane i podgrzewane fotele, ale dach miało sterowany ręcznie. Bez wątpienia sprawiłoby sporo przyjemności niejednemu kierowcy. A tak dołączyło do Porsche Caymana, który przetrwał w ofercie jeszcze mniej, nim został rozbity.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach