
Audi przyspiesza transformację do e-mobilności! Już niedługo będzie produkować tylko elektryki
Począwszy od 2026 roku Audi wprowadzać będzie na światowe rynki wyłącznie samochody w pełni elektryczne. A do 2033 roku cztery pierścienie ostatecznie wygaszą produkcję ostatnich silników spalinowych.
Produkcja ostatniego nowego modelu Audi z silnikiem spalinowym rozpocznie się za cztery lata, a od roku 2026 cztery pierścienie będą wprowadzać na światowe rynki nowe modele napędzane wyłącznie energią elektryczną. W ramach strategicznej transformacji firma przyspiesza przejście na e-mobilność, w związku z czym do roku 2033 koncern z Ingolstadt będzie stopniowo wycofywał się z produkcji silników spalinowych. Najpóźniej do roku 2050 Audi chce osiągnąć zerową emisję netto.
Na konferencji Fundacji na Rzecz Neutralności Klimatycznej Marcus Duesmann, prezes zarządu Audi AG, wyznał:
Nie wierzę w sukces zakazów. Wierzę w sukces techniki i innowacji. Przyjęte przez nas plany to jasno nakreślona droga do zdecydowanego i mocnego przejścia do ery mobilności elektrycznej. Wysyłamy sygnał, że Audi jest już na to gotowe.
O dokładnym terminie zaprzestania produkcji silników spalinowych w Audi ostatecznie zadecydują klienci i przepisy prawne. Koncern spodziewa się, że popyt na samochody z silnikami spalinowymi w Chinach utrzyma się również po roku 2033, stąd w tamtejszych fabrykach może zostać utrzymana produkcja tego typu pojazdów z przeznaczeniem na rynek lokalny.
Jednocześnie Audi znacznie poszerzy swoją ofertę modeli w pełni elektrycznych. Dzięki takim modelom e-tron GT, RS e-tron GT, Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron, Audi już w tym roku wprowadzi na rynek więcej samochodów elektrycznych niż modeli z silnikami spalinowymi. Do roku 2025 marka zamierza mieć w swoim portfolio ponad dwadzieścia e-modeli.

Kluczowe znaczenie dla rozwoju e-mobilności i jej akceptacji przez społeczeństwo ma także rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury ładowania oraz odnawialnych źródeł energii. Audi aktywnie działa w obu tych obszarach. Przed kilkoma tygodniami cztery pierścienie zaprezentowały pilotażowy projekt Audi charging hub: autorskie rozwiązanie ładowania premium z systemem rezerwacji i przestrzenią, w której użytkownik może wygodnie poczekać na koniec ładowania swego samochodu. Ponadto koncern nawiązał współpracę z dostawcami energii w celu wspólnego wspierania rozwoju odnawialnych źródeł energii.
Audi będzie jednak cały czas angażować swoje moce w rozwój silników spalinowych, aż do ich ostatecznego wycofania z produkcji, udoskonalając istniejące generacje w celu osiągnięcia większej wydajności, co przyniesie duże korzyści klientom. Jak zapewnia Duesmann:
Ostatni silnik spalinowy Audi będzie najlepszym, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym