
Aston Martin V12 Speedster DBR1 jest hołdem dla pięknego samochodu wyścigowego
Limitowany Aston Martin V12 Speedster zadebiutował oficjalnie ponad rok temu. Dziś brytyjski producent przedstawia specjalną wersję tego supersamochodu bez dachu i przedniej szyby. Nazywa się to specyfikacją DBR1, tak jak w przypadku samochodu wyścigowego DBR1 z lat 50. XX wieku.
Podobieństwa między V12 Speedster DBR1 a DBR1 z lat 50. są widoczne na pierwszy rzut oka. V12 Speedster jest wykończony tą samą zieloną farbą Aston Martin Racing i ma te same prążki i okrągłe paski Clubsport White, co jego wiekowy przodek. Podobno proces malowania każdego samochodu trwa ponad 50 godzin.
Wewnątrz zastosowano błyszczące wykończenia z włókna węglowego i przełączniki ze szczotkowanego, satynowego srebra. Aston twierdzi, że ta kombinacja to nowoczesna interpretacja wnętrza DBR1.

Przeczytaj też: Aston Martin DBX Bowmore Edition – powstanie tylko 18 sztuk ekskluzywnego modelu inspirowanego whisky
Specyfikacja DBR1 ma te same parametry, co standardowy V12 Speedster. Oznacza to, że pod maską ma 5,2-litrowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 700 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Jego prędkość maksymalna to prawie 320 km/h. Bawcie się dobrze, robiąc to bez przedniej szyby.
Przeczytaj też: Najstarszy Aston Martin na świecie, czyli A3. Jest wyjątkowa okazja, by zobaczyć go na żywo!
Dlaczego DBR1 stał się inspiracją dla specjalnej wersji V12 Speedster? To hołd dla wyścigowej legendy.
DBR1 wygrał słynny 24-godzinny wyścig Le Mans w 1959 roku, jest trzykrotnym zwycięzcą na torze Nürburgring, a także wziął udział w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych w roku, w którym wygrał Le Mans. Co tu ukrywać, jest po prostu niesamowity.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?