
Aston Martin kończy produkcję samochodów z manualną skrzynią biegów!
Aston Martin miał być „ostatnim producentem na świecie, który utrzyma przy życiu sportowe auta z manualną skrzynią biegów”. Miał. Brytyjski producent właśnie zapowiedział koniec produkcji samochodów z manualną skrzynią biegów.
Populacja modeli dostępnych z manualną skrzynią biegów sukcesywnie się zmniejsza. Do grona producentów samochodów, którzy nie będą oferować swoich aut z manualną przekładnią dołącza właśnie Aston Martin.
Tobias Moers, szef brytyjskiej marki, w rozmowie z australijskim magazynem „Car Sales” powiedział:
Ludzie muszą zdać sobie sprawę, że samochody sportowe bardzo się zmieniły. W dobie coraz wyższej mocy, idącej w parze z elektryfikacją i zmianą preferencji klientów, oferowanie manualnych skrzyń biegów w niektórych segmentach rynku nie ma biznesowego uzasadnienia.
Jeśli jesteś zainteresowany zakupem nowego Astona Martina z manualną skrzynią biegów, to musisz się spieszyć. Od 2022 roku nie kupisz już Vantage z manualną skrzynią biegów. To samo dotyczy modelu Vanquish.
I jeśli tak dalej pójdzie, to „ostatnim producentem na świecie, który utrzyma przy życiu sportowe auta z manualną skrzynią biegów” będzie Porsche. Niemiecki producent, póki co, nie zamierza wycofywać się z tradycyjnych przekładni.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?