Aston Martin DBX z rzędową szóstką pod maską. To specjalna wersja na jeden rynek
Aston Martin DBX doczekał się nowej wersji, która pod maską ma sześciocylindrowy silnik... dostarczony przez Mercedesa.
Po ponad dwóch dekadach przerwy Aston Martin powraca do sześciocylindrowych silników.
Aston Martin DBX debiutuje z 3-litrową, rzędową sześciocylindrówką z doładowaniem. To jednostka zapożyczona od Mercedesa, znana chociażby z modelu AMG 53.
Jednostka napędowa generuje 435 KM mocy i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Taki zestaw pozwala DBX rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna SUV-a to 259 km/h. To o 0,9 sekundy i 32 km/h wolniej niż w przypadku V8.
Aston Martin DBX Straight Six będzie dostępny wyłącznie w Chinach. To niezwykle ważny rynek dla Astona Martina, nic więc dziwnego, że brytyjski producent przygotował wydanie DBX-a, które lepiej wpisze się w system podatkowy Państwa Środka.
Aston Martin DBX Straight Six został wyceniony na 1,898 mln juanów, czyli w przeliczeniu jakieś 1,2 miliona złotych. Oznacza to, że 6-cylindrowe wydanie kosztuje w Chinach więcej niż V8 w Europie czy USA.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: