Anna Dereszowska i Lidia Popiel przesiadają się do hybrydowego Renault Arkana. Co oferuje zelektryfikowany SUV?
Ambasadorki Renault, aktorka i wokalistka Anna Dereszowska oraz fotografka i wykładowczyni Warszawskiej Szkoły Filmowej Lidia Popiel, będą jeździły hybrydowym Renault Arkana w wersji R.S. Line.
Ambasadorki Renault Anna Dereszowska i Lidia Popiel miały już okazję poznać przyjazne dla środowiska modele tej marki. Anna Dereszowska jeździła wcześniej hybrydą plug-in Renault Captur E-TECH, a Lidia Popiel w pełni elektrycznym Renault ZOE. Teraz obie przesiadają się do nowego Renault Arkana R.S. Line E-TECH Hybrid i są z tego faktu bardzo zadowolone.
Renault Arkana – co oferuje wersja R.S. Line?
Wersja R.S. Line wizualnie czerpie z DNA dywizji Renault Sport. Wyrazistą stylistykę podkreśla kolor lakieru Pomarańczowy Valencia opracowany specjalnie dla tej wersji i wystrój w tonacji „black” z czarnymi lakierowanymi lub metalizowanymi ciemnymi elementami nadwozia, łącznie z listwą F1, inspirowaną rozwiązaniami ze świata Formuły 1. Wersja ma specjalny zderzak i obręcze kół Silverstone z czerwonymi akcentami kolorystycznymi. Na nadkolu widoczny jest emblemat R.S. Line, a z tyłu uwagę zwraca podwójna chromowana końcówka wydechu i osłona podwozia wykończona w ciemnym, metalizowanym kolorze, podobnie jak listwa F1 i przednia osłona podwozia.
Wersja R.S. Line ma specjalny wystrój wnętrza z „karbonowym” wykończeniem deski rozdzielczej i paneli drzwi oraz biegnącą w górnej części deski czerwoną listwą ozdobną. Ma także czarną podsufitkę. Na pokrytej perforowaną skórą kierownicy i tapicerce ze skóry łączonej z zamszem zobaczymy czerwone sportowe przeszycia, którymi ozdobione są również panele drzwi. Na pasach bezpieczeństwa pojawia się delikatna czerwona linia. Całości dopełniają aluminiowe pedały, dźwignia zmiany biegów „e-shifter” (w wersjach z napędem E-TECH Hybrid) i emblematy R.S. Line.
Anna Dereszowska powiedziała:
Na co dzień staram się dbać o środowisko i jest to dla mnie ważne również przy wyborze samochodu. Bardzo się cieszę, że Renault Arkana R.S. Line E-TECH, którym jeżdżę, jest bardziej przyjazne dla naszej planety dzięki hybrydowemu napędowi. Nowa Arkana to także bardzo praktyczne auto, idealne dla rodzin z dziećmi, co ma dla mnie obecnie kluczowe znaczenie.
Lidia Popiel z kolei wyznała:
Jestem bardzo zadowolona z przesiadki do nowej Arkany. Podoba mi się połączenie SUV-a ze sportową sylwetką. Dzięki dużej ilości miejsca w środku i wysokiemu prześwitowi mogę wygodnie przemieszczać się po mieście oraz podróżować w dłuższe trasy.
Renault Arkana – zalety napędu hybrydowego
Nowe Renault Arkana to samochód, który występuje wyłącznie w wersjach zelektryfikowanych. Do wyboru jest benzynowy silnik 1.3 TCe 160 KM z układem mikrohybrydowym 12 V lub odmiana E-TECH 145.
W skład napędu E-TECH wchodzi 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l. Rozwija 94 KM i jest wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi – pierwszym mogącym napędzać koła (mocy 36 kW) i drugim pełniącym rolę rozrusznika z integrowanego z alternatorem (15 kW).
Hybrydowy zespół napędowy o mocy 143 KM co prawda nie pozwala nam na bardzo dynamiczną jazdę (od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 10,8 sekundy), ale odwdzięcza się więcej niż przyzwoitym spalaniem.
Miałyśmy okazję testować hybrydowe Renault Arkana. To ciekawa propozycja dla kierowców, którzy za rozsądną cenę chcą poczuć „dreszczyk sportowych emocji”. I chociaż nie wgniecie ich w fotel, to odwdzięczy się niskim zużyciem paliwa (co przy stale rosnących cenach benzyny jest ogromnym plusem) i stanie się miłym towarzyszem codziennych podróży. Jeśli nie oczekujecie sportowego zacięcia w prowadzeniu i osiągach, a szukacie ciekawie stylizowanego i praktycznego auta w tym stylu, to Arkana może być strzałem w dziesiątkę. A więcej o naszych wrażeniach z jazdy przeczytacie tutaj:
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”