Amerykanie uwielbiają te samochody! SUV-y, pick-upy i elektryki rządzą na amerykańskich drogach
Amerykanie kochają duże samochody. SUV-y zdominowały amerykańskie drogi, ogromną popularnością cieszą się także pick-upy.
Ford drugi miesiąc z rzędu był najlepiej sprzedającą się marką samochodów w Stanach Zjednoczonych. Ford cały czas rozwija swoją sprzedaż do klientów indywidualnych. Sprzedaż względem września 2021 roku wzrosła ona o 16,2%, co stanowi wzrost o 1,6 punktu procentowego w całkowitej sprzedaży marki.
32% sprzedaży do klientów indywidualnych w październiku pochodziło z wcześniej złożonych zamówień. To zdecydowana poprawa w porównaniu z jedynie 6% w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jest to także trzeci miesiąc z rzędu, gdy ponad 30% sprzedaży detalicznej Forda zrealizowano z wcześniej złożonych zamówień.
Jakie samochody wybierają Amerykanie?
Ogromną popularnością cieszą się SUV-y Forda, które zdominowały rynek. Flagowe SUV-y Forda odnotowały najlepszy poziom sprzedaży do klientów indywidualnych w październiku od 21 lat. Doskonałymi wynikami mogą pochwalić się Bronco, Bronco Sport i Mustang Mach-E, których łączna sprzedaż w październiku wyniosła 19 413 egzemplarzy.
Ford znalazł nabywców na 70 002 nowe SUV-y – to najlepszy wynik w tym segmencie spośród wszystkich marek. Sprzedaż Bronco Sport wyniosła 9 201 egzemplarzy i była wyższa od łącznej sprzedaży głównych konkurentów – Jeepa Cherokee i Compass – razem wziętych.
Znakomicie sprzedają się także pick-upy z Rangerem na czele. Mocne wejście na ten rynek zaliczył Maverick, który bardzo szybko znika z salonów sprzedaży.
Ford może pochwalić się także mocną pozycją na rynku samochodów zelektryfikowanych. Październik był też rekordowym miesiącem dla sprzedaży samochodów zelektryfikowanych Forda. Producent znalazł nabywców na 14 062 pojazdy, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku aż o 195%. E-Transit został już wyprzedany, a jego seryjna produkcja rozpocznie się dopiero w najbliższych tygodniach. Na elektrycznego F-150 Lightning zebrano natomiast ponad 160 000 rezerwacji.
Niezmienną popularnością cieszy się także Mustang Mach-E. Amerykański producent w okresie od stycznia do października 2021 roku sprzedał już 21 703 całkowicie elektryczne Mustangi Mach-E. W Stanach Zjednoczonych model ten jest drugim najchętniej kupowanym całkowicie elektrycznym SUV-em, po Tesli model Y.
Jak wygląda sprzedaż Forda w Polsce?
W październiku 2021 roku Ford znalazł się na podium sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w Polsce. Zajmując trzecie miejsce, marka sprzedała 2 657 pojazdów, w tym 1 690 samochodów osobowych i 967 dostawczych.
W październiku hitem marki był Focus. Nowych nabywców znalazło 699 egzemplarzy Focusa, dzięki czemu model znalazł się na szóstym miejscu w zestawieniu najpopularniejszych modeli osobowych w Polsce.
Dobrze na polskim rynku radzi sobie całkowicie elektryczny Mustang Mach-E, który w październiku był trzecim najchętniej kupowanym osobowym samochodem elektrycznym, zaś wśród średniej wielkości elektrycznych SUV-ów zajął drugie miejsce.
Najnowsze
-
Porsche 911 GT3 i GT3 z pakietem Touring – specjalne wersje na 25-lecie
Porsche zaprezentowało odświeżone warianty swojego najbardziej rozpoznawalnego samochodu - dziewięćset jedenastki. Porsche 911 GT3 i GT3 Touring, po raz pierwszy wprowadzone do oferty w tym samym momencie, mają być jeszcze bardziej udoskonalone i możliwe do spersonalizowania wedle upodobań każdego klienta. -
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
-
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
Zostaw komentarz: