
Agresywny kierowca osobówki spotkał dramatyzującego motocyklistę?
Raczej nie ma wątpliwości co do tego, kto w tej sytuacji zawinił i zachował się w sposób niewłaściwy. Ale czy jest to powód, aby na siłę dorabiać do tego dramę?
Niełatwo jest zrozumieć na początku o co w ogóle chodziło. Motocyklista wjeżdża na drogę z pierwszeństwem, pomału rozwija prędkość, kiedy nagle drogę zajeżdża mu Nissan Qashqai. Potem robi to drugi raz, a kierowca wysiada i rusza w stronę motocyklisty.
Motocyklista uderzył w auto, aż mu kask spadł. Później za wszelką cenę chciał uciec!
Czy to jakiś furiat drogowy, który nie lubi motocyklistów? Autor nagrania podaje, że „złamał on masę przepisów drogowych oraz naraził życie i zdrowie jego oraz pasażerki. Oskarża go także o znaczące przekroczenie dopuszczalnej prędkości.
To teraz przedstawmy sprawę z drugiej perspektywy. Nissan był prawdopodobnie widoczny, kiedy motocyklista wjechał na drogę z pierwszeństwem. Nie wyjechał mu jednak wprost pod koła. Mimo to kierujący Qashqaiem krzyczał na motocyklistę, że ten miał pas rozbiegowy i z niego nie skorzystał. Sugerując, że mimo wszystko motocyklista wymusił na nim pierwszeństwo, chociaż mógł wjechać na pas rozbiegowy i uniknąć tego.
Zaatakował grupę motocyklistów gazem! Motocykliści też nie byli bez winy, a policja zrobiła… nic
Kto miał rację w tej sytuacji? Bez wątpienia, nawet wymuszenie przez kogoś pierwszeństwa nie upoważnia do zajeżdżania drogi i wstrzymywania ruchu. Jednak stwierdzenia, że było to „zagrożenie dla życia” wydają się trochę histeryczne. Zaś niepoparte dowodami twierdzenia, że drugi kierowca przekroczył dozwolony limit prędkości nie cechują dobrych kierujących – czyżby wymuszanie pierwszeństwa było dozwolone, jeśli ktoś przekroczył prędkość?
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?