Acura NSX Type S – najpotężniejszy NSX w historii. Liczba KM i osiągi robią wrażenie!
Acura kończy produkcję NSX w blasku chwały wariantu Type S. To najpotężniejszy NSX w historii.
Oto i ona: Acura NSX Type S. To najbardziej imponujący model NSKX, jaki stworzyła firma.
Type S osiąga moc 600 KM i 667 Nm momentu obrotowego. To wzrost o 27 KM i 20 Nm w porównaniu do standardowego modelu. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej wielu drobnych zmian, które wprowadziła Acura, by uczynić ten model najlepszym NSX w historii.
Uzyskanie dodatkowej mocy wymagało kilku drobnych zmian. Silnik otrzymał większą turbosprężarki, zapożyczoną z samochodu wyścigowego GT3. Zwiększono pojemność akumulatorów. Różne wloty, które zasilają bardziej wydajne intercoolery, zostały zmienione w celu poprawy chłodzenia i przepływu powietrza.
Moc nie jest jedynym obszarem, w którym NSX otrzymał ulepszenia. Type S ma dach z włókna węglowego, który zapewnia mu nieco mniejszą wagę i niższy środek ciężkości. Aerodynamika została poprawiona dzięki nowemu splitterowi z włókna węglowego, listwom progowym, tylnemu spojlerowi i tylnemu dyfuzorowi inspirowanemu samochodami wyścigowymi GT3, które pomagają w zmniejszeniu siły docisku. Regulowane zawieszenie, napęd na wszystkie koła i skrzynia biegów zostały dostrojone do bardziej sportowej jazdy. Nawet opony mają lepszą przyczepność. To Pirelli P-Zero, zaprojektowane specjalnie dla NSX Type S.
Wszystkie te ulepszenia sprawiły, że Type S pokonuje okrążenie wokół toru Suzuka o całe dwie sekundy szybciej niż zwykły NSX.
Acura zwróciła również uwagę na design NSX. Oprócz bardziej agresywnych elementów aerodynamicznych, wzrok przykuwa grill, który ma nowy kształt, nawiązujący do korporacyjnego pięciokąta. Siatka grilla jest teraz stalowa, a nie plastikowa. Światła mają ciemne soczewki, a wszystkie plakietki, lustra i klamki wykończone są na czarno. Naklejki Type S zdobią tylne błotniki. Wewnątrz znajduje się podsufitka z Alcantary oraz logo NSX i Type S wyszyte na siedzeniach i desce rozdzielczej.
Powstanie tylko 350 egzemplarzy NSX Type S, z czego 300 sztuk przeznaczono na rynek amerykański, gdzie jego ceny zaczynają się od 171 495 dolarów.
Najnowsze
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
Kierowcy, którzy nie mają szczęścia parkować w garażu, muszą mierzyć się z wieloma niedogodnościami związanymi z zimowymi warunkami. Najważniejsze to konieczność odśnieżania auta, skrobania szyb oraz jazda wychłodzonym samochodem w oczekiwaniu, aż wnętrze się nagrzeje. Na szczęście jest sposób, aby proces ten przyspieszyć. -
Porsche Polska w Warszawie – nowa siedziba właśnie rozpoczyna działalność
-
Test: Nissan Ariya e-4orce – 306 KM w elektryku robi różnicę
-
12-letnia Julia Angelard w stawce Kartingowych Mistrzostw Polski 2025
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay