
68. Rajd Safari: Sobiesław Zasada trenuje przed afrykańskim klasykiem
68. Safari Rally Kenya to szósta runda tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata WRC. 91-letni Sobiesław Zasada będzie najstarszym zawodnikiem w historii WRC. Polak właśnie rozpoczął intensywne przygotowania do zawodów! Zobaczcie, jak mu poszło!
Przygotowująca się do startu w 68. Rajdzie Safari załoga Sobiesław Zasada/Tomasz Borysławski przeprowadzała dziś intensywne testy Fordem Fiesta Rally3 na szutrowych odcinkach toru Silesia Ring w Kamieniu Śląskim na Opolszczyźnie. 91-letni kierowca, tak ocenił swój występ:
To był dość forsowny dzień, w trakcie którego poznawaliśmy auto, jakim za trzy tygodnie staniemy w Nairobi na starcie 68. Safari Rally Kenya. Dla mnie to spora nowość, bo przecież od czasu mojego poprzedniego startu w Afryce minęła niemalże epoka, co widać w zaawansowaniu technicznym samochodu. Ale już po pierwszych kilometrach czuję, że doskonale rozumiemy się z samochodem i szczęśliwie dojedziemy do mety afrykańskiego klasyka.

Najbardziej utytułowany polski kierowca rajdowy pojedzie w Safari po raz dziewiąty. Ostatni raz stanął na starcie Rajdu Safari w 1997 roku samochodem Mitsubishi Lancer EVO III, a pilotowała go żona – Ewa. Zajęli wtedy drugie miejsce w grupie N. Także teraz pani Ewa Zasada zasiadła na fotelu pilota podczas kilku testowych przejazdów trasy.
Samochód, którym tym razem wystartuje w rajdzie Zasada, napędza półtoralitrowy silnik Ecoboost o mocy 215 KM. Pojazd przygotował krakowski oddział M-Sport, firmy światowej sławy, która od ponad czterech dekad zajmuje się przygotowaniem samochodów do rajdów WRC.

W 68. Safari Rally Kenya wystartuje również Daniel Chwist (wnuk Sobiesława Zasady) z Kamilem Hellerem; ta załoga pojedzie Fordem Fiestą Rally2 M-Sport z silnikiem 1.6 Turbo o mocy 290 KM.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Najwyższy model w gamie nie musi być limuzyną – coraz częściej w tej roli występuje luksusowy SUV. Nie musi też być spalinowy – czy chcemy, czy nie, przyszłość motoryzacji jest elektryczna. Szwedzkie Volvo, choć jest marką bardzo tradycyjną, zamierza zelektryfikować całą swoją gamę, wprowadza więc do oferty kolejne modele napędzane prądem. -
Droga S6 zmienia nazwę na Kaszëbskô Darga. Czy Kaszubi wreszcie doczekali się uznania?
-
Motocyklem przez Laos: trasy, ceny i nieoczekiwane wyzwania. Poradnik dla podróżników
-
Rewolucja w podatkach od aut: fiskus przykręca śrubę kierowcom! Kto zapłaci więcej za starsze i bardziej zanieczyszczające samochody?
-
TEST: sprawdzamy, czy Skoda Superb Combi IV generacji to nadal królowa kombiaków, czy już tylko wspomnienie? Wszystko co musisz wiedzieć o tym modelu