Agnieszka Serafinowicz

100 najszybszych elektryków świata – Tesla nie jest nawet na podium

100 najszybszych elektryków świata. Lider jest zaskakujący, przed pandemią nie był jeszcze produkowany, dziś kupią go nieliczni.

Spis treści

Oto 100 najszybszych samochodów z napędem elektrycznym na świecie. Dokładniej, są to modele, które najszybciej potrafią osiągnąć 100 km/h. Prędkość maksymalna nas nie interesuje, jest zresztą parametrem mniej istotnym na drogach publicznych, bo sprint do setki można zrobić w wielu miejscach, prędkość maksymalna to już tylko na torze lub na nielicznych odcinkach niemieckich autostrad.

100 najszybszych elektryków – oto pełna lista

Niewątpliwie najbardziej medialnym autem elektrycznym wśród modeli wyróżniających się zapierającym dech w piersiach przyśpieszeniem jest Tesla Model S Plaid. Niestety, model z fabryk Elona Muska nie znajdzie się nawet na podium naszego zestawienia, choć w pierwszej dziesiątce już tak. Z kolei tak legendarna marka sportowa jak Porsche, choć produkuje już w pełni elektryczne auta, nie załapała się nawet do pierwszej dziesiątki. Oto Top 100 najlepiej przyśpieszających aut elektrycznych na świecie obok nazwy modelu podajemy czas przyśpieszenia od 0 do 100 km/h:

  1. Aspark Owl 1.75 sekundy
  2. Pininfarina Battista 1.86 sekundy
  3. Lucid Air Sapphire 1.95 sekundy
  4. Rimac Nevera 1408 kW 1.97 sekundy
  5. Tesla Model S Plaid 2.1 sekundy
  6. Tesla Roadster 2.1 sekundy
  7. Lucid Air Dream Edition Performance 2.5 sekundy
  8. Tesla Model X Plaid 2.6 sekundy
  9. Lucid Air Grand Touring Performance 2.7 sekundy
  10. Maserati GranTurismo Folgore 2.7 sekundy
  11. Lucid Air Dream Edition Range 2.8 sekundy
  12. Porsche Taycan Turbo S 2.8 sekundy
  13. Porsche Taycan Sport Turismo Turbo S 2.8 sekundy
  14. Lotus Evija 2.9 sekundy
  15. Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S 2.9 sekundy
  16. Lotus Eletre Eletre R 2.95 sekundy
  17. Tesla Cybertruck Tri motor 3 sekundy
  18. GMC Hummer EV Pickup Edition 1 3.1 sekundy
  19. Lucid Air Grand Touring 3.1 sekundy
  20. Rivian R1T Quad-Motor AWD Large Pack 3.1 sekundy
  21. Porsche Taycan Turbo 3.2 sekundy
  22. Porsche Taycan Sport Turismo Turbo 3.2 sekundy
  23. Rivian R1T Quad-Motor AWD Max Pack 3.2 sekundy
  24. Tesla Model S Long Range 3.2 sekundy
  25. Audi e-tron GT RS 3.3 sekundy
  26. Mercedes-Benz EQE 53 4MATIC+ 3.3 sekundy
  27. Porsche Taycan Cross Turismo Turbo 3.3 sekundy
  28. Rivian R1S Quad-Motor AWD Large Pack 3.3 sekundy
  29. Tesla Model 3 Performance 3.3 sekundy
  30. Mercedes-Benz EQS AMG 53 4MATIC+ 3.4 sekundy
  31. Kia EV6 GT 3.5 sekundy
  32. Lucid Air Touring 3.5 sekundy
  33. Mercedes-Benz EQE SUV 53 4MATIC+ 3.5 sekundy
  34. GMC Hummer EV SUV EV 3x 3.6 sekundy
  35. Porsche Taycan GTS 3.7 sekundy
  36. Porsche Taycan Sport Turismo GTS 3.7 sekundy
  37. Tesla Model Y Performance 3.7 sekundy
  38. BMW iX M60 3.8 sekundy
  39. NIO ET7 100 kWh 3.8 sekundy
  40. NIO ET7 70 kWh 3.8 sekundy
  41. NIO ET7 150 kWh 3.8 sekundy
  42. BMW i4 M50 3.9 sekundy
  43. BYD Han 3.9 sekundy
  44. Fisker Ocean Extreme 3.9 sekundy
  45. Fisker Ocean One 3.9 sekundy
  46. GMC Hummer EV Pickup EV3x 3.9 sekundy
  47. Lucid Air Pure 3.9 sekundy
  48. NIO EL7 75 kWh 3.9 sekundy
  49. NIO EL7 100 kWh 3.9 sekundy
  50. Smart #1 Brabus 3.9 sekundy
  51. Tesla Model X 3.9 sekundy
  52. Genesis GV60 Performance AWD 4 sekundy
  53. NIO ET5 100 kWh 4 sekundy
  54. NIO ET5 75 kWh 4 sekundy
  55. Porsche Taycan 4S 4 sekundy
  56. Porsche Taycan Sport Turismo 4S 4 sekundy
  57. Audi e-tron GT quattro 4.1 sekundy
  58. Porsche Taycan Cross Turismo 4S 4.1 sekundy
  59. Rivian R1S Dual-Motor AWD Standard Pack 4.1 sekundy
  60. Rivian R1S Dual-Motor AWD Large Pack 4.1 sekundy
  61. Rivian R1T Dual-Motor AWD Standard Pack 4.1 sekundy
  62. Rivian R1T Dual-Motor AWD Max Pack 4.1 4.1 sekundy
  63. Rivian R1T Dual-Motor AWD Large Pack 4.1 sekundy
  64. Fisker Ocean Ultra 4.2 sekundy
  65. Genesis GV70 4.2 sekundy
  66. Mercedes-Benz EQE 43 4MATIC 4.2 sekundy
  67. GMC Hummer EV Pickup EV2x 4.3 sekundy
  68. Mercedes-Benz EQE SUV 43 4MATIC 4.3 sekundy
  69. Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC 4.3 sekundy
  70. Ford Mustang Mach-E GT 4.4 sekundy
  71. Polestar 2 Long Range Dual Motor Performance Pack 4.4 sekundy
  72. Tesla Model 3 Long Range Panasonic battery 4.4 sekundy
  73. Tesla Model 3 Long Range LG battery 4.4 sekundy
  74. Audi e-tron S quattro 4.5 sekundy
  75. Audi e-tron Sportback S quattro 4.5 sekundy
  76. Audi Q8 e-tron SQ8 4.5 sekundy
  77. Audi Q8 e-tron Sportback SQ8 4.5 sekundy
  78. Ford F-150 Lightning Extended Range 4.5 sekundy
  79. Lotus Eletre Eletre S 4.5 sekundy
  80. Lotus Eletre 4.5 sekundy
  81. Polestar 2 Long Range Dual Motor 4.5 sekundy
  82. Rolls-Royce Spectre 4.5 sekundy
  83. Xpeng P7 4WD High Performance 4.5 sekundy
  84. BMW iX xDrive50 4.6 sekundy
  85. BYD Tang AWD 86 kWh 4.6 sekundy
  86. BMW i7 xDrive60 4.7 sekundy
  87. Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC 4.7 sekundy
  88. Polestar 3 Long Range Dual Motor Performance Pack 4.7 sekundy
  89. Tesla Cybertruck Dual motor 4.7 sekundy
  90. Volvo C40 Recharge AWD 4.7 sekundy
  91. Jaguar I-PACE EV400 4.8 sekundy
  92. Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC 4.8 sekundy
  93. Genesis G80 Electrified 4.9 sekundy
  94. Hongqi E-HS9 99 kWh 4.9 sekundy
  95. Mercedes-Benz EQS SUV 580 4MATIC 4.9 sekundy
  96. MG Marvel R AWD Performance 4.9 sekundy
  97. NIO ES8 Standard 75 kWh 4.9 sekundy
  98. NIO ES8 Long 100 kWh 4.9 sekundy
  99. Volvo EX90 Twin Motor Performance 4.9 sekundy
  100. Volvo XC40 Recharge AWD 4.9 sekundy
100 najszybszych elektryków
Charakterystyczne drzwi modelu Aspark Owl (fot. Dylan Johnson)

100 najszybszych elektryków – tajemniczy lider: Aspark Owl

Marka Aspark to bardzo młoda marka w motoryzacji. Auto zaprojektowane przez japońską firmę Aspark, produkowane jest we Włoszech przez Manifattura Automobili Torino. Ten imponujący hipersamochód z elektrycznym napędem, na który składają się aż cztery silniki (po jednym na każde koło) oszałamia nie tylko przyśpieszeniem do setki, ale również mocą elektrycznego napędu wynoszącą aż 1480 kW (2012 KM). Niemal półtora megawata mocy przekazywanej na obie osie zasilane jest tutaj z relatywnie niewielkiej baterii o pojemności 69 kWh (64 kWh netto).

100 najszybszych elektryków – Aspark Owl, czyli aerodynamika w służbie utrzymania trakcji

Auto waży 1900 kg i mieści dwie osoby. Prędkość 300 km/h pojazd uzyskuje w 10,6 sekundy. Maksymalna do jakiej jest w stanie się rozpędzić jest jeszcze o 100 km/h większa. Jest to również jeden z najniższy aut, jakie są dopuszczone do ruchu na drogach publicznych. Jego wysokość to zaledwie 99 cm, przy sporej długości 4,83 m. Wszystko tu podporządkowano aerodynamice, ale nie w służbie ekonomii i zasięgu lecz zapewnienia trakcji przy tak monstrualnej mocy napędu.

Dobrze, że auto ma rozbudowane zagłówki, bo przeciążenia podczas przyśpieszenia są naprawdę duże, większe od przyśpieszenia grawitacyjnego naszej planety. Dla porównania auto przyśpieszające z przyśpieszeniem równym 1 G (czyli grawitacyjnym naszej planety) powinno uzyskać 100 km/h po 2,83 sekundy. Jak widać Aspark Owl znacznie tę granicę przekracza. Podobno mniejsze przeciążenia odczuwa się podczas awaryjnego hamowania zwykłym samochodem. Na ciało kierowcy podczas przyśpieszenia w hipersamochodzie Aspark Owl działa prawie 2G. Poniżej jeszcze wideo przygotowane przez producenta:

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze