Nowa Kia Sorento od 144 900 złotych – galeria i dane techniczne
W najbliższych tygodniach Kia Sorento trafi do polskich salonów. Czego należy się spodziewać po trzeciej generacji tego modelu?
Cena auta w wersji siedmiomiejscowej z silnikiem 2.0 CRDI 185 KM 4WD z automatyczną skrzynią biegów wynosi 144 900 złotych. Czy to zachęci potencjalnych klientów?
Na pokładzie wersji bazowej znalazły się takie elementy wyposażenia jak nawigacja z wyświetlaczem 7” z kamerą cofania oraz 7 letnim darmowym planem aktualizacji map, 18” felgi aluminiowe, czujniki cofania przód/tył, przyciemniane szyby tył, elektryczny hamulec postojowy z funkcją „Auto-Hold”, automatyczna klimatyzacja, elektryka szyb lusterek, skórzane wykończenie kierownicy oraz drążka zmiany biegów a także ISG. Zatem całkiem sporo.
Nabywca Sorento III będzie miał do wyboru wystrój wnętrza w jednobarwnym kolorze czarnym lub dwutonowym czarno-szarym – z tapicerką materiałową albo skórzaną.
Nowa Kia Sorento oferowana będzie też z turbodieslem o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM.
Nowa Kia Sorento – dane techniczne
Karoseria i podwozie
Pięciodrzwiowe, 7-miejscowe typu SUV, konstrukcja stalowa, samonośna. Do wyboru dwa silniki czterocylindrowe, wysokoprężne, napędzające koła przednie i tylne poprzez sześciostopniową przekładnię manualną lub automatyczną.
Jednostki napędowe
2,0-litrowy Diesel o mocy 185 KM
Układ czterocylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa 1995 cm3 – 2,0 l
Średnica cylindra x skok tłoka 84,0 x 90,0 mm
Stopień sprężania 16,0:1
Moc maksymalna 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min
Moment maksymalny 402 Nm przy 1750-2750 obr/min
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Klasyfikacja emisji spalin Euro 6
2,2-litrowy Diesel o mocy 200 KM
Układ czterocylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa 2199 cm3 – 2,2 l
Średnica cylindra x skok tłoka 8 5,4 x 96,0 mm
Stopień sprężania 16,0:1
Moc maksymalna 200 KM (147 kW) przy 3800 obr/min
Moment maksymalny 441 Nm przy 1750-2750 obr/min
Liczba zaworów 16 (4 na cylinder)
Klasyfikacja emisji spalin Euro 6
Skrzynia przekładniowa
2.0 CRDi 2.2 CRDi
Manualna (Man) — 6-stopniowa
Automatyczna (Auto) 6-stopniowa 6-stopniowa
Przełożenia 2.0 CRDi 2.2 CRDi
Auto Man Auto
1 4,651 3,538 4,651
2 2,831 1,909 2,831
3 1,842 1,179 1,842
4 1,386 0,814 1,386
5 1,000 0,737 1,000
6 0,772 0,628 0,772
Wsteczny 3,393 3,910 3,393
Przekładnia główna
3,195 4,071 3,195
Zawieszenie kół jezdnych
Przednie Niezależne, mocowane do ramy pomocniczej, kolumny MacPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów nadwozia
Tylne Niezależne, mocowane do ramy pomocniczej, podwójne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów nadwozia
Układ kierowniczy
Rodzaj Zębatkowy, ze wspomaganiem elektro-mechanicznym
Przełożenie/obrotów kierownicy 14,43:1 / 2,87 (pomiędzy położeniami skrajnymi)
Średnica zawracania 11,08 m
Hamulce
Przednie Æ 320 mm, tarcze lite
Tylne Æ 314 mm tarcze lite
Koła i ogumienie
Standardowe Felgi 18-calowe ze stopu lekkiego, ogumienie 235/65 R17
Koło zapasowe Pełne koło zapasowe
Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Długość całkowita 4780 Szerokość całkowita ** 1890
Wysokość całkowita 1685 / 1690* Rozstaw osi 2780
Rozstaw kół przednich 1633 Rozstaw kół tylnych 1644
Zwis przedni 945 Zwis tylny 1,055
Kąt najazdu 16,90 Kąt zejścia 21,0 0
Prześwit 185
*z relingami dachowymi
**bez lusterek zewnętrznych
Wewnętrzne
rząd I rząd II rząd III
Przestrzeń na głowę 1004 998 920
Przestrzeń na nogi 1048 1000 805
Szerokość na poziomie
ramion 1,500 1472 1342
Szerokość na poziomie
bioder 1439 1433 1051
Pojemność ładunkowa (w litrach, wg VDA)
Za oparciami siedzeń: rzędu I rzędu II rzędu III
Wersja 7-miejscowa 1662 605 142
Masy (w kg, dla wersji 5-miejscowej)
2.0 CRDi 2.2 CRDi
Auto Man Auto
Masa własna 1873 1857 1878
Masa całkowita 2510 2510 2510
Masa przyczepy* 2000 2500 2000
*hamowanej; niehamowanej – 750 kg dla wszystkich wersji modelowych
Osiągi
2.0 CRDi 2.2 CRDi
Auto Man Auto
Prędkość maks.
(km/h) 200 203 203
Przyspieszenie
0-100 km/h (sek.) 10,4 9,0 9,6
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: