Wyniki zawodniczek w Rajdzie Dakar 2015
Wszystkie zawodniczki na motocyklach i quadach osiągnęły metę Rajdu Dakar. Mniej szczęścia miały kobiety za kierownicą samochodów – do czwartego etapu nie przetrwała żadna. Nie lepiej poszło pilotkom.
Trasa rajdu, który rozegrał się w dniach 5-18 stycznia, przebiegała przez bezdroża Argentyny, Chile i Boliwii. Do mety Rajdu Dakar 2015 dotarło 216 pojazdów, a wśród nich: 79 motocyklistów, 18 quadów, 68 samochodów i 51 ciężarówek.
Hiszpanka Laia Sanz zaczęła Rajd Dakar od 16. miejsca w klasyfikacji generalnej, na czwartym etapie była 8-ma, a na ósmym nawet 5-ta! Do mety dowiozła niesamowite, 9. miejsce w klasyfikacji. To najlepszy wynik kobiety na motocyklu w historii Rajdu Dakar i to jedynej, która miała okazję zrobić to w fabrycznym teamie (Hondy). Poprzedni rekord też należał do tej zawodniczki.
Bardzo szczęśliwa była na mecie Rosa Romero Font, która czwarty raz walczyła w Dakarze, ale po raz pierwszy osiągnęła jego metę. Tym razem z rywalizacji na 10. etapie odpadł jej mąż. Rosa nie otrzymała ani jednej kary czasowej, a na trasie spędziła 71 godzin. Zaczęła rajd od pozycji 118, a ukończyła go na 52-giej! Najlepszy 41. czas osiągnęła na ósmym etapie rajdu.
Niesamowicie wytrwałe były kobiety na quadach i mimo sporego przesiewu w tej stawce zawodników (18 z 45 załóg na mecie) – one mogły pić szampana. Nie obyło się bez kar czasowych i bywały też ostatnie, ale najważniejsze, że kolejnego dnia znajdowały siłę i motywację do dalszej walki!
Camelia Liparoti spędziła prawie 90 godzin na trasie i ukończyła rywalizację na 15. miejscu w klasyfikacji. Teraz zawodniczka może się pochwalić szóstym, ukończonym Rajdem Dakar!
A Paula Galvez kierowała ostatnim quadem, który dojechał do mety i spędziła na odcinkach specjalnych niemal 96 godzin! Najlepszy 16. czas osiągnęła na przedostatnim etapie rajdu. Na mecie Rafał Sonik podniósł ważącą jedynie 47 kg zawodniczkę, kilka razy lekko podrzucił, mówiąc: „Jesteś najlepsza!”.
W załodze samochodu ciężarowego najstarszego, bo 73-letniego kierowcy w stawce, wystartowała 43-letnia Japonka Yoko Wakabayashi. Ekipa w komplecie dojechała na 32. miejscu.
Wszystkie trzy zawodniczki kierujące samochodami, już podczas drugiego etapu rajdu, walczyły o zmieszczenie się w limicie czasowym. Z naprawami na czas nie zdążyła Szwedka Annie Seel oraz jedyna w pełni kobieca załoga tej edycji – Catherine Houles i Sandrine Ridet. Na start odcinka specjalnego trzeciego dnia zdążyła za to Argentynka Alicia Reina ze swoim pilotem Carlosem Dante Pelayo. Duet nie przetrwał jednak długo i po wjeździe do Chile też się poddał. Pilotki podobnie, gdyż Adriana Alida Andreani przejechała dwa etapy, a Katrien Boussier ukończyła, już całe 7 etapów rajdu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: