Zawodniczki w Rajdzie Dakar

W niedzielę, podczas uroczystej ceremonii startu Rajdu Dakar, pod pałacem prezydenckim w Buenos Aires pojawiło się 406 pojazdów: 137 samochodów, 63 ciężarówki, 161 motocykli i 45 quadów. Na ekstremalnej trasie rajdu rywalizować będzie dziesięć zawodniczek.

Rajd liczy 14 wyczerpujących etapów, a rywalizacja zakończy się 17 stycznia w Buenos Aires. Same odcinki dojazdowe potrafią przekroczyć 600-700 km, a najdłuższy etap rywalizacji to, aż 781 km. Łącznie motocykliści pokonają 9295 kilometrów (OS-y 4752 km), a samochody 9111 kilometrów (OS-y 4578 km).

Trasa rajdu Dakar 2015 przebiega przez terytorium trzech państw: Argentyny, Boliwii i Chile. Odcinki są urozmaicone np. w Boliwii zawodnicy będą rywalizować po solnym płaskowyżu położonym na wysokości powyżej 3,5 tysiąca m n.p.m., a następnie przejadą przez wysokogórskie pasmo Andów.

Niezwykłą siłą fizyczną i psychiczną muszą dysponować zawodniczki, które zgłosiły się do tak wyczerpującego rajdu:

 

MOTOCYKLE

 

LAIA SANZ (ESP)

Urodzona: 11/12/1985

Motocykl: CRF 450 Rally Honda

Numer: 29

 

 

Podczas tegorocznej edycji rajdu nie może zabraknąć “Królowej Dakaru”, która w 2014 roku została najwyżej sklasyfikowaną kobietą na Dakarze (zajęła 16. miejsce), a ta edycja rajdu jest piątą z rzędu w jej karierze. Marzeniem zawodniczki jest równie dobry wynik, choć jej przygotowania do rajdu utrudniała kontuzja i operacja łokcia.

Team HRC z piątką zawodników za cel stawia sobie, nie tylko zwycięstwo, ale także rozwój motocykla będącego bazą dla nadchodzącej wersji produkcyjnej.

 

 

ROSA ROMERO FONT (ESP)    

Urodzona: 19/03/1969

Motocykl: KTM 450 ECX

Numer: 96

 

Rosa Romero to żona doświadczonego zawodnika (i dwukrotnego zwycięzcy Dakaru) Nani Romero, która też postanowiła realizować swoje marzenia. Jej mąż zajmuje się sportem zawodowo, ona bardziej hobbystycznie. Będzie to czwarte podejście Rosy do osiągnięcia mety Rajdy Dakar, niestety poprzednie nie zakończyły się sukcesem z powodu min. problemów technicznych. Teraz Rosa ma lżejszy i lepiej przygotowany motocykl – trzymamy kciuki!

  

Z trudami Dakaru na motocyklach KTM zmierzą się także Polacy: Jakub Przygoński, Jakub Piątek, Paweł Stasiaczek, Michał Hernik i Maciej Berdysz.

 

QUADY

 

CAMELIA LIPAROTI (FRA)

Urodzona: 11/07/1977          

Motocykl: YAMAHA YFM700 R

Numer: 259    

 

Miejsce, gdzie w żyłach płynie nam benzyna, a nie krew... czyli czemu każdy motomaniak powinien odwiedzić Maranello
To już siódmy start tej, doświadczonej zawodniczki. Camelia jest z zawodu dziennikarką i wielokrotną Mistrzynią Świata kobiet w rajdach cross-country. Zyskała już sobie przydomek „Księżniczki Pustyni”. Dwa lata temu była najszybszą kobietą na rajdzie, zajmując rewelacyjne 9. miejsce i jest dopiero drugą kobietą w historii, której udało się ukończyć Dakar na quadzie. Zawodniczka nie jest sporej postury i mówi, że ”na Dakarze, umysł jest najbardziej efektywnym paliwem”!

 

 

PAULA GALVEZ (CHL)  

Urodzona: 09/02/1983

Quad: CAN-AM

Numer: 299    

 

Paula to debiutantka na Dakarze, a startuje quadem od trzech lat. Z zawodu jest nauczycielką wychowania fizycznego i jej uczniowie są z niej bardzo dumni. Przygotowując się do rajdu pracowała mocno nad wydolnością swojego organizmu, a jej celem jest przede wszystkim dotarcie do mety.

 

Polaków na quadzie reprezentować będzie Rafał Sonik.

 

SAMOCHODY

Mustang Mach-E 1400 – elektryk zaprojektowany z myślą o dobrej zabawie
Kierowca: WERNER ZOETAERT (BEL)

 Pilot: KATRIEN BOUSSIER (BEL)

Urodzona: 03/08/1964          

Samochód: TOYOTA Rallyray Desert 1 Warrior

Numer: 390

Katrien miała już do czynienia z Rajdem Dakar, jechała z obecnym kierowcą w 2009 roku i z innym w 2011. Niestety ani razu nie osiągnęła mety, a z Wernerem udało się przejechać jedynie jeden etap. Trzymamy kciuki za dobrą passę w tym roku!

 

 

Kierowca: ANNIE SEEL (SWE)

Urodzona: 05/09/1968

Pilot: PAUL ROUND (GBR)          

Samochód: Desert Warrior

Numer: 394

 

Miejsce, gdzie w żyłach płynie nam benzyna, a nie krew... czyli czemu każdy motomaniak powinien odwiedzić Maranello
Annie to prawdziwie wszechstronna pogromczyni Dakaru! Pięć startów na motocyklu, jeden jako pilotka w samochodzie, a teraz… za kierownicą. W 2010 wywalczyła najlepszy wynik wśród kobiet i tylko raz (właśnie jako pilotka) nie osiągnęła mety. Ochrzczono ją „Małą księżniczką Dakaru”. W tym sezonie również chciała zostać pilotką, jednak los się do niej uśmiechnął i Paul zamiast na prawy fotel, posadził ją za kierownicą. Annie teraz ma szansę zostać pierwszą Szwedką, która do mety Dakaru dojechała samochodem i motocyklem.

Ona zna doskonale Dakar, a on specjalnie przygotowany do niego samochód – świetny i konkurencyjny duet.

 

Kierowca: JOSE ANTONIO BLANGINO (ARG)

Pilot: ADRIANA ALIDA ANDREANI (ARG)

Samochód: RZR XP 900 EFI Polaris

Numer: 403    

To trzeci Dakar tej zawodniczki, a czwarty dla kierowcy. W samochodzie Polaris drzemie jedynie litrowy silnik od Forda K, więc celem rajdowej pary jest przede wszystkim osiągnięcie mety i dobra zabawa.  

           

Tatiana Calderón po raz kolejny nie wystartuje w Super Formule
Kierowca: ALICIA REINA (ARG)

Urodzona: 15/10/1973

Pilot: CARLOS DANTE PELAYO (ARG)

Samochód: TOYOTA SRV

Numer: 404

BMW MH8 800
 Rok temu Alicia była pierwszym kierowcą z Argentyny na Dakarze i mimo kłopotów technicznych osiągnęła metę na 60. miejscu. Alicia (mężatka z dwojgiem dzieci) startuje także od 2008 roku w rajdowych mistrzostwach Argentyny. Tym razem liczy na bezproblemową jazdę i zdecydowanie lepszy wynik!

 

 

Kierowca: CATHERINE HOULÈS (FRA)

Urodzona: 13/02/1968

 

 

 

 Pilot: SANDRINE RIDET (FRA) 

Urodzona: 11/03/1968

Samochód: Isuzu D-Max “Zouzou”

Numer: 422

 

A na koniec w pełni żeńska załoga różowego Isuzu o imieniu Zouzou! To debiutantki na Dakarze, które nabierały doświadczenia jedynie w kobiecych rajdach cross-country. Dakar to zupełnie nowe wyzwanie, więc dla nich szczytem marzeń jest dojechanie do mety, bez znaczenia na którym miejscu. Zawodniczki mówią z humorem, że zamiast testosteronu mają cierpliwość, a skoro nie mają siły fizycznej, to planują tak dobierać trasę, żeby machanie łopatą je ominęło.

 

Polaków w samochodach reprezentować będą:

– Krzysztof Hołowczyc i Xavier Panseri (Mini)

– Marek Dąbrowski i Jacek Czachor (Toyota)

– Adam Małysz i Rafał Marton (SMG)

– Piotr Beaupre i Jacek Lisicki (BMW)

Oraz w ciężarówkach:

– Darek Rodewald (w załodze Iveco)

– Jarosław Kazberuk (w załodze Tatry)

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze