Volkswagen Passat – premiera w polskich salonach. Ceny
27 listopada miała miejsce premiera nowego Volkswagena Passata. Od 28 listopada ósma generacja tego modelu jest dostępna w salonach. Samochód dostępny jest w dwóch wersjach: Limousine oraz Variant.
W czwartek wieczorem miałam przyjemność wziąć udział w premierze kolejnej odsłony Volkswagena Passata, która odbyła się w salonie Szewczyk w Warszawie. Sylwetki samochodów przykryte materiałem przykuwały uwagę przebijając zasłonę jedynie światłami. W powietrzu można było wyczuć niemal namacalne napięcie oczekiwania, by w końcu móc zobaczyć gwiazdę wieczoru.
{{ gallery(1317) }}
Ostatecznie nastał moment, w którym płachty zdjęto i oczom zebranych ukazały się dwa Passaty: jeden sedan, jedno kombi. Obydwa o ładnym, delikatnie drapieżnym wyglądzie wzbudziły spore zainteresowanie.
Bo jest i czym się interesować; model ma w ofercie w sumie osiem różnych wariantów silnikowych, odpowiednio po cztery TSI i TDI. Jednostki TSI o pojemności 1.4 mają moc 125 KM i 150 KM, obydwa są skonfigurowane ze skrzynią sześciobiegową. Kolejny motor o pojemności 1.8 litra i mocy 180 KM może wystąpić w połączeniu zarówno z sześcio- jak i z siedmioprzełożeniową skrzynią. Ostatni benzynowiec, 2-litrowy, osiąga moc 220 KM i współpracuje ze skrzynią sześciostopniową.
Diesle mają dwie pojemności do wyboru: 1.6 i 2.0 litry. W pierwszym przypadku silnik generuje 120 KM i pracuje wespół z 6-biegową skrzynią manualną. Dwulitrowej pojemności tworzy wybór trzech wariantów mocy: 150 KM, 190 KM lub 240 KM, z czego w dwóch pierwszych opcjach, dostępne są sześciobiegowe przekładnie manualne i automatyczne DSG. Ostatni z przypadków, 240-konny bi-turbo, w połączeniu z siedmiostopniową skrzynią DSG, zwraca uwagę wysokim momentem obrotowym 500 Nm oraz napędem na cztery koła.
Wartym podkreślenia jest fakt, że już w podstawowej, stupięćdziesięciokonnej wersji silnika benzynowego spotkamy się z systemem aktywnego odłączania cylindrów. Tymczasowe wyłączanie drugiego i trzeciego cylindra ma pozwalać na zredukowanie średniego zużycia paliwa nawet o 0,5 l./100 km (dane producenta), a Passat dzięki temu rozwiązaniu ma zużywać średnio 4,9 l. na setkę.
W standardzie nowego Volkswagena Passata znajdziemy klimatyzację, dotykowy ekran i różne systemy bezpieczeństwa, włączając w to awaryjne hamowanie, czy ochronę pasażerów.
Cena Passata Limousine (sedan) zaczyna się już od 90 790 złotych, Varianta (kombi) od 95 190 zł.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: