Triumph Tiger w czterech wersjach – ahoj przygodo!
Wśród turystycznych nowości pokazanych na targach EICMA nie mogło zabraknąć Triumpha Tigera. Brytyjczycy pokazali aż cztery nowe wersje Tygrysa.
Tiger 800 XR oraz XRx to turystyczny motocykl szosowy (wersja z dodatkowym „x” oznacza model lepiej doposażony, dla prawdziwie wymagających). Natomiast Tiger 800 XC i XCx to modele skierowane dla turysty lubiącego zjechać z asfaltu (i tu dodatkowy „x” oznacza bogatsze wyposażenie). Różnice między wersją drogową i offroadową nie są wyłącznie kosmetyczne – obejmują zawieszenie i koła, ale także wiele ustawień pokładowej elektroniki, która na szosie pilnuje bezpiecznej jazdy, a poza asfaltem – umożliwia dynamiczną zabawę.
Galeria zdjęć wszystkich wersji modelu Triumph Tiger tutaj.
Triumph Tiger 800 XC |
fot. Triumph |
Wszystkie cztery wersje zasilane są tym samym silnikiem – znaną już trzycylindrową jednostką o pojemności 800 cm³ i mocy 95 KM. Silnik został nieco zmodyfikowany w stosunku do poprzedniej wersji – wyeliminowano mechaniczne stuki oraz zmodyfikowano elementy odpowiedzialne za zmianę biegów, wykorzystując mechanizm stosowany obecnie w Daytonie 675. Konstruktorzy twierdzą, że udało się także zredukować zużycie paliwa aż o 17%. W połączeniu z większym, 19-litrowym zbiornikiem paliwa ma to dać Triumphowi znacznie większy zasięg.
Wersje XR posiadają zawieszenie firmy Showa, a wersje XC – wyprodukowane przez WP zawieszenie bardziej odpowiadające offroadowemu charakterowi maszyny. XC ma także szprychowe koła i wysoko zamontowany przedni błotnik.
Triumph Tiger 800 XCx |
fot. Triumph |
Wszystkie wersje korzystają z systemu Ride-by-Wire, a w standardowym wyposażeniu posiadają ABS, kontrolę trakcji, i mapy zapłonu do wyboru. ABS można w każdej chwili wyłączyć. W wersjach z dodatkowym „x” w nazwie możliwa jest także specjalna konfiguracja ABS do jazdy offroadowej. Podobnie działa kontrola trakcji (TTC) – w standardowej wersji można ją włączyć lub wyłączyć, wersja „x” posiada dodatkowy tryb „Offroad”, umożliwiający większy uślizg tylnego koła. Modele XRx oraz XCx posiadają cztery mapy zapłonu do wyboru: Rain, Road, Sport i Offroad. Motocykle z dodatkowym „x” w nazwie posiadają także opcję dostosowywania motocykla do nawierzchni w trakcie jazdy: komputer pokładowy ma zaprogramowane trzy tryby: Road, Offroad oraz trzeci konfigurowany indywidualnie – każdy z tych trybów zmienia odpowiednio ustawienia ABSu, systemu kontroli trakcji oraz mapy zapłonu.
Wszystkie Triumphy wyposażone są w aluminiową osłonę miski olejowej i gniazdo 12V. Wszystkie maja regulowaną kierownicę i kanapę (XR – wysokość od 810 do 830 mm, XC – od 840 do 860 mm). W wersji „x” dodano także dodatkowe osłony silnika, handbary i jeszcze jedno gniazdko 12V. wygląda na to, że po nabyciu nowego Triumpha wystarczy się spakować – i można od razu ruszać w drogę pełną przygód. Problem w tym, że do ruszania w drogę zachęcają też inne maszyny – te spod znaku BMW, a ostatnio także Yamahy… Wśród nowo zaprezentowanych turystyków Triumph nie wyróżnia się niczym ekstra.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: