Honda RC213V-S oraz Honda True Adventure – kuszenie na EICMA
Przed targami w kuluarach najgoręcej plotkowano o nowych motocyklach Hondy: jeden z nich miał być drogową wersją maszyny z Moto GP, a drugi prawdziwie terenową Africą Twin. I Honda spełniła te oczekiwania, ale nie do końca. Na swoim stoisku zaprezentowała tylko prototypy obu maszyn. Nie zdradziła jednak żadnych szczegółów technicznych.
Pierwszy z prototypów to sportowa Honda RC213V-S. Motocykl w owiewkach z nielakierowanego włókna węglowego zaprezentowany został przez Marca Marqueza, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy rodowód „repliki Moto GP”.
Honda RC213V-S |
fot. Honda |
Honda RC213V-S |
fot. Honda
|
Co o niej wiemy? Na pewno pojemność silnika będzie miała w okolicach 1000 cm³. Spekuluje się, że będzie to silnik V4 – ale nie jest to sprawdzona informacja. Zaprezentowany prototyp jasno sugeruje, że będzie to faktycznie maszyna do użytku cywilnego – wyposażona jest w lusterka i kierunkowskazy. Karbonowe owiewki robią niesamowite wrażenie, zwłaszcza w drugim zaprezentowanym malowaniu, widocznym na zdjęciach. Łączy ono barwy Honda Racing Corporation z flagą Japonii. Znakomicie wyglądają też reflektory RC213V-S.
Cóż, pozostaje napawać się zdjęciami tego pięknego sprzętu – i czekać na kolejne wieści o jego specyfikacji. Te mogą pojawić się już niedługo, na Tokyo Motor Show, jeszcze w tym miesiącu.
Honda True Adventure |
fot. Honda |
Drugi prototyp nosi nazwę True Adventure, (to na razie nazwa robocza, Honda nie chce jeszcze przyznać, że to „nowa Africa Twin”). Ma to być nowy dual sport, inspirowany legendarnymi osiągnięciami Hondy – prototyp pokazano w towarzystwie modelu NXR Africa Twin, który w 1989 roku wygrał rajd Paryż-Dakar. Poza tym prototypowi towarzyszyła Honda CRF450 Rally w barwach HRC, której silnik, według krążących pogłosek, ma również wiązać się z nowym modelem. Jednak CRF ma silnik jednocylindrowy, a prototyp zapewne wyposażony zostanie w dwa cylindry.
Niestety w przypadku tego prototypu Honda również nie zdradziła żadnych szczegółów technicznych. Na więcej danych o „True Adventure” także przyjdzie nam czekać do Tokyo Motor Show.
Poza tymi dwoma źródłami wszelakich domysłów Honda zaprezentowała trzy jubileuszowe wersje Gold Winga, Gold Winga F6B i Gold Winga F6C z okazji 40-lecia tego modelu. W 2015 roku do salonów zawita też nowa wersja lubianego skutera Forza 125.
Ciekawie prezentuje się nowy VFR800X Crosstourer 2015 z zawieszeniem o wyższym skoku, nowymi kołami i hamulcami – motocykl wygląda bardziej sportowo, choć zachował solidny turystyczny look. Honda zwiększyła także nieco moc silnika tego modelu. Turystów wiernych Hondzie ucieszą zamontowane w standardzie ABS, HSTC oraz podgrzewane manetki.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: