Motocykliści LRP Poland w mistrzostwach świata w Le Mans!
Motocykliści ekipy LRP Poland wystartują w następny weekend w najbardziej prestiżowym wyścigu długodystansowych mistrzostw świata World Endurance, w 24-godzinnych zmaganiach na legendarnym, francuskim torze Le Mans.
Najpierw jednak czeka ich walka o najwyższe laury w ostatniej rundzie mistrzostw Polski, która w ten weekend odbędzie się na Słowacji.
Bartłomiej Lewandowski oraz bracia Marek i Paweł Szkopkowie za tydzień dołączą do słowackiej ekipy Maco Racing, w barwach której Paweł Szkopek startował już z powodzeniem w poprzednich rundach World Endurance.
Bartłomiej Lewandowski |
fot. LRP Poland |
Cała trójka będzie zmieniać się za kierownicą Yamahy YZF-R1 podczas słynnego, 24-godzinnego wyścigu na torze Le Mans, który będzie ostatnią rundą mistrzostw świata. Rok temu ekipa Maco Racing zajęła we Francji siódme miejsce w wyścigu i piąte w kategorii EWC, dlatego poprzeczka ustawiona jest bardzo wysoko, choć polscy motocykliści nie nakładają na siebie presji.
Zmagania na liczącym cztery kilometry torze w Le Mans, które odbywają się regularnie od 1978 roku, rozpoczną się w sobotę o godzinie piętnastej i potrwają 24 godziny. W ich trakcie motocykliści LRP Poland będą zmieniali się za sterami motocykla, którym w trakcie doby pokonają łączne ponad osiemset okrążeń, dopingowani przez blisko sto tysięcy pełnych pasji kibiców. Pierwsze treningi wolne rozpoczną się już we wtorek.
Paweł Szkopek |
fot. LRP Poland |
„Ten start to wisienka na torcie na zakończenie sezonu 2014, który upłynął pod znakiem pozytywnych zmian i rozwoju całej ekipy LRP Poland – mówi jeżdżący manager zespołu Bartłomiej Lewandowski. – Z jednej strony to dla nas wszystkich nagroda za świetną pracę, ale z drugiej także wielki zaszczyt. Startujemy w bardzo prestiżowej klasie EWC i jesteśmy pierwszymi Polakami, którzy to robią. Dziękuję Pawłowi i ekipie Maco Racing za zaproszenie. W Le Mans chcemy się przede wszystkim dobrze bawić. Zawsze powtarzam naszym zawodnikom, że kiedy jest luz i frajda z jazdy, wtedy wynik przychodzi sam.”
„Jestem już doświadczonym zawodnikiem jeśli chodzi o wyścigi Endurance, dlatego do weekendu we Francji podchodzę ze spokojem – mówi Paweł Szkopek, który w Le Mans ścigał się już dwukrotnie, w 2003 roku roku stając na podium w kategorii Superstock, a w tym sezonie startuje razem z Maco Racing w pełnym cyklu MŚ. – Wyścigi 24-godzinne rządzą się swoimi prawami, a w ich trakcie może wydarzyć się absolutnie wszystko. Z tego powodu nie ma więc co planować i zakładać jakiś konkretnych strategii. Trzeba po prostu jechać równo od startu do mety i poczekać na wynik do piętnastej w niedzielę.”
Marek Szkopek i Bartłomiej Lewandowski |
fot. LRP Poland |
Najpierw finał WMMP
Przed startem w legendarnym wyścigu Le Mans, motocykliści LRP Poland udadzą się na Słowację, gdzie w ten weekend odbędzie się ostatnia runda mistrzostw Polski. Jako lider klasyfikacji generalnej klasy Supersport do rywalizacji przystępuje obrońca tytułu Sebastian Zieliński, który na torze Slovakiaring będzie chciał przypieczętować drugie mistrzostwo z rzędu.
Paweł Szkopek może na Słowacji zapewnić sobie tytuł drugiego wicemistrza Polski klasy Superbike, a Marek Szkopek jest bliski wicemistrzostwa kategorii Superstock 1000.
Na kolejne postępy liczy w ten weekend jeżdżący manager ekipy Bartłomiej Lewandowski. Na Słowacji i w Le Mans swoich zespołowych kolegów wspierał będzie także Paweł Górka, który wraca do zdrowia po niedawnej kontuzji kręgosłupa.
Relację z wyścigu Le Mans obejrzeć będzie można na żywo w internecie pod adresem http://www.lemans-tv.com . Więcej informacji o zespole LRP Poland na oficjalnym profilu ekipy na Facebooku pod adresem: www.facebook.com/TeamLRPPoland
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: