Debiut nowej Suzuki Vitara – galeria
Po ponad ćwierć wieku od premiery pierwszej generacji modelu Suzuki Vitara, debiutuje nowy SUV japońskiego producenta z napędem na 4 koła.
Od debiutu rynkowego w 1988 roku rodzina Suzuki Vitara zyskała niezwykłą popularność dzięki atrakcyjnej stylizacji nadwozia, kompaktowym wymiarom, dobrym właściwościom jezdnym również w terenie. Najnowsza odsłona tego SUV-a ma właśnie swoją premierę podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Vitara została opracowana na bazie koncepcyjnego modelu iV-4; już na początku 2015 roku nowa Vitara trafi na linie produkcyjne węgierskich zakładów Magyar Suzuki, aby jeszcze w pierwszej połowie roku zadebiutować w europejskich salonach sprzedaży.
Bogata galeria zdjęć Suzuki Vitara 2015 tutaj.
Suzuki Vitara 2015 |
fot. Suzuki |
Masywne felgi oraz duży prześwit zdradzają możliwości terenowe, natomiast układ napędowy Allgrip z czterema trybami jazdy ma pozwalać kierowcy dostosować charakterystykę pojazdu do zmiennych warunków drogowych.
Zestaw audio jest kompatybilny ze smartfonami. Z nowinek pojawia się system Radar Brake Support (dostępny w wybranych wersjach modelu) wykorzystując radar do zapobiegania kolizjom lub łagodzenia ich skutków.
W debiutującej Suzuki Vitarze znajdziemy też nową, sześciostopniową przekładnię automatyczną – w wersji z napędem na jedną oś – lub pięciostopniową manualną skrzynię biegów.
Suzuki Vitara 2015 |
fot. Suzuki |
W reflektorach pojawiły się diody LED.
Okrągła tarcza zegara i kolisty kształt wlotów powietrza odzwierciedlają motywy wszechobecne w stylistyce modelu Grand Vitara.
Do wyboru dostępnych jest 15 odcieni lakieru nadwozia, w tym trzy zupełnie nowe barwy, a także kilka dwukolorowych kompozycji.
Suzuki Vitara 2015 |
fot. Suzuki |
Nowe Suzuki Vitara może napędzać benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra (kod M16) lub wysokoprężna jednostka o takiej samej pojemności (kod D16AA). Motor benzynowy wyróżnia się obniżonym tarciem wewnętrznym oraz niższą masą własną i osprzętu. W jednostce wysokoprężnej zastosowano nowy układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic dopływu powietrza turbiny (VGT).
M16A |
D16AA |
|
Moc maksymalna |
120 KM przy 6000 obr./min. |
120 KM przy 3750 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy |
156 Nm przy 4400 obr./min. |
320 Nm przy 1750 obr./min. |
W zawieszeniu z przodu zastosowano kolumny MacPhersona ze zmodyfikowanymi wahaczami dolnymi oraz zmienionym kształtem ramy pomocniczej. Zawieszenie z tyłu oparto na unowocześnionej konstrukcji z belką skrętną o zwiększonej sztywności, która zadebiutowała w modelu SX4 S-CROSS.
W nowej Vitarze pojawia się także panoramiczne okno dachowe – rozwiązanie znane z modelu SX4 S-CROSS, składające się z dwóch niezależnie przesuwanych paneli szklanych.
Suzuki Vitara 2015 |
fot. Suzuki |
Podstawowe dane techniczne Suzuki Vitara
Długość całkowita: 4175 mm
Szerokość całkowita: 1775 mm
Wysokość całkowita: 1610 mm
Rozstaw osi: 2500 mm
Rozstaw kół:
Przód 1535 mm
Tył 1505 mm
Prześwit: 185 mm
Pojemność bagażnika: 375 litrów (wg VDA)
Ogumienie: 215/60R16 lub 215/55R17
Najnowsze
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Apple CarPlay to system, który zmienia sposób, w jaki korzystamy z naszych samochodów. Stworzony przez Apple, CarPlay integruje iPhone’a z systemem multimedialnym pojazdu, umożliwiając kierowcom dostęp do najważniejszych funkcji smartfona bez odrywania uwagi od drogi. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, rozbudowanej kompatybilności i zaawansowanym funkcjom, CarPlay ułatwia codzienne podróże, zwiększając komfort i bezpieczeństwo jazdy. -
Jakie są objawy zużycia oleju silnikowego i jak je rozpoznać?
-
Ford Capri Premium AWD – elektryzujący powrót legendy! Test, opinia, zasięg
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Zostaw komentarz: