Ford Tourneo – Courier, Connect, Grand Connect i Custom. Prezentacja w Jastarnii
Do gamy rodzinnych vanów Tourneo dołączył właśnie najmniejszy - Courier. Tym samym oferta Forda w tej klasie aut obejmuje teraz 4 modele (od najmniejszego do największego): Courier, Connect, Grand Connect i Custom.
Rodzina Tourneo to cztery osobowe vany – wszechstronne samochody, które mogą sprawdzić się jako pojazdy rodzinne i turystyczne. Mieszcząc odpowiednio 5, 6-7, lub 8-9 osób, mają jednocześnie spore możliwości przewozowe bagażu. Możliwa liczba kombinacji ustawień foteli, siedzeń czy kanap, możliwość ich przestawiania, składania czy demontowania, potrafi przyprawić o zawrót głowy. Żaden z Fordów Tourneo nie boi się też ubrudzić – kabiny i bagażniki zaprojektowano tak, by ich utrzymanie w czystości było jak najłatwiejsze.
Tourneo prezentuje się bardzo ciekawie z przodu i zachowawczo z tyłu. Duże, nowocześnie skrojone przednie reflektory, wraz z ogromną atrapą chłodnicy sprawiają wrażenie mocnarnego, amerykańskiego auta. Również z boku można mieć podobne skojarzenia – potęgują to przyciemniane szyby. Jednak z tyłu już zabrakło projektantom polotu – tu wybitnie trudno połączyć design z funkcjonalnością. Bagażnik jest nie dość, że przepastny i oferuje mnóstwo przydatnych schowków i siatek na drobne przedmioty, to jego próg jest tak nisko, że wrzucenie ciężkiego bagażu przez drobną kobietę nie sprawi jej kłopotu. Tylna klapa jest na umiarkownie niskiej wysokości, a jej masa nie powala – można ją bez wyraźnego trudu zamknąć.
Ford Tourneo Courier, Connect, Grand Connect i Custom |
fot. Ford |
Niezależnie od liczby pasażerów bądź konfiguracji siedzeń czy typu bagażu, każdy z vanów Tourneo jest samochodem komfortowym. Zaskakująco wygodne są zwłaszcza fotele, wyjątkowo szerokie na wysokości ramion.
Obecność (seryjna bądź opcjonalna) czujników parkowania, kamer cofania pozwala na łatwe manewrowanie Tourneo nawet w ciasnych miejscach parkingowych. Pomagają w tym również ogromne lusterka boczne.
Z gadżetów znajdziemy w nowych Fordach system wykrywania zmęczenia kierowcy czy ostrzegania o błędach lub zagrożeniach (niezamierzone opuszczanie pasa etc.). Jest też niezłe – jak na tej klasy samochód – audio oraz system łączności z telefonem, czy sterowania głosowego. Można też zainwestować w specjalną stację dokującą w konsoli środkowej Tourneo Couriera (MyFord Dock), zdolną utrzymać w optymalnym dla kierowcy położeniu smartfon czy tablet; jest też możliwość ładowania z gniazda USB umieszczonego sprytnie, tuż za uchwytem. Dodatkowo w Tourneo zamontowano praktyczne schowki mieszczące np. laptop czy różnego rodzaju przedmioty podręczne.
Tourneo wyposażono w komplet poduszek powietrznych z przodu, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne dla pasażerów z tyłu oraz wiele systemów wspierających bezpieczeństwo pasażerów. Oprócz ABS-u ze wspomaganiem hamowania awaryjnego i asystentem ruszania pod górę, jest ESC ze stabilizacją przyczepy – jeśli auto jest doposażone w fabrycznie montowany hak holowniczy. Są tu też czujniki ciśnienia w ogumieniu, funkcja wzywania pomocy w razie wypadku z podaniem pozycji auta, tempomat i ogranicznik prędkości.
Ford Tourneo Courier |
fot. Ford |
W większości wariantów aut z rodziny Tourneo znajdziemy odmianę konstrukcyjną belki skrętnej, a we wszystkich – elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Auto prowadzi się zaskakująco dobrze na przekroju polskich nawierzchni – od szutru począwszy, przez miejskie koleiny, a na gładkich asfaltach autostrad skończywszy. Przy jeździe po tych ostatnich możemy zauważyć jedynie lekkie kołysanie nadwozia przy dużym wietrze bocznym (auto jest dość wysokie). W zakrętach Tourneo chwieje się nieznacznie, choć na tę klasę auta i tak zachowuje wystarczającą sztywność konstrukcji.
W przypadku dostępnej w dwóch mniejszych modelach, trzykrotnie nagradzanej m.in. tytułami Międzynarodowego Silnika Roku (2012, 2013 oraz 2014) jednostki benzynowej 1.0 EcoBoost można mówić nie tylko o udanym downsizingu, ale również stworzeniu wybitnie uniwersalnej jednostki. Jazda autem w nią wyposażonym, zwłaszcza w mieście zapewnia wystarczającą porcję dynamiki, a na autostradzie można swobodnie wyprzedzać bez obaw o chwilowy niedobór mocy w trakcie manewru. Auto w tej konfiguracji zadowoliło się w trasie mieszanej (miasto, korek, autostrada) 8 litrami benzyny na 100 kilometrów.
W Fordzie Tourneo dostepne są równie niewiele mniej utytułowane jednostki: benzynowy silnik 1.6 EcoBoost i silniki Diesla 1.5 i 1.6 oraz napęd największego Customa 2.2 TDCi.
Ford Tourneo Courier Titanium 1.0 EcoBoost – dane techniczne
Silnik 999 cm3
Moc silnika 100 KM przy 6000 obr./min.
Moment Obrotowy 170 Nm przy 1400-4000 obr./min.
Prędkość max. 173 km/h
Przyspieszenie 12,3 s
Zużycie paliwa (dane producenta) miasto 6,7 l/100 km, poza miastem 4,7 l/100 km, średnio 5,2 l/100 km
Cena wersji podstwowej: 66 543 złote
Cena wersja testowej (alarm, system start&stop, podgrzewana przednia szyba, podgrzewane fotele, nawigacja z radiem MP3 i wyświetlaczem 5 cali, Ford Sync z funkcją wzywania pomocy, bluetooth, sterowanie głosowe, czyjnik deszczu, czyjniki parkowania) 75 523 złote
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: