Benzyna czy diesel? Oto jest pytanie!
Jakie argumenty można wysunąć w przypadku zasilania auta benzyną, a jakie olejem napędowym. Który napęd jest lepszy i dla kogo?
Żelazna zasada: popularna teza głosi, że osobom, które dużo jeżdżą, opłaca się kupić diesla, natomiast pozostali powinni wybrać wersję benzynową. Uzasadnienie: samochody z silnikiem wysokoprężnym zużywają do 25% mniej paliwa, natomiast samochody z silnikiem benzynowym są często tańsze, jeśli chodzi o koszt zakupu, ubezpieczenia i utrzymania. W zależności od modelu, w Niemczech wersja z silnikiem diesla jest opłacalna od przebiegu rocznego powyżej 15 000 kilometrów.
Atuty obu napędów: przy podejmowaniu decyzji o wyborze jednego z dwóch wariantów kierowca powinien, oprócz rocznego przebiegu, uwzględnić także inne kryteria. Każdy z napędów ujawnia swoje atuty w różnych klasach pojazdów. Nowoczesny silnik benzynowy zwiększy efektywność małych samochodów, natomiast zaawansowany silnik diesla zapewni niskie zużycie i dużą dynamikę jazdy w przestronnym kombi. Podobne zalety widoczne są także w innych segmentach: w szybkich samochodach sportowych zainteresowanie cieszą się dynamiczne silniki benzynowe, w dużych SUV-ach natomiast silniki diesla oferujące wysoki moment obrotowy.
Materiał pomocniczy przygotowany przez firmę Bosch prezentuje zestaw informacji dla kierowców. Na infografice zostały porównane zalety obydwu napędów, dzięki czemu osoby niezdecydowane mogą ocenić, czy do ich indywidualnego profilu bardziej pasuje silnik wysokoprężny czy jednak benzynowy. Infografika pokazuje także trendy na niemieckim rynku wraz z najlepiej sprzedającymi się modelami benzynowymi oraz diesla.
fot. Bosch |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: