Ładowanie aut elektrycznych i hybrydowych. Volkswagen zapowiada koniec stacji benzynowych!
Volkswagen kontynuuje swoją elektryczną ofensywę i zapowiada jej przyspieszenie. Producent planuje, że już za kilka lat ponad 70% sprzedawanych przez niego samochodów w Europie będzie elektrycznych. Jak chce to osiągnąć? Przygotowując kompleksową ofertę dla użytkowników samochodów elektrycznych.
Elektromobilność to przyszłość. Jako jeden z pierwszych wielkich koncernów samochodowych Volkswagen zobowiązał się do realizacji zasad sformułowanych w paryskim porozumieniu klimatycznym i postanowił stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem całkowicie neutralnym od względem emisji CO2.
Volkswagen aktualnie oferuje kierowcom elektryczne samochody z rodziny ID. oraz dziewięć modeli hybrydowych typu plug-in. By zachęcić kierowców do przesiadki na auta „na prąd”, Volkswagen nawiązał współpracę z markami Elli oraz Polenergia. Razem chcą udowodnić, że elektryczna mobilność może być łatwa, wygodna i przyjemna.
Tylko w tym roku Volkswagen zamierza dostarczyć klientom około 300.000 samochodów skonstruowanych na platformie MEB. Do tego należy doliczyć około 150.000 aut hybrydowych. Aby klienci z Polski, którzy zdecydują się na zakup samochodu typu BEV (battery electric vehicle) lub PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) mogli liczyć na komfortowe ładowanie swojego pojazdu, Volkswagen przygotował wielopłaszczyznową ofertę.
Elli to firma-córka Volkswagena, zajmująca się rozwiązaniami związanymi z energią elektryczną, oferująca między innymi ID.Charger, naścienną stację ładowania. Ładowanie samochodu z ID. Charger trwa nawet osiem razy krócej niż ładowanie z gniazdka domowej instalacji elektrycznej. Przy mocy ładowania 7,2 kW ID.3 będzie ładował się do pełna „przez noc”, przy mocy 11 kW trochę ponad sześć godzin.
ID. Charger umożliwia ładowanie zarówno wszystkich aktualnych i przyszłych elektrycznych Volkswagenów, jak i samochodów innych producentów z gniazdem typu 2. Przewód do ładowania podłączony na stałe do stacji ładowania wyklucza ryzyko zagubienia, zaplątania lub schowania w „bezpiecznym” miejscu, które potem trudno znaleźć. Oba dostępne aktualnie modele ID. Charger – Connect i Pro – łączą się z internetem przez WiFi, Etnernet lub modem LTE z opcją transmisji danych (seryjny w modelu Pro, opcjonalny w modelu Connect). Dzięki aplikacji We Connect ID. właściciel elektrycznego lub hybrydowego Volkswagena może używając smartfona zarządzać wallboxem, sterować ładowaniem i wieloma innymi funkcjami.
Przeczytaj też: Domowa ładowarka do samochodu elektrycznego od Volkswagena – ile kosztuje ID. Charger i czy to się opłaca?
Na polskim rynku ID. Charger Connect dostępny jest w cenie 2599 złotych, a ID. Charger Pro – 3669 złotych. Około 1/3 klientów, która kupiła elektrycznego Volkswagena zdecydowała się także na zakup ID. Chargera.
Przed zakupem ładowarki można wstępnie zweryfikować online (na późniejszym etapie także w warunkach domowych), czy w domu możliwa jest instalacja urządzenia. Jeśli sobie tego życzymy, Volkswagen może również podjąć się fachowej instalacji i rozruchu urządzenia, jednak wówczas koszt takiego audytu elektrycznego i instalacji urządzenia przekracza 4,5 tysiąca złotych, co w połączeniu z ceną wallboxa nieuchronnie zbliża się do kwoty przewyższającej 6 tysięcy złotych. Oczywiście, urządzenie możemy – jeśli mamy odpowiednie uprawnienia – zainstalować sami, lub poprosić elektryka; z pewnością taka usługa będzie tańsza. Jednak musimy pamiętać, że wówczas nie mamy do końca pewności, że wallbox został zamontowany zgodnie z wszelkimi procedurami.
„Jeśli mamy wallbox w domu, wizyty na stacjach benzynowych nie są już potrzebne”, przekonują eksperci z Elli.
Przeczytaj też: Czy właściciele samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in mogą zasilać swoje auta energią elektryczną ze źródeł odnawialnych?
W ramach niedawno podpisanej umowy przez Volkswagen Group Polska z Grupą Polenergia, właściciele aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in mogą kupować energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. To kolejny krok na drodze do bycia bardziej eko.
Oferta przeznaczona jest dla gospodarstw domowych z całej Polski, których właściciele kupią lub są już w posiadaniu samochodu elektrycznego lub hybrydowego z oferty marek Grupy Volkswagen. Co ważne Polenergia dostarczy zieloną energię nie tylko do ładowania takiego samochodu, ale także do zasilania całego domu. Korzystanie z samochodu elektrycznego będzie więc całkowicie zeroemisyjne, nawet gdy użytkownik nie ma własnej przydomowej instalacji fotowoltaicznej.
Dostawca zielonej energii przygotował trzy propozycje – z gwarancją ceny, z gwarancją rabatu w wysokości 5 procent i z gwarancją rabatu w wysokości 10 procent. Właściciele samochodów Grupy Volkswagen, którzy zdecydują się podpisać umowę z Grupą Polenergia mają do wyboru trzy taryfy:
- z gwarancją ceny – umowa na 2, 3 lub 5 lat,
- z gwarancją rabatu w wysokości 5% – umowa na 2, 3 lub 5 lat,
- z gwarancją rabatu w wysokości 10% – umowa na 5 lat.
Dla pierwszych pięciuset osób przewidziana jest dodatkowa korzyść w postaci dwukrotnego ładowania akumulatora za darmo (90 kWh)!
Przeczytaj też: Motoryzacyjne zakłady produkcyjne zasilane zieloną energią w Polsce? To możliwe!
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: