Samochód przyszłości powstanie… dzięki grze komputerowej?
Przy opracowywaniu i testowaniu inteligentnego, skomunikowanego ze światem samochodu jutra pomaga szeroka gama rozwiązań technicznych. Poza sztuczną inteligencją kluczową rolę odgrywają tu silniki gier komputerowych.
Rozwiązania z branży gier sprawdzają się w rozwoju motoryzacji. Porsche Engineering realizuje projekt inteligentnego pojazdu przyszłości z pomocą silników gier komputerowych. Pozwalają one generować fotorealistyczne obrazy i uzyskiwać fizycznie poprawne zachowanie obiektów w grach wideo.
Porsche wykorzystuje pakiety oprogramowania między innymi do wirtualnego opracowywania oraz testowania funkcji jazdy wysoce zautomatyzowanej. Producent ze Stuttgartu zapewnia, że skraca to czas projektowania, ogranicza koszty i zwiększa bezpieczeństwo mobilności.
Przeczytaj też: Jechał 210 km/h za kierownicą Porsche. Auto zostało skonfiskowane i trafi na licytację!
Algorytmy systemów wspomagających wymagają licznych szkoleń i walidacji – a jednak nie każde zdarzenie wymagające sprawdzenia ma miejsce podczas „prawdziwych” jazd próbnych. Jazdy symulowane za pomocą silników gier komputerowych mają tę zaletę, że można je powtarzać tak często, jak potrzeba, oraz modyfikować w najdrobniejszych szczegółach. Oprócz rzeczywistych i wirtualnych testów Porsche Engineering korzysta także z form mieszanych, gdy prawdziwy samochód może reagować na wirtualne obiekty.
Dirk Lappe, dyrektor Porsche Engineering ds. technicznych, powiedział:
Przy opracowywaniu i testowaniu inteligentnego, skomunikowanego ze światem samochodu jutra pomaga szeroka gama rozwiązań technicznych. Poza sztuczną inteligencją kluczową rolę odgrywają tu silniki gier komputerowych – z pomocą syntetycznych danych z czujników „szkolą” systemy wspomagające kierowcę. Dzięki temu można szczegółowo przeanalizować każdy scenariusz i każdą ewentualność.
Zastosowanie silników gier komputerowych sprowadza się nie tylko do „szkolenia” systemów wspomagających. Pomaga też w ograniczeniu liczby rzeczywistych prototypów podczas testowania samochodów, a tym samym pozwala oszczędzać pieniądze. Porsche Engineering korzysta w tym zakresie z samodzielnie opracowanego narzędzia Visual Engineering Tool, które może służyć między innymi do szybkiego i efektywnego kosztowo ustalenia optymalnego rozmieszczenia komponentów – na bazie danych CAD i rozszerzonej rzeczywistości (AR) lub przy pomocy gogli wirtualnej rzeczywistości (VR).
Przeczytaj też: Porsche 911 jako terenówka? Musicie to zobaczyć!
W przyszłości silniki gier komputerowych mogą też poprawić komfort zakupów. Porsche testuje obecnie tzw. konfigurator samochodów z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości – klienci Porsche Centrów po założeniu gogli VR zobaczą niemal fotorealistyczną, trójwymiarową symulację skonfigurowanego pojazdu.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: