Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron: elektryczne, wielozadaniowe samochody dla każdego?
Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron to pierwsze produkowane seryjnie, w pełni elektryczne kompaktowe SUV’y rodem z Ingolstadt. Co o nich wiemy?
Dla obu wersji modelowych przeznaczone są trzy wersje napędu, a ich zwieńczeniem jest model quattro z maksymalną mocą wyjściową 220 kW (299 KM).
Dziesięć minut ładowania, w idealnych warunkach zapewnia energię wystarczającą na przejechanie około 130 km (WLTP). W ładowaniu wydatnie pomaga usługa ładowania e-tron. Q4 40 e-tron z napędem na oś tylną, w cyklu WLTP notuje zasięg do 520 km.
Linia robi wrażenie uderzającymi proporcjami: krótkimi zwisami przednimi, dużymi kołami i mocno ukształtowanymi mięśniami. Wszystkie linie narysowano z najwyższą precyzją, a powierzchnie potraktowano wyraźnie i minimalistycznie. Wyjątkowo niska linia dachu w stylu coupé w Audi Q4 Sportback e-tron kończy się mocno zarysowanym tyłem, a spojler jest głęboko osadzony na dwuczęściowym tylnym oknie.
Na życzenie, oba kompaktowe elektryczne SUV’y mogą zostać wyposażone w reflektory Matrix LED mocno i precyzyjnie oświetlające drogę, bez oślepiania innych jej użytkowników. Cyfrowe sygnatury świetlne to absolutna nowość na rynku: kierowca w systemie operacyjnym MMI touch może wybrać jedną z czterech sygnatur. Z tyłu, światła tylne połączone są ze sobą homogenicznym pasem świetlnym. Do wyboru jest osiem kolorów lakieru, w tym nowy metaliczny odcień fioletowy Aurora. Oprócz wyposażenia podstawowego, dostępne są dwie linie wyposażenia zewnętrznego: advanced i S line exterior.
W zależności od ustawienia tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wynosi od 520 do 1490 l. w Q4 e-tron i od 535 do 1460 l. w Q4 Sportback e-tron. Klapa bagażnika w obu wersjach otwierana i zamykana jest elektrycznie. Oba modele mogą ciągnąć przyczepę o masie do 1000 kg (z przyhamowaniem, nachylenie terenu 12%), a wersje quattro nawet do 1200 kg.
Wnętrze Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron jest bardzo przestronne. Deska rozdzielcza jest delikatnie skierowana w stronę kierowcy. Podzielono ją na odrębne obszary i wyposażono w dwa wyświetlacze, będące jednocześnie osobnymi elementami designu. Dekoracyjny panel po stronie pasażera może być opcjonalnie wykonany z innowacyjnej, technicznej tkaniny zawierającej domieszkę recyklatów. Opcja ta będzie dostępna krótko po wprowadzeniu pojazdu na rynek. Odrębny, poziomy panel sterowania, mieści w sobie dźwignię zmiany biegów. Tapicerka foteli zawierająca dużą domieszkę poliestru pochodzącego z recyklingu jest dostępna w sportowym pakiecie stylistyki wnętrza S line. Na każde siedzenie wykorzystuje się około dwudziestu sześciu przetworzonych, 1,5-litrowych, plastikowych butelek.
{{ gallery(3214) }}
Na życzenie, Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron mogą być wyposażone w dodatkową innowację – wyświetlacz danych na szybie head-up display z elementami rzeczywistości rozszerzonej. Nakłada on obrazy informacji dostarczanych przez niektóre systemy wsparcia kierowcy oraz symbole nawigacji na rzeczywisty obraz otoczenia pojazdu, co ułatwia kierowcy ich dostrzeżenie.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: