Subaru Outback 2021 – walka o pozycję lidera w dziedzinie bezpieczeństwa nadal trwa?
Po 26 latach od premiery pojawia się szósta generacja kultowego Outbacka, stworzonego w harmonii z dziedzictwem i filozofią marki Subaru. Kiedy pojawi się w salonach i co znajdziemy w standardzie?
Subaru Outback MY2021 występuje w czterech wersjach. Całkowicie przeprojektowana przednia atrapa z trójwymiarowym przednim grillem i nowymi reflektorami LED optycznie poszerza sylwetkę, a dodatkowo podkreśla atletyczną budowę samochodu. Dopełnieniem są masywne nakładki progów oraz duże, 18-calowe felgi aluminiowe. W porównaniu z poprzednią generacją nowy Outback jest dłuższy o 50 mm (4870 mm) i szerszy o 35 mm (1875 mm) oraz może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 561 l. Wysokość Outbacka to 1675 mm, jedynie wersja Cross jest niższa o 5 mm.
Wraz z nowym Outbackiem zaprezentowane zostały nowe kolory lakierów w gamie modelu – Autumn Green Metallic i Brilliant Bronze Metallic.
Powiększona powierzchnia przedniej szyby oraz zoptymalizowany układ lusterek i słupków „A” konstrukcyjnie minimalizuje martwe pole. Do dyspozycji kierowcy jest także bezpłatny system reagowania w sytuacjach awaryjnych eCall. W przypadku kolizji lub innego zdarzenia awaryjnego automatycznie nawiązuje on kontakt z call center i przekazuje informacje o położeniu oraz liczbie pasażerów. W nagłych sytuacjach użytkownik może samodzielnie skontaktować się z numerem alarmowym, korzystając z przycisku SOS znajdującego się w górnej części podsufitki.
Od teraz nowy Outback wyposażony jest w znaną z Forestera technologię Driver Monitoring System, potrafiącą rozpoznać kierowcę i automatycznie dostosować fotel, preferowaną temperaturę, a nawet ulubioną stację radiową. Dodatkowo dyscyplinuje ona kierującego sygnałem dźwiękowym i stosownym komunikatem, gdy ten nie skupia wzroku na drodze.
Outback został zbudowany na sprawdzonej platformie Subaru Global Platform, która od momentu debiutu zbiera same pozytywne recenzje. Zastosowanie SGP zwiększa poziom bezpieczeństwa i poczucie pewności prowadzenia samochodu. Redukuje do bezwzględnego minimum wibracje i hałas podczas prowadzenia, co bezpośrednio przekłada się na komfort niespotykany w tej klasie. Outback dostępny jest z wolnossącym silnikiem benzynowym w układzie bokser o pojemności 2,5 litra. Ta oszczędna, elastyczna jednostka napędowa o mocy 169 KM z maksymalnym momentem obrotowym 252 Nm przy 3800 obr./min. spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6d.
Wyposażony w system X-MODE, który w odpowiedni sposób steruje silnikiem, skrzynią biegów, napędem, hamulcami oraz innymi podzespołami, jest w stanie wjechać niemalże wszędzie. Po aktywowaniu X-MODE Hill Descent Control samochód automatycznie utrzymuje stałą, zadaną mu prędkość podczas zjazdu. Pozwala to kierowcy skupić się drodze podczas zjeżdżania ze stromych wzniesień.
W centralnej części deski rozdzielczej znajduje się duży, 11,6-calowy, czytelny wyświetlacz Full HD, sterowany dokładnie tak, jak robimy to na co dzień, gdy obsługujemy ulubionego smartfona. System infotainment ma również funkcję sterowania głosowego.
Subaru Outback w polskich salonach dostępny będzie już w maju.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: