Ford Transit stawia na uniwersalność. Co oferuje gama samochodów dostawczych?
Ford Transit to model, który produkowany jest już od ponad 60 lat. Dostępny jest w wielu odmianach, by sprostać wszystkim wymaganiom, a gama proponowanych modeli systematycznie się powiększa. Co oferuje amerykański producent?
Ford Transit po raz pierwszy pojawił się na drogach w 1965 roku i pokazał, że stosunkowo niewielkie auto może mieć ogromne możliwości ładunkowe. Dziś Ford Transit stawia na uniwersalność i każdy może skonfigurować odpowiedni model do własnych potrzeb. Niezależnie od tego, czy potrzebny jest zwinny i kompaktowy samochód dostawczy, czy też duży pojazd oferujący ogromną przestrzeń ładunkową, Ford ma dopasowaną ofertę, która powinna zadowolić każdego.
Ford Transit Courier
Courier to najmniejsza odmiana Transita, która sprawdzi się np. przy dostarczaniu przesyłek lub dostawach towaru. Mimo kompaktowych rozmiarów, które zapewniają zwinność w mieście, Transit Courier oferuje przestrzeń ładunkową o pojemności aż 2,3 m3. Auto mierzy zaledwie 4157 mm długości, dzięki czemu jazda po zatłoczonym mieście, osiedlowych uliczkach lub peryferiach miast nie powinna być problemem. Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami to zaledwie 10,5 metra.
W ofercie umieszczono dwa silniki – benzynowy i wysokoprężny. Dodatkowo silnik Diesla dostępny jest w dwóch wariantach – o mocy 75 albo 100 KM. Niezależnie od wybranej wersji, można być pewnym niskiego zużycia paliwa – nawet 5,3 l/100km w przypadku silnika wysokoprężnego. Warto również wspomnieć o bogatym wyposażeniu. Auto może się poszczycić szeregiem zaawansowanych technologii, które ułatwiają kierowcy codzienną pracę. Wśród nich znajdziemy m.in. Ford SYNC 3 z obsługą głosową telefonu i funkcji samochodu oraz system kontroli prędkości.
Ford Transit Connect
Ford Transit Connect oferuje spore możliwości personalizacji i wyposażenia auta. Przykładowo model ten może być wzbogacony w specjalną przegrodę z funkcją klapy umożliwiającą przewożenie długich przedmiotów do 3,4 m. Poza tym do wyboru są dwie długości nadwozia L1 i L2 oraz trzy wersje: Van, Kombi N1 i Van z podwójną kabiną.
W ofercie jest też odmiana Active. Wygląd idzie również w parze z funkcjonalnością i wygodą, bowiem w tej wersji, oprócz wielu nakładek na nadwozie, które chronią lakier przed zadrapaniami, samochód ma również wyższy prześwit, który idealnie sprawdzi się w nieco trudniejszym terenie np. za miastem czy w lesie. Pod maską może pracować silnik 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM, jak również jeden z dwóch silników wysokoprężnych 1.5 EcoBlue o mocy 100 lub 120 KM.
Przeczytaj też: Ford Transit w wersji L5 z kabiną sypialną – nowe silniki i napęd na przednie koła
Ford Transit Custom
Ford Transit Custom słynie z wytrzymałości, niezawodności, funkcjonalności oraz komfortu typowego dla aut osobowych. Teraz oferuje nowoczesne silniki wysokoprężne oraz zaawansowane napędy hybrydowe.
Jednym z ciekawszych rozwiązań jest napęd EcoBlue Hybrid z tzw. miękką hybrydą, czyli dodatkową instalacją 48 V, która wspiera jednostkę napędową nie tylko zmniejszając zużycie paliwa, ale poprawiając komfort codziennej eksploatacji i dynamikę jazdy. Ponadto występuje również odmiana hybrydowa typu plug-in, która, po naładowaniu baterii, jest w stanie pokonać nawet 50 km w trybie bezemisyjnym. Przy wykorzystaniu odpowiedniej infrastruktury, codzienna eksploatacja może być niezwykle ekonomiczna. Dla tradycjonalistów są oczywiście silniki wysokoprężne EcoBlue o mocy nawet 185 KM.
Ten wyjątkowy van zapewnia aż 6 m3 w wersji z krótkim nadwoziem (L1 – 4973 mm), podczas gdy wersja z długim nadwoziem (L2 – 5340 mm) oferuje 6,8 m3. Do wyboru są także dwie wersje wysokości H1 i H2 (od 1922 do 2426 mm w zależności od wersji). Kierowca ma także do dyspozycji szereg systemów wsparcia od systemu rozpoznawania znaków drogowych, po system stabilizacji toru jazdy przyczepy. W ofercie są także nadwozia Van z podwójną kabiną, Kombi i Kombi-Van oraz odmiana Nugget.
Ford Transit Van
Pojemność 15,1 m3, długość ponad 3 metry i ładowność do 2,4 tony w wersji z 5-tonową masą całkowitą – tak w skrócie prezentuje się przestrzeń ładunkowa modelu Ford Transit Van. Do tego szeroko otwierane drzwi boczne, komfortowa wysokość załadunku oraz nisko zawieszony próg tylnych drzwi ułatwiają zarówno załadunek, jak i rozładunek. To podstawowe cechy kultowego już pojazdu dostawczego. W ofercie jest również odmiana z podwójną kabiną, a wszystkie wersje są dostępne w różnych konfiguracjach długości – od L2 do L4 (od 5531 do 6704 mm) – oraz dwóch wersjach wysokości – od H2 do H3 (od 2490 do 2790 mm).
Dodatkowo samochód dostawczy jest wyposaży w liczne systemy wsparcia i ochrony. Do najważniejszych funkcji należy między innymi system BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterku), Cross Traffic Alert (ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających podczas wyjazdu z miejsca parkingowego z prawej oraz lewej strony) czy Active Park Assist (system automatycznego parkowania). Takie dodatki sprawiają, że manewrowanie tak dużym autem jest nie tylko prostsze, ale również znacznie bezpieczniejsze. Nad komfortem w trasie czuwa także inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control.
W trudnych warunkach, a takich nie brakuje np. na budowie lub za miastem, sprawdzi się z kolei napęd na wszystkie koła (AWD) zapewniający maksymalną przyczepność bez względu na warunki. Największego Transita napędzają 2-litrowe silniki wysokoprężne Ford EcoBlue nowej generacji, dzięki którym pojazd jest mocniejszy i bardziej wydajny niż kiedykolwiek przedtem. Do wyboru jest jeden z czterech wariantów mocy do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego.
Ford Transit Podwozie
Ford Transit Podwozie z pojedynczą lub podwójną kabiną dostarcza wiele możliwości konwersji dopasowanych do charakteru biznesu. Wywrotka? Pojazd ratowniczy? Laweta a może chłodnia? Solidne podwozie może być bazą dla wielu zastosowań.
Dodatkowo uniwersalne rozwiązanie marki Ford zmienia postrzeganie tego typu pojazdów między innymi dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań.
Na przykład, elektryczny układ wspomagania kierownicy dostosowuje się do szybkości pojazdu, umożliwiając lekkie manewrowanie przy niskich prędkościach oraz bardziej stabilne przy wyższych. Z kolei inteligentny tempomat sprawia, że długie przejazdy autostradowe są mniej męczące i bardziej ekonomiczne, a napęd na wszystkie koła (AWD) zapewnia pewne prowadzenie na nieutwardzonych nawierzchniach. Dostępny jest także tradycyjny napęd na przednią oś (FWD), zapewniający niższe spalanie oraz na tylne koła (RWD), który sprawdzi się w najcięższych zadaniach.
Transit Podwozie może być wyposażony w jeden z zaawansowanych 2-litrowych silników wysokoprężnych Ford EcoBlue, dzięki którym jest jeszcze mocniejszy i wydajniejszy. Cztery dostępne warianty mocy zapewniają do 185 KM oraz 415 Nm momentu obrotowego. Każdy silnik spełnia rygorystyczne wymogi standardów dotyczących emisji spalin Euro 6.2. Pojazd jest również dostępny z silnikiem Heavy Duty Truck (HDT) oraz w wersji mild Hybrid Electric Vehicle (mHEV).
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: