SHERO Rally Team, pierwszy saudyjski kobiecy zespół rajdowy. W inspirowaniu innych kobiet pomagają im Polacy
Projekt SHERO Rally Team to innowacyjna i pionierska inicjatywa oparta na idei równouprawnienia i wzmocnienia pozycji kobiet w Arabii Saudyjskiej oraz na całym świecie. Dwie Saudyjki - Danii Akeel i Mashael Alobaidan chcą zachęcać kobiety do realizowania swoich pasji. Pomagają im w tym Polacy.
Czy cztery lata po tym, jak kobiety w Arabii Saudyjskiej zyskały możliwość legalnego prowadzenia samochodu, zobaczymy pierwszy saudyjski kobiecy zespół rajdowy na starcie Rajdu Dakar? Tak! I odpowiedzialni będą za to między innymi Polacy!
SHERO Rally Team, pierwszy saudyjski kobiecy zespół rajdowy, w którego skład wchodzą Danii Akeel i Mashael Alobaidan ma zachęcać inne Saudyjki i kobiety do realizowania swoich pasji i zaangażowania w motorsport. Celem zawodniczek jest między innymi start w Rajdzie Dakar. Droga do tego celu nie jest jednak łatwa.
Danii Akeel jest pierwszą Saudyjką, która zdobyła licencję na udział w wyścigach motocyklowych. Akkeel już jako dziecko lubiła jeździć samochodem typu buggy. Z czasem jednak jej uwagę przykuły motocykle crossowe, aż w końcu przerzuciła się maszyny szosowe. Zawodniczka ma na swoim koncie między innymi występy na motocyklu Ducati 899, którym rozpędza się do 270 km/h.
Choć w Europie dziewczynki i chłopcy pojawiają na torach po raz pierwszy w wieku 3-5 lat, to Danii Akeel swoją przygodę ze sportami motorowymi rozpoczęła znacznie później. Na profesjonalnym torze pojawiła się po raz pierwszy w wieku dopiero 26 lat. Rok później uzyskała brytyjską licencję motocyklową. Regularnie zaczęła się ścigać jako 30-latka.
Mashael Alobaidan od najmłodszych lat kochała przygody, adrenalinę i sporty motorowe. Wszystko zaczęło się od jazdy buggy, a po jakimś czasie Mashael pokochała motocykle terenowe. Swoją pasję do motocykli i rajdów rozwijała w USA, gdzie jeździła między innymi po pustyni w Utah i wydmach Kalifornii.
Przeczytaj też: Kobiety, które zmieniły motoryzację. Zawodniczki, pionierki, geniusze inżynierii
Teraz Danii Akeel i Mashael Alobaidan będą ścigać się pojazdem SSV. Jeszcze w marcu SHERO Rally Team ma wziąć udział w swojej pierwszej rajdowej imprezie. Akeel powiedziała:
Dla mnie to bardzo naturalny postęp po wyścigach torowych. To idealne połączenie jazdy i przeżywania piękna scenerii, krajobrazów, pracy zespołowej. SSV to pojazdy pomiędzy motocyklami i samochodami. Posiadają cztery koła, ale dzięki otwartej konstrukcji można poczuć wszystko jak na motocyklu.
W przygotowaniach SHERO Rally Team do startu w najtrudniejszym rajdzie świata pomagają Polacy. Danii Akeel i Mashael Alobaidan towarzyszły polskiej ekipie Duust Rally Team podczas tegorocznego Rajdu Dakar. U boku Polaków Saudyjki z SHERO Rally Team zbierały niezbędne doświadczenie, które ma zaprocentować za 12 miesięcy. Dodatkowo zawodniczki biorą udział w intensywnym planie treningowym pod okiem Marka Dąbrowskiego i Jacka Czachora, którzy startowali w Dakarze 15 razy!
Przeczytaj też: Michèle Mouton o kobiecej serii wyścigowej: „To rodzaj dyskryminacji, kiedy kobietom wolno konkurować tylko ze sobą”
Start Akeel i Alobaidan w Rajdzie Dakar 2022 nie jest ich jednym celem. To dopiero pierwsza inicjatywa w ramach projektu SHERO. Plany Saudyjek oraz Polaków są znacznie ambitniejsze. Filip Dąbrowski, menedżer SHERO Rally Team, powiedział:
Naszym celem jest inspirowanie kobiet, nie tylko w Arabii Saudyjskiej, ale również w Polsce i na całym świecie, do dążenia do realizacji z pozoru niemożliwych i nierealnych marzeń.
Kolejnym krokiem ma być przygotowanie pierwszej Polki i Saudyjki do startów w kategorii motocykli.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: