Test Ford Focus ST – pomarańczowy prowokator
Są samochody, obok których ciężko przejść obojętnie. Nowy Ford Focus ST zdecydowanie jest jednym z nich. Świetnie wygląda, jeździ doskonale, zdobył nagrodę Car of the Year. Oprzeć się jego urokowi to prawdziwe wyzwanie.
Ford Focus ST – można się go bać… |
fot. Motocaina.pl |
Ford Focus ST – fotele Recaro |
fot. Motocaina.pl |
Jest mocniejszą wersją i tak już doskonałego, tradycyjnego Forda Focusa. Co za tym idzie? Ma dostarczać jeszcze większej przyjemności z jazdy. Zanim jednak wsiądziemy do środka, warto się przyjrzeć jak wygląda na zewnątrz ponieważ już od samego patrzenia można poczuć przyjemne mrowienie w żołądku.
Lakier w kolorze wściekłej pomarańczy to pierwszy element, który zdecydowanie wyróżnia z tłumu Focusa ST. Nazywa się Electric Orange i został stworzony tylko i wyłącznie dla naszego bohatera. Widoczne spojlery, powiększone wloty powietrza na przednim zderzaku i nietuzinkowe aluminiowe felgi mają skutecznie podnosić ciśnienie wszystkim patrzącym na niego z boku. Jednocześnie pięciodrzwiowe nadwozie to doskonały kompromis pomiędzy sportową zabawką a samochodem do wygodnej, codziennej jazdy.
Całość prezentuje się wyśmienicie i czystą złośliwością byłoby napisać inaczej. Ford Focus ST zdecydowanie pokazuje pazury. Czy wnętrze prezentuje się równie drapieżnie?
Podróż do wnętrza wulkanu
W środku niespodzianek ciąg dalszy. Już otwierając drzwi możemy poczuć wyraźny powiew ducha sportu. Jako pierwsze uwagę zwracają sportowe fotele marki Recaro. Wprawdzie kształtem nie przypominają tych, które można zobaczyć w mocniejszej wersji, Focusie RS ale i tak zapewniają doskonałe trzymanie boczne i stabilną pozycję za kierownicą. Producent konsekwentnie trzyma się narzuconej kolorystyce zatem wewnątrz samochodu również dominuje agresywny pomarańcz.
Ford Focus ST |
fot. Motocaina.pl |
Akcentów przyprawiających o dreszcz emocji znajdziemy tu jeszcze kilka. Środkowy panel został wykończony wstawkami imitującymi włókno węglowe a na desce rozdzielczej pojawiły się wskaźniki ciśnienia oleju, temperatury oleju oraz ciśnienie doładowania. Nie mogło oczywiście zabraknąć również aluminiowych nakładek na pedały oraz trójramiennej, sportowej kierownicy sygnowanej znaczkiem ST. Ale najlepsze wciąż przed nami – silnik.
Ford Focus ST |
fot. Motocaina.pl |
Reaktywacja
Pod maską Focusa ST pracuje ten sam silnik, co w mocniejszym RS-ie, czyli benzynowa, 5-cylindrowa, doładowana jednostka rodem z Volvo. Jej pojemność to 2.5 litra zaś moment obrotowy, 320 Nm, jest dostępny już od 2100 obr/min. Moc 225 KM przy masie samochodu 1362 kg z pewnością usatysfakcjonuje każdego. Dzięki takim proporcjom samochód rozpędza się do setki w 6,8 sekundy a jego prędkość maksymalna to 230 km/h.
Ford Focus ST – deska rozdzielcza |
fot. Motocaina.pl |
Silnik pracuje bardzo równomiernie dzięki czemu idealnie sprawdzi się zarówno podczas spokojnej jazdy, jak i bardziej agresywnej zabawy. Jednak bądźmy szczerzy; jego przyjemny i rasowy pomruk będą skutecznie prowokować jedynie do mocniejszego wciskania pedału gazu. Wprawdzie samochód posiada napęd na tylną oś, ale dzięki tylnemu, wielowahaczowemu zawieszeniu bardzo dobrze spisuje się na zakrętach nie wypadając z nich przy pierwszej okazji.
Werdykt
Ocena końcowa jest tak przewidywalna, że równie dobrze można by ją pominąć. Samochód świetnie wygląda a podczas jazdy niejednemu kierowcy z pewnością dostarczy całej masy czystej frajdy. Zużycie paliwa może nie będzie już tak satysfakcjonujące ale czy w takim samochodzie to ma jakiekolwiek znaczenie?
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: