Test Ford Focus Kombi – lider klasy?
Statystyki nie kłamią – to właśnie samochody z segmentu C cieszą się największą popularnością wśród polskich konsumentów. Dziś będziemy się przyglądać z bliska liderowi tej grupy. Gdzie tkwi sekret jego popularności? Oto Ford Focus Kombi.
Ford Focus Kombi 2009 – idwalny do firmy i jako samochód rodzinny |
fot. Rafał Kaliński |
Zaskakująco dużo miejsca jest na tylnej kanapie na nogi pasażerów, |
fot. Rafał Kaliński |
Wprawdzie to już druga generacja Forda Focusa ale popyt na niego wcale nie słabnie. Wręcz przeciwnie, po drobnym face liftingu ten samochód może podobać się jeszcze bardziej. Przód do złudzenia zaczął przypominać Forda Mondeo. Tylna część samochodu przeszła o wiele łagodniejsze zmiany; światła nadal osłaniają pionowe i wysokie klosze. Jedyną nowością jest ich kolor – biały.
Całość standardowo została utrzymana w stylu Kinetic Design. Co to oznacza? Ma być lekko, szykownie i dynamicznie zarazem. Patrząc na sylwetkę nowego Forda Focusa z boku ciężko mu zarzucić jakiekolwiek wady.
Ford Focus z przodu może się podobać. |
fot. Rafał Kaliński |
Największa zaleta Forda Focusa – bagażnik. |
fot. Rafał Kaliński |
Wnętrze – czym zaskoczy?
Wnętrze zostało utrzymane w charakterystycznym już dla Forda stylu. Jest prosto, funkcjonalnie ale też bez polotu. Kierownica dobrze leży w dłoniach, fotele są wygodne i dobrze wyprofilowane zaś miejsca dla wszystkich, zarówno z przodu jak i z tyłu, będzie pod dostatkiem. Każdy z pasażerów znajdzie również miejsce na swój ekwipunek. Bagażnik oferuje 503 litry zaś po złożeniu tylnej kanapy – imponujące 1546 litrów. Środkowa konsola w srebrnym kolorze to już akcent regularnie spotykany w innych modelach tej marki. Podłokietnik służy praktycznym i pojemnym schowkiem, których zresztą w tym aucie nie brakuje. Zegary są proste i czytelne, również z dodatkiem srebrnego tworzywa zatem ciężko tu mówić o jakiejkolwiek rewolucji. Gdzie zatem tkwi sekret sukcesu tego samochodu? Dlaczego cieszy się tak dużym powodzeniem? Otóż najlepsze kryje się pod maską.
Mocne serce
Testowany egzemplarz został wyposażony w doskonały silnik diesla 2.0 TDCi o mocy 136 KM oraz momencie obrotowym 320 Nm. To już nie jest stary i poczciwy ropniak a bardzo elastyczna i nowoczesna konstrukcja zdecydowanie godna uwagi. Całość współpracuje z 6-biegową, manualną skrzynią biegów która bezdyskusyjnie zasługuje na mocną piątkę z plusem. Pracuje precyzyjnie i bez zastrzeżeń dzięki czemu praca lewarkiem to czysta przyjemność. A trzeba się nim namachać ponieważ silnik dość żwawo wchodzi na wyższe obroty. Zrywny i energiczny daje poczucie, że pod maską zamiast 136 koni pracuje ich całe stado. Dodatkowo dość przyjemny odgłos pracy silnika tylko prowokuje do wciskania gazu w podłogę. Taka zabawa musi mieć również konsekwencje w ilości zużywanego paliwa. Uzyskane przez nas 8.5 litra w mieście nie jest wybitnie niskim wynikiem ale osiągi tego silnika rekompensują wszystko.
Z boku Ford Focus kombi prezentuje sie bardzo dynamicznie. |
fot. Rafał Kaliński |
Zawieszenie to już znak firmowy Forda. Już po kilku minutach jazdy można odczuć, że jest przyjemnie utwardzone ale w żadnym wypadku nie odczujemy dyskomfortu nawet podczas jazdy po gorszej nawierzchni. Producent postawił na sprawdzone, wielowahaczowe zawieszenie. Efekt? Samochód doskonale spisuje się na zakrętach dając nam poczucie pewności oraz kontroli w każdej sytuacji. To zdecydowanie kolejny, mocny punkt tego samochodu.
W takim bagażniku Forda Focus Kombi po rozłożeniu tylnych siedzeń (kanapa dzielona) można przewieźć prawie wszystko. |
fot. Rafał Kaliński |
Werdykt
Ford po raz kolejny udowodnił, że zna się na rzeczy i potrafi robić dobre samochody. Wprawdzie nowy Focus Kombi nie rozpieszcza nas wewnątrz wyszukanym designem ale przecież nie można mieć wszystkiego. Za wersję Trend z testowanym silnikiem zapłacimy 78 450 zł. To całkiem sporo. Czy warto? W tej cenie otrzymamy samochód z doskonale zestrojonym zawieszeniem i równie dobrym układem kierowniczym. Dopełnieniem szczęścia jest doskonała, manualna 6-begowa skrzynia biegów oraz silnik diesla 2.0 o mocy 136 KM – największa niespodzianka w tym samochodzie. Zdecydowanie wart zakupu.
Drzwi wszelkich otworów Forda Focusa Kombi otwierają się bardzo szeroko. |
fot. Rafał Kaliński |
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: