Test Hyundai Tucson – futurystyczna rewolucja, która zachwyca
Hyundai Tucson czwartej generacji to prawdziwa rewolucja w świecie Hyundaia. To pierwszy SUV marki, który został opracowany zgodnie z nową filozofią designu, nazwaną przez Koreańczyków Sensuous Sportiness. Jej założeniem jest nadanie samochodom zmysłowego i emocjonalnego charakteru, uzyskanego za pomocą innowacyjnych technologii i rozwiązań. Czy to się udało?
Uważam, że jak najbardziej.
Samochód charakteryzuje się awangardowym, wyjątkowo futurystycznym i przyciągającym wzrok designem. Z pewnością nikt nie przejdzie, ani nie przejedzie obok Hyundaia Tucsona nowej generacji obojętnie. Jeśli chodzi o mnie – wizualna petarda!
Unikając tradycyjnych metod rysowania i szkicowania, projektanci Hyundaia przy użyciu algorytmów geometrycznych i technologii cyfrowej, opracowali futurystyczne elementy designu. Otrzymany projekt wykorzystuje linie, powierzchnie, kąty i kształty, tworząc estetykę projektu, nazwaną Parametryczną Dynamiką.
W wizualnej awangardzie
Najbardziej wyrazistym i przyciągającym wzrok elementem projektu jest grill w kolorze ciemnego chromu, w którym ukryto światła do jazdy dziennej. Po włączeniu świateł grill zmienia swój wygląd, dzięki technologii półprzepuszczalnych luster. Światła, przypominające kształtem skrzydła, wyglądają wyjątkowo imponująco w trakcie jazdy po zmroku.
Rzeźbione powierzchnie bocznych elementów nadwozia samochodu sprawiają wrażenie ciągłego ruchu, nawet podczas postoju. Muskularne kształty SUV-a płynnie łączą się z kanciastymi nadkolami, a felgi aluminiowe dopełniają wygląd mocnej i dynamicznej sylwetki samochodu. Sylwetkę Tucsona dodatkowo podkreśla chromowana listwa, zakończona ostrymi krawędziami, która zaczyna się od lusterek bocznych, a kończy na słupku C.
Szerokie tylne lampy z ukrytymi parametrycznymi detalami świetlnymi, oddają motyw przewodni projektowania modelu. Tylny zderzak również został pokryty parametrycznym wzorem. Tucson nowej generacji to pierwszy model Hyundaia, w którym zastosowano ukrytą tylną wycieraczkę, umieszczoną pod spojlerem. Całość wieńczy gładkie szklane logo Hyundai, które wygląda na trójwymiarowe, ale w rzeczywistości nie wystaje z zewnętrznej powierzchni, w odróżnieniu od tradycyjnych emblematów stosowanych przez producentów samochodów. W zimowych warunkach gładkie logo znacznie ułatwiało odśnieżanie tylnej szyby.
Mniej znaczy więcej
Wewnątrz Hyundai Tucson nowej generacji prezentuje luksus w stylu „mniej znaczy więcej” i przypomina samochody klasy premium. W środku samochód jest oryginalny, nowoczesny, a także niezwykle funkcjonalny.
Nowy ekran systemu multimediów i nawigacji o przekątnej 10,25 cala wypełnia środek pojazdu. Projektanci Hyundaia zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji steruje się za pomocą dotyku. Haptyczne przyciski na szczęście reagują bardzo szybko, więc brak klasycznych pokręteł nie stanowi problemu. Całość jest prosta i intuicyjna w obsłudze, więc nie rozprasza nas w trakcie jazdy, ani, co najważniejsze, nie zmniejsza naszego bezpieczeństwa.
Podłokietnik jest połączony z przyciskami do obsługi skrzyni biegów (tzw. shift by wire), co nadaje całości nowoczesny wygląd i wizualnie „porządkuje” wnętrze. A przyciski są znacznie wygodniejsze w obsłudze niż tradycyjny drążek zmiany biegów.
Hyundai Tucson – wrażenia z jazdy
Testowałam Hyundaia Tucsona nowej generacji z silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI z układem hybrydowym 48V o mocy 150 KM, sparowanym z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT), w najbardziej najbogatszej wersji wyposażenia Platinum. Cena? 154 900 złotych.
Za tę kwotę można mieć samochód w niczym nie ustępujący dwa razy droższym pojazdom klasy premium, którym jeździ się naprawdę znakomicie.
Hyundai Tucson nowej generacji doskonale trzyma się drogi (bez względu na położenie wskazówki prędkościomierza), pewnie pokonuje wszystkie zakręty i łuki, jest bardzo stabilny i niepodatny na podmuchy wiatru, a adaptacyjne zawieszenie gwarantuje świetną amortyzację w czasie jazdy. Układ jazdny jest sprężysty, zwarty, zachęca do dynamicznej jazdy, szczególnie w trybie „Sport”.
Tucson przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 189 km/h.
Samochodem, mimo jego sporych rozmiarów (nowa generacja jest o 20 mm dłuższa i 15 mm szersza od poprzedniej) doskonale się manewruje. Tucson jest bardzo zwrotny, a układ kierowniczy daje doskonałe wyczucie tego, co aktualnie dzieje się z kołami.
Hyundai Tucson jest samochodem napakowanym technologią i posiadającym bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Mnie zachwycił podgląd z kamer umieszczonych w lusterkach, który aktywował się, kiedy włączało się kierunkowskaz. Obraz pojawia się odpowiednio na prędkościomierzu (gdy włączono lewy kierunkowskaz) lub obrotomierzu (prawy), ale nie traci się przy tym odczytu danych. Genialne rozwiązanie, znacznie ułatwiające wykonywanie manewrów.
Przy zmianie pasa, wyprzedzaniu czy na skrzyżowaniach widać bok pojazdu, tylne koło i sąsiedni pas ruchu. Można powiedzieć, że praktycznie zwalnia nas to z konieczności zerkania w lusterko, jeśli odpowiednio wcześniej włączymy kierunkowskaz, a na ciasnych skrzyżowaniach można sprawdzić, czy nie najedziemy tylnym kołem na krawężnik i nie uszkodzimy opony lub felgi.
Jeśli mam być szczera to… Hyundai Tucson całkowicie skradł moje serce. Zachwyca mnie swoim futurystycznym, wyróżniającym go na drodze wyglądem. Oprócz tego, że jest piękny, jest też wyjątkowo praktyczny i wygodny. I co najważniejsze… jazda nim to czysta przyjemność. Wsiadasz, wrzucasz bieg, wciskasz pedał gazu i chcesz, by droga przed tobą była jak najdłuższa.
NA TAK:
– świetne wrażenia z jazdy
– futurystyczny design
– przyciski do obsługi skrzyni biegów
– cena
– doskonale działające systemy bezpieczeństwa
NA NIE:
– zabudowa lusterka wstecznego i klapki osłony przeciwsłonecznej zasłaniały widok na sygnalizację świetlną
– po włączeniu kierunkowskazu, sygnał dźwiękowy natychmiast ostrzegał przed znajdującym się na pasie obok samochodzie, co irytowało, gdy na przykład stało się na prawym pasie do skrętu
Dane techniczne Hyundai Tucson:
Silnik | 1.6 T-GDI 48V |
Skrzynia biegów | 7DCT |
Rodzaj napędu | 2WD |
Moc maksymalna | 150 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm |
Prędkość maksymalna | 189 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,6 sekundy |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: