Michèle Mouton o kobiecej serii wyścigowej: „To rodzaj dyskryminacji, kiedy kobietom wolno konkurować tylko ze sobą”
Słowa Michèle Mouton poparła Sophia Flörsch, która na swoim Twitterze po raz kolejny skrytykowała kobiecą serię wyścigową, W Series.
Sophia Flörsch wielokrotnie w wywiadach podkreślała, że nie potrzebuje taryfy ulgowej i chce się ścigać na równych zasadach zarówno z kobietami, jak i mężczyznami. Od początku krytykowała ideę powstania W Series, serii wyścigowej wyłącznie dla kobiet:
Zgadzam się z argumentami – ale całkowicie nie zgadzam się z rozwiązaniem, kobiety potrzebują długoterminowego wsparcia i zaufanych partnerów, ja chcę konkurować z najlepszymi sportowcami. Proszę porównać to z ekonomią: czy potrzebujemy oddzielnych kobiecych zarządów / doradców? Nie. To zła droga.
Przeczytaj też: Zobacz, jak Sophia Flörsch poskramia elektryczną wyścigówkę o mocy 1200 KM!
W Series ma na celu wspieranie karier kobiet w motorsporcie oraz budzenie zainteresowania i entuzjazmu wyścigami samochodowymi wśród dziewcząt i kobiet na całym świecie. Kobieca seria wyścigowa ma pomóc zwiększyć liczbę zawodniczek w różnych seriach wyścigowych. Część kobiet związanych ze sportami motorowymi nie do końca jest przekonana, że to jest właściwa droga do promocji kobiet w motorsporcie.
W wywiadzie dla „F1 Insider” Michèle Mouton, przewodnicząca Komisji FIA ds. Kobiet w Motorsporcie, powiedziała:
Z jednej strony W Series naturalnie zachęca kobiety do rywalizacji w motorsporcie. Daje dziewczętom możliwość ścigania się za darmo. To jest bardzo ważne. Ale, kobiety walczą tu tylko z kobietami. Nasza filozofia to sport mieszany. Chcemy wspierać najlepsze zawodniczki świata i umożliwić większej liczbie kobiet rywalizację z mężczyznami – tylko po to, aby pokazać, że mają takie same umiejętności jak mężczyźni.
Dlatego faktycznie dobra platforma osiąga swoje granice. Mam jednak nadzieję, że najlepsze kobiety z W Series będą mogły awansować i sprawdzić się w rywalizacji z mężczyznami. W przeciwnym razie jest to dla mnie rodzaj dyskryminacji, kiedy kobietom wolno konkurować tylko ze sobą.
Przeczytaj też: Michele Mouton – kobieca legenda rajdowa
Jeden z użytkowników Twittera (tak, użytkownik-mężczyzna) zarzucił Mouton, że nie rozumie idei W Series:
To nie dyskryminacja, chodzi o zwiększenie liczby kobiet na wyższych szczeblach motorsportu, aby później pomóc im skutecznie konkurować z mężczyznami. To nie jest trudne do zrozumienia, Michelle.
Sophia Flörsch postanowiła odpowiedzieć mężczyźnie, broniąc słów Mouton i po raz kolejny krytykując ideę W Series:
Zwiększenie liczby kobiet … hmm może dziewczyny/ a lepiej kobiety/ rywalizujące w W Series są trochę za stare, by wspinać się na wyższe szczeble drabiny sportów motorowych, kiedy wciąż startują w regionalnych seriach F3. To tylko marketing i dużo partnerstw medialnych.
Kto ma rację?
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: