Nowa Yamaha YZF-R125 – dane techniczne, opis, cena
Yamaha wprowadza na rynek zmodernizowany YZF-R125, który powstał na fundamencie obecnego modelu i ma oferować charakter jazdy jeszcze bliższy serii R Supersport.
Yamaha YZF-R125 2014 |
fot. Yamaha |
Yamaha YZF-R125 2014 wnosi wyścigową technologię do klasy motocykli przeznaczonych dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A1. Co zmieniono w modelu na sezon 2014?
Stylizowany na maszyny serii R motocykl Yamaha YZF-R125 napędzany jest jednocylindrowym silnikiem SOHC, chłodzonym cieczą, 4-suwowym, 4-zaworowym. Jednostka napędowa zyskała system wtrysku paliwa.
Zobacz wszystkie nowości na sezon 2014 motocykli Yamaha – kliknij tu. |
Motocykl wyposażony jest w lekką ramę Deltabox. Rama jest połączona z odlewanym aluminiowym wahaczem, który ma zapewniać motocyklowi R125 optymalne właściwości jezdne.
W układzie hamulcowym przedni zacisk jest teraz montowany radialnie i ma pływającą tarczę przedniego hamulca. Maszynę osadzono na lekkich, pięcioszprychowych obręczachw w kształcie litery „Y”. Duże tarcze hamulcowe – 292 mm z przodu i 230 mm z tyłu – mają gwarantować skuteczne hamowanie.
Yamaha YZF-R125 2014 |
fot. Yamaha |
Na 2014 roku nowa Yamaha YZF-R125 została wyposażona w nową przednią owiewkę, z wlotem powietrza między reflektorami, inspirowaną kształtem Yamahy YZF-R6 z mistrzostw świata Supersport.
Zmodyfikowano też przednie zawieszenie: tak jak R1 i R6, motocykl ma przedni widelec typu upside down. Pojawił sie też nowy kształt elementu łączącego zawieszenie z wahaczem i nowy błotnik. Inna jest też konstrukcja tłumika i wygląd końcówki wydechu. Przeprojektowano uchwyt na tablicę rejestracyjną.
Yamaha będzie produkować samochody? Czytaj o tym tu. |
Z kutego aluminium wykonano dźwignię tylnego hamulca, dźwignię zmiany biegów i wsporniki podnóżków pasażera. W światło tylne wbudowano światło dodatkowe, tzw. guide light.
Yamaha YZF-R125 2014 |
fot. Yamaha |
Yamaha YZF-R125 – zmiany na rok 2014:
· Nowa konstrukcja owiewki inspirowana R6
· Wlot powietrza umiejscowiony między reflektorami
· Przedni widelec typu upside down o podwyższonej sztywności i z nową półką
· Wielofunkcyjne, w pełni cyfrowe oprzyrządowanie LCD
· Na nowo opracowany system wtrysku paliwa
· Przedni zacisk montowany radialnie oraz pływająca tarcza
· Lekkie, obręcze o cienkich szprychach w kształcie litery „Y”
· Nowa konstrukcja tylnego zawieszenia typu „link”
· Nowa konstrukcja przedniego błotnika o stylizowanym na karbonowe wykończeniu
· Ulepszony tłumik i kształt jego końcówki
· Dźwignie hamulca tylnego i zmiany biegów z kutego aluminium
· Podnóżki pasażera z odlewanego ciśnieniowo aluminium
· Krótszy i bardziej kompaktowy uchwyt na tablicę rejestracyjną
· Nowe światło tylne ze światłem „guide light”
Dostępne kolory:
· Mat Grey
· Anodized Red
· Race Blu (część naszej gamy Race Blu)
Dane techniczne Yamaha YZF-R125
Silnik
Typ silnika | Jednocylindrowy, Chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy |
Pojemność | 124.7 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 52,0 mm x 58,6 mm |
Stopień sprężania | 11,2 : 1 |
Moc maksymalna | 11,0 kW (15,0KM) @ 9,000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 12,24 Nm (1,25 kg-m) @ 8,000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Gaźnik | Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Typ sprzęgła | Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową |
Układ zapłonu | TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy | Łańcuch |
Podwozie
Rama | Stalowa, Deltabox |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia | 130 mm |
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy | 24.2º |
Wyprzedzenie | 86.1 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Pojedynczy amortyzator z wahaczem, z regulacją pozycji |
Skok tylnego zawieszenia | 125 mm |
Hamulec przedni | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 292 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 230 mm |
Opona przednia | 100/80-17 M/C |
Opona tylna | 130/70-17 M/C |
Wymiary
Długość całkowita | 2,015 mm |
Szerokość całkowita | 660 mm |
Wysokość całkowita | 970 mm |
Wysokość siodełka | 818 mm |
Rozstaw kół | 1,355 mm |
Minimalny prześwit | 155 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) | 138 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 13.8 litrów |
Pojemność zbiornika oleju | 1,15 litrów |
Cena Yamaha YZF-R125 17 900 złotych
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: