Nowa Yamaha YZF-R125 – dane techniczne, opis, cena
Yamaha wprowadza na rynek zmodernizowany YZF-R125, który powstał na fundamencie obecnego modelu i ma oferować charakter jazdy jeszcze bliższy serii R Supersport.
Yamaha YZF-R125 2014 |
fot. Yamaha
|
Yamaha YZF-R125 2014 wnosi wyścigową technologię do klasy motocykli przeznaczonych dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A1. Co zmieniono w modelu na sezon 2014?
Stylizowany na maszyny serii R motocykl Yamaha YZF-R125 napędzany jest jednocylindrowym silnikiem SOHC, chłodzonym cieczą, 4-suwowym, 4-zaworowym. Jednostka napędowa zyskała system wtrysku paliwa.
Zobacz wszystkie nowości na sezon 2014 motocykli Yamaha – kliknij tu. |
Motocykl wyposażony jest w lekką ramę Deltabox. Rama jest połączona z odlewanym aluminiowym wahaczem, który ma zapewniać motocyklowi R125 optymalne właściwości jezdne.
W układzie hamulcowym przedni zacisk jest teraz montowany radialnie i ma pływającą tarczę przedniego hamulca. Maszynę osadzono na lekkich, pięcioszprychowych obręczachw w kształcie litery „Y”. Duże tarcze hamulcowe – 292 mm z przodu i 230 mm z tyłu – mają gwarantować skuteczne hamowanie.
Yamaha YZF-R125 2014 |
fot. Yamaha
|
Na 2014 roku nowa Yamaha YZF-R125 została wyposażona w nową przednią owiewkę, z wlotem powietrza między reflektorami, inspirowaną kształtem Yamahy YZF-R6 z mistrzostw świata Supersport.
Zmodyfikowano też przednie zawieszenie: tak jak R1 i R6, motocykl ma przedni widelec typu upside down. Pojawił sie też nowy kształt elementu łączącego zawieszenie z wahaczem i nowy błotnik. Inna jest też konstrukcja tłumika i wygląd końcówki wydechu. Przeprojektowano uchwyt na tablicę rejestracyjną.
Yamaha będzie produkować samochody? Czytaj o tym tu. |
Z kutego aluminium wykonano dźwignię tylnego hamulca, dźwignię zmiany biegów i wsporniki podnóżków pasażera. W światło tylne wbudowano światło dodatkowe, tzw. guide light.
Yamaha YZF-R125 2014 |
fot. Yamaha |
Yamaha YZF-R125 – zmiany na rok 2014:
· Nowa konstrukcja owiewki inspirowana R6
· Wlot powietrza umiejscowiony między reflektorami
· Przedni widelec typu upside down o podwyższonej sztywności i z nową półką
· Wielofunkcyjne, w pełni cyfrowe oprzyrządowanie LCD
· Na nowo opracowany system wtrysku paliwa
· Przedni zacisk montowany radialnie oraz pływająca tarcza
· Lekkie, obręcze o cienkich szprychach w kształcie litery „Y”
· Nowa konstrukcja tylnego zawieszenia typu „link”
· Nowa konstrukcja przedniego błotnika o stylizowanym na karbonowe wykończeniu
· Ulepszony tłumik i kształt jego końcówki
· Dźwignie hamulca tylnego i zmiany biegów z kutego aluminium
· Podnóżki pasażera z odlewanego ciśnieniowo aluminium
· Krótszy i bardziej kompaktowy uchwyt na tablicę rejestracyjną
· Nowe światło tylne ze światłem „guide light”
Dostępne kolory:
· Mat Grey
· Anodized Red
· Race Blu (część naszej gamy Race Blu)
Dane techniczne Yamaha YZF-R125
Silnik
Typ silnika |
Jednocylindrowy, Chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy |
Pojemność |
124.7 cm3 |
Średnica x skok tłoka |
52,0 mm x 58,6 mm |
Stopień sprężania |
11,2 : 1 |
Moc maksymalna |
11,0 kW (15,0KM) @ 9,000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy |
12,24 Nm (1,25 kg-m) @ 8,000 obr./min |
Układ smarowania |
Mokra miska olejowa |
Gaźnik |
Układ elektronicznego wtrysku paliwa |
Typ sprzęgła |
Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową |
Układ zapłonu |
TCI (cyfrowy) |
Układ rozrusznika |
Elektryczny |
Skrzynia biegów |
Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa |
Napęd końcowy |
Łańcuch |
Podwozie
Rama |
Stalowa, Deltabox |
Układ przedniego zawieszenia |
Widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia |
130 mm |
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy |
24.2º |
Wyprzedzenie |
86.1 mm |
Układ tylnego zawieszenia |
Pojedynczy amortyzator z wahaczem, z regulacją pozycji |
Skok tylnego zawieszenia |
125 mm |
Hamulec przedni |
Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 292 mm |
Hamulec tylny |
Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 230 mm |
Opona przednia |
100/80-17 M/C |
Opona tylna |
130/70-17 M/C |
Wymiary
Długość całkowita |
2,015 mm |
Szerokość całkowita |
660 mm |
Wysokość całkowita |
970 mm |
Wysokość siodełka |
818 mm |
Rozstaw kół |
1,355 mm |
Minimalny prześwit |
155 mm |
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) |
138 kg |
Pojemność zbiornika paliwa |
13.8 litrów |
Pojemność zbiornika oleju |
1,15 litrów |
Cena Yamaha YZF-R125 17 900 złotych
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: