Citroen e-Berlingo 2021- elektryczny kombivan wyjeżdża na drogi. Jaki ma zasięg?

Użytkownicy kombivanów mają zróżnicowane potrzeby w zakresie mobilności, dlatego Citroen stworzył zelektryfikowaną wersję popularnego Berlingo.

Zależnie od stylu jazdy, litowo-jonowy akumulator trakcyjny ë-Berlingo o pojemności 50 kWh umożliwia pokonywanie tras o długości do 280 km. Układ przeniesienia napędu ë-Berlingo umożliwia odzyskiwanie energii w fazach zwalniania i hamowania, co optymalizuje zasięg samochodu. W celu maksymalnego odzysku energii wystarczy wcisnąć przycisk B umieszczony na środkowej konsoli.

Akumulator trakcyjny, dzięki jego umieszczeniu pod siedzeniami i podłogą strefy ładunkowej, nie zmniejsza przestronności wnętrza. Gromadzi i dostarcza energię niezbędną do działania silnika elektrycznego, ogrzewania i klimatyzacji. O poziomie jego naładowania informuje wskaźnik procentowy oraz towarzysząca mu świetlna skala wyświetlające się na ekranie zespołu zegarów. Akumulator ma gwarancję zachowania przynajmniej 70% pojemności przez 8 lat lub 160 000 km. 

  • Ładowanie z gniazda domowego, wymagające użycia przewodu trybu 2 (dostarczanego w standardzie we Francji) do użytku domowego, w miejscu pracy lub na parkingu. Ten tryb ładowania jest kompatybilny ze standardowym gniazdem 8 A i ze wzmocnionym gniazdem 16 A (moduł + gniazdo Green’Up), pozwalającym skrócić o połowę czas ładowania i naładować akumulator w 100% w czasie poniżej 15 godzin. 
  • Ładowanie przyspieszone z prywatnego lub publicznego punktu ładowania, wymagające zainstalowania terminala przyspieszonego ładowania WallBox o mocy od 3,7 do 22 kW oraz przewodu trybu 3 (dostępnego w opcji). Czas ładowania od 0 do 100% wynosi w tym przypadku 7,5 godziny (z terminala WallBox 7,4 kW) lub 5 godzin (z terminala WallBox 11 kW prądu trójfazowego).
  • Superszybkie ładowanie akumulatora z terminala publicznego o mocy do 100 kW za pomocą kabla typu 4 zintegrowanego z ładowarką. Pozwala naładować akumulator 50 kWh do 80% pojemności w 30 minut. ë-Berlingo plasuje się w czołówce segmentu pod względem czasu przyspieszonego ładowania.

ë-Berlingo dysponuje funkcją odroczonego ładowania, umożliwiającą pobór energii, gdy jest ona najtańsza, a także funkcją wstępnego ogrzewania/ schładzania kabiny, umożliwiającą uzyskanie żądanej temperatury we wnętrzu, gdy samochód jest podłączony do sieci, co pozwala uniknąć dodatkowego poboru energii z akumulatora na pierwszych kilometrach trasy. 

O elektryfikacji ë-Berlingo informuje kilka elementów nadwozia: znak „ë” symbolizujący elektryczny napęd, widnieje na ozdobionym grillu z logo marki i przed nazwą modelu na klapie bagażnika oraz kilka akcentów ozdobnych w kolorze „Anodised Blue”, na zderzakach i bocznych panelach ochronnych Airbump®. 

Wewnątrz wszystko zostało pomyślane pod kątem ułatwienia użytkowania nowego Citroëna ë-Berlingo. Na środkowej konsoli znajduje się przełącznik ë-Toggle obsługujący pracę przekładni dzięki funkcjom Park, Rear, Neutral, Drive i Break oraz selektor wyboru jednego z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Power.

W menu 8-calowego ekranu dotykowego ë-Berlingo znajduje się panel „Energia”, dający dostęp do elementów typowych dla samochodu elektrycznego, takich jak przepływy energii (obraz działania elektrycznego układu przeniesienia napędu w czasie rzeczywistym przy aktualnie włączonym trybie jazdy, działanie silnika elektrycznego oraz poziom naładowania akumulatora trakcyjnego), statystyki zużycia energii (jak np. średnie zużycie dla bieżącej trasy wyrażone w kWh/100 km), aktywacja odroczonego ładowania czy też wstępnego ogrzewania i schładzania kabiny. 

Klient może wybierać między dwiema długościami nadwozia: wersją krótką M o długości 4,40 m i wersją długą XL o długości 4,75 m (+35 cm – zwiększony rozstaw osi i tylny zwis). 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze