Ford Fiesta i Puma w wersji EcoBoost Hybrid dostępne teraz z automatyczną skrzynią biegów!
Ford wprowadza nową siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów do zelektryfikowanych układów napędowych EcoBoost Hybrid.
Siedmiostopniowa skrzynia automatyczna, dostępna w Pumie i Fieście z silnikami EcoBoost Hybrid o pojemności 1,0 litra może sprawić, że jazda stanie się przyjemniejsza i mniej stresująca – szczególnie w ruchu miejskim Ponadto, szybka i płynna zmiana biegów uzupełna elektrycznie wspomagane osiągi hybrydowego układu napędowego, co powinno wpłynąć pozytywnie na poprawę wrażeń z jazdy.
Układ EcoBoost Hybrid Forda wykorzystuje zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG), który umożliwia odzyskiwanie energii, zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem, w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego, co w zależności od scenariusza jazdy może obniżyć zużycie paliwa lub podnieść osiągi.
Uzupełnienie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG ma na celu zwiększenie momentu obrotowego nawet o 20 Nm powyżej poziomu osiąganego przez sam silnik benzynowy, co zapewnia bardziej efektywne przyspieszanie.
{{ image(34462) }}
Przeczytaj też: Czy istnieje samochód idealny zarówno do miasta, jak i na tor? Dowiedz się, co to za auto!
Zwiększanie momentu obrotowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego BISG oznacza, że system dostarcza do 24 Nm momentu obrotowego, zmniejszając obciążenie silnika benzynowego i zużycie paliwa. Kombinacja siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów i systemu hybrydowego EcoBoost Hybrid jest szczególnie dobrze przystosowana do jazdy miejskiej, gdzie częste zatrzymywanie się pozwala na regularne gromadzenie i ponowne wykorzystywanie energii.
W modelach Puma EcoBoost Hybrid i Fiesta EcoBoost Hybrid z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów spodziewane jest obniżenie emisji CO2 nawet o ponad 5 procent w porównaniu z 1,0-litrowymi odpowiednikami benzynowymi EcoBoost (przy pomiarze w cyklu WLTP).
Siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów pozwala na utrzymanie wspomaganego elektrycznie silnika benzynowego hybrydowego układu napędowego na optymalnych obrotach w celu zapewnienia maksymalnej sprawności spalania.
Połączenie dwusprzęgłowej skrzyni biegów z hybrydowym układem napędowym zapewnia kierowcom zalety obu technologii, a także zwiększa dostępność paliwooszczędnych hybrydowych układów napędowych dla osób, które chcą korzystać z automatycznych skrzyń biegów.
Siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów po raz pierwszy pozwoliła na zastosowanie dodatkowych rozwiązań technicznych w połączeniu z wysoką sprawnością układu napędowego EcoBoost Hybrid, w tym:
- Funkcja Stop&Go pozwala adaptacyjnemu tempomatowi (ACC)2 doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu ulicznym i ruszenia, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy,
- Zdalny rozruch, za pośrednictwem aplikacji FordPass 3
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: