Volkswagen i Microsoft współpracują nad rozwojem systemów automatycznej jazdy
Dzięki platformie opartej na chmurze danych, Car.Software Organisation uprości procesy rozwojowe prowadzone na Microsoft Azure, co pozwoli na szybsze wykorzystanie zautomatyzowanych systemów w samochodach koncernu Volkswagena.
Koncern Volkswagen rozbudowuje swoje kompetencje w dziedzinie rozwoju systemów zautomatyzowanej jazdy. Należąca do niego firma Car.Software Organisation wspólnie z Microsoftem stworzy funkcjonującą w oparciu o chmurę danych tzw. Automated Driving Platform (ADP).
Car. Software Organisation, dzięki platformie ADP korzystającej z Azure Cloud, zamierza skuteczniej wprowadzać systemy asystujące i funkcje zautomatyzowanej jazdy w samochodach osobowych marek należących do koncernu Volkswagen na globalną skalę. W ramach strategicznego partnerstwa Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku budują Volkswagen Automotive Cloud, która będzie skupiała wszystkie usługi cyfrowe i oferty Volkswagena z zakresu mobilności.
Dirk Hilgenberg, CEO w Car.Software Organisation, powiedział:
W ramach transformacji koncernu Volkswagen w przedsiębiorstwo oferujące cyfrowe rozwiązania z zakresu mobilności konsekwentnie zwiększamy wydajność w tworzeniu oprogramowania. Wspólnie z firmą Microsoft budujemy Automated Driving Platform, która ułatwi naszym inżynierom pracę zapewniając im szeroki dostęp do danych i możliwość tworzenia systemów nadających się do wykorzystania w różnej skali. Dzięki połączeniu naszych doświadczeń w rozwoju systemów jazdy działających w oparciu o sieć z wiedzą Microsoftu w zakresie Cloud Computing i Software Engineering będziemy mogli szybciej opracowywać bezpieczne i wygodne dla użytkownika usługi z dziedziny mobilności.
Systemy asystujące i pojazdy zautomatyzowane mogą zwiększyć bezpieczeństwo, przyczynić się do zmniejszenia korków na drogach i zwiększyć komfort podróży. Do stworzenia tego typu rozwiązań potrzebna jest ogromna moc obliczeniowa. W celu przeprowadzenia prób i symulacji systemów automatycznej jazdy w różnych warunkach drogowych i pogodowych, dla sprawdzenia ich zdolności do rozpoznawania przeszkód i zbadania właściwości jezdnych auta, a także do weryfikacji tych systemów każdego dnia wykorzystywane są petabajty danych. Kluczowe dla rozwoju takich systemów są algorytmy uczące się w oparciu o miliardy kilometrów przejechanych po prawdziwych drogach oraz symulowanych komputerowo.
Car.Software Organisation wraz z Microsoftem podejmuje to wyzwanie. ADP uprości prace rozwojowe umożliwiając „naukę płynącą z przejechanych kilometrów” za pośrednictwem centralnego banku danych. Platforma zbiera informacje na temat ruchu drogowego pochodzące z samochodów koncernu oraz gromadzi dane. Microsoft Azure z jego szerokimi możliwościami w zakresie przetwarzania danych i uczenia maszynowego oraz wiedza Microsoftu w dziedzinie rozwoju oprogramowania staną się podstawą do stworzenia centralnego ekosystemu, w ramach którego prace rozwojowe będą prowadzić działające w różnych krajach zespoły inżynierów skupione w Car.Software Organisation. Za sprawą platformy ADP cykle rozwojowe zostaną skrócone z kilku miesięcy do kilku tygodni. Będzie można skutecznie zarządzać nawet bardzo dużą ilością danych.
{{ image(34399) }}
Prace nad platformą ADP firmy podejmą bezpośrednio i będą stopniowo zwiększać zakres jej działania.
Obydwa przedsiębiorstwa zamierzają ponadto umożliwić swoim partnerom technologicznym opracowanie narzędzi i usług, które będzie można włączyć w zakres działania platformy, by jeszcze bardziej usprawnić rozwój systemów zautomatyzowanej jazdy.
Koncern Volkswagen dokonuje szybkiej cyfryzacji samochodów. Do 2025 roku zamierza przeznaczyć na ten cel około 27 miliardów euro i zwiększyć swój udział w rozwoju oprogramowania samochodowego z dzisiejszych 10 do aż 60%. Założona w ubiegłym roku Car.Software Organisation odgrywa kluczową rolę w przekształceniu koncernu Volkswagen w przedsiębiorstwo oferujące nowe rozwiązania z zakresu mobilności oparte na oprogramowaniu. Firma ta skupia i stale zwiększa kompetencje koncernu w tej dziedzinie. Dotyczy to również rozwoju zaawansowanych funkcji z zakresu jazdy i parkowania dla modeli osobowych różnych marek koncernu.
Volkswagen i Microsoft już od 2018 roku pracują nad stworzeniem Volkswagen Automotive Cloud (VW.AC), która ma służyć przede wszystkim do realizacji usług cyfrowych i rozwiązań z zakresu mobilności w modelach marek należących do koncernu. Zespół ekspertów pracujących w Seattle nad stworzeniem VW.AC przeprowadził już udaną wymianę danych między pojazdami a chmurą za pośrednictwem transmisji danych mobilnych dostępnych na Microsoft Azure. Połączenie z chmurą umożliwi Volkswagenowi dokonywanie aktualizacji i wprowadzanie nowych funkcji bez ingerowania w hardware samochodu, co będzie ułatwieniem dla klientów.
Pierwsze grupy pojazdów połączone z VW.AC mają wyjechać na drogi w 2021 roku, seryjne zastosowanie przewidziano na 2022 rok. Car.Software Organisation będzie rozwijać platformę ADP i Volkswagen Automotive Cloud w ścisłym wzajemnym związku włączając w nie oprogramowanie, narzędzia i metody pozwalające na korzystanie z nich inżynierom, klientom i partnerom z całego świata. Dzięki VW.AC systemy asystujące oraz funkcje zautomatyzowanej jazdy stworzone w oparciu o Automated Driving Platform będą testowane, udostępniane i użytkowane przez całą flotę samochodów koncernu.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: