Karolina Chojnacka

Kobiety i mężczyźni preferują takie same marki aut, ale różnią się przy wyborze modelu

Znacznie wzrosło zainteresowanie mężczyzn kombi i SUVami, podczas gdy kobiety nadal preferują mniejsze auta.

Według statystyk dealera samochodów używanych AURES Holdings, kobiety i mężczyźni mają na ogół takie same preferencje przy wyborze samochodu, ale różnią się w niektórych kwestiach. Największą różnicą jest wybór wielkości auta i konkretnego modelu. Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, wyznała:

Nasze statystyki potwierdzają, że czas pandemii nie wpłynął znacząco na preferencje kupujących. W Klienci zazwyczaj mieli takie same preferencje przy wyborze samochodu, jak w okresie przed pandemią. Natomiast jedną ze zmian jest postrzeganie swoich potrzeb przez pryzmat wielkości auta. Klienci częściej szukają dużych kombi i SUVów.

Większe auta preferowane były głównie przez mężczyzn, którzy w czasie pandemii kupowali samochody częściej niż kobiety. Kobiety wolą kupować mniejsze i tańsze auta.

Przeczytaj też: Kobiety wolą mniejsze

W sieci AAA Auto, której operatorem jest AURES Holdings, najbardziej poszukiwaną i najlepiej sprzedającą się marką była Škoda. Jednak wybierając konkretny model samochodu, kobiety różnią się z mężczyznami. Czeskie i Słowackie kobiety częściej wybierają Škodę Fabię, podczas gdy mężczyźni wybierają Škodę Octavię.

Przeczytaj też: Polacy wolą prowadzić auto niż podróżować na miejscu pasażera

W Polsce obie płcie najczęściej kupują Opla Astrę, z tym że mężczyźni częściej kupują większą wersję kombi. Drugą najpopularniejszą marką był Volkswagen, w której kobiety preferują model Golfa, a mężczyźni Passata. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze