2015 Honda CB750 – „smart-bike”

Bezpieczeństwo - wszystko czego oczekiwałabyś po motocyklu XXI w. ABS, poduszka powietrzna, kontrola trakcji, amortyzator skrętu. Do tego technologia radarowa, która zapobiega kolizji. Część z nich powinno się dać wyłączyć jedym guzikiem, by móc poszaleć na torze. Czy jednak aż tak futurystyczny design może się podobać?

fot. Yanko Design

Trzeba przyznać, że 2015 Honda CB750 to jedna z piękniejszych futurystycznych wizji jednośladów, które ostatnio zaprezentowano. Wygląda jak dzieło wybitnego rzeźbiarza, eksponat w galerii sztuki nowoczesnej. Ciekawe jak się prowadzi?

Zaprojektowana przez Igora Chaka, 2015 Honda CB 750 swoją sylwetką nawiązuje do kształtów diamentów. Do jej budowy posłużyły karbon, aluminium i tytan. To koncept, który w rzeczywistości jest następcą Hondy CB 750, produkowanego w latach 70. i 80.  Motocykl wyposażono w czterocylindrowy silnik o pojemności 750 cm3, a zasilany jest ciekłym wodorem. Motocykl wyposażony jest w dwusprzęgłową zautomatyzowaną, sześciostopniową skrzynię biegów (można ją porównać do DSG [Direct Shift Gearbox] oferowanego w samochodach np. w grupie VW, czy BMW). Ponadto zainstalowano na pokładzie systemy kontroli trakcji: grip control oraz launch control, które mogą być przydatne w deszczowe dni. Użytkownik może systemy dowolnie zestrajać, dzięki komputerowi pokładowemu.

fot. Yanko Design

Nie powinno być to trudne, ponieważ motocykl wyposażono w 5-calowy, dotykowy ekran OLED (organic LED – charakteryzuje się zwiększonym kontrastem oraz wydłużoną żywotnością), umieszczony na „środkowej konsoli” nad kierownicą. Komputer z wyświetlaczem, poza funkcją nawigacji, za pomocą technologii radarowej analizuje oraz wyświetla informacje dotyczące sytuacji drogowej i jest w stanie wykonać bezpieczne hamowanie awaryjne. Do dyspozycji przewidziano trzy opcje w menu: GPS, różne tryby jazdy oraz diagnostyki.

Tryb GPS działa jak standardowa, klasyczna nawigacja, kierująca do wybranego celu poprzez wyświetlane wskazówek. Tę jednak dodatkowo wyposażono w Wi-Fi i 3G, dzięki czemu można łączyć się z Internetem, by np. znaleźć dodatkowe informacje. Można korzystać z trzech trybów jazdy: ekonomicznej, sportowej oraz standardowej – wszystkie zmiany wprowadzane są za pomocą elektroniki. Tryby diagnostyczne to m.in. informacje dotyczące: czasu podróży, żużycia paliwa, prędkości maksymalnej etc. Jeśli komuś za mało opcji, może jeszcze dodatkowo automatycznie lub manualnie zestroić twardość elektromagnetycznego zawieszenia motocykla w zależności od jakości nawierzchni.

fot. Yanko Design

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze