Ford F-150 Raptor – zobaczcie jak drapieżnik pręży muskuły na pustyni!
Ford stworzył w 2009 roku ikonę jazdy w terenie, wprowadzając inspirowany wyścigami pustynnymi model F- 150 Raptor. Dziś ten drapieżny model rodzi się nowo!
Po raz pierwszy Raptor jest dostępny z 35- lub 37-calowymi oponami – największymi, jakie fabrycznie montuje się w segmencie lekkich, pełnowymiarowych pickupów. Są to specjalnie zaprojektowane opony BFGoodrich All-Terrain T/A KO2, zapewniające maksymalną trakcję i sterowność.
{{ gallery(3213) }}
Raptor na 35-calowych oponach pokonuje 30-centymetrowe przeszkody, z kątem natarcia 31 stopni, maksymalnym kątem zejścia 23,9 stopnia i z kątem rampowym 22,7 stopnia. Raptor z 37-calowymi oponami dysponuje prześwitem 33 centymetry, kątem natarcia 33,1 stopnia, maksymalnym kątem zejścia 24,9 stopnia oraz kątem rampowym 24,4 stopnia.
Raptor jest wyposażony w 3,5-litrowy silnik EcoBoost® twin-turbo trzeciej generacji o dużej mocy, który zapewnia solidną dawkę momentu obrotowego przy niskich obrotach.
{{ image(34179) }}
Silnik wspomagają najnowocześniejsze turbosprężarki, stopień sprężania wynosi 10,5:1, a nowe wentylatory o dużej mocy wbudowane w układ chłodzenia gwarantują, że intensywne sesje terenowej jazdy nigdy nie kończą się zbyt wcześnie.
Raptor może zostać zamówiony z generatorem o mocy 2,0 kilowatów przydatnym do zasilania elektronarzędzi, oświetlenia na kempingu, czy innych urządzeń, zapewniając więcej energii elektrycznej, niż jakikolwiek inny lekki pełnowymiarowy pickup dostępny na rynku.
{{ image(34180) }}
10-biegowa fordowska automatyczna skrzynia biegów, wyposażona w elementy sterujące nowej generacji, jest połączona z innowacyjną skrzynią rozdzielczą, zmieniającą rozdział momentu obrotowego w zależności od potrzeb. Standardowy tylny mechanizm różnicowy z elektroniczną blokadą i opcjonalny przedni mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu TORSEN® otrzymały przełożenia 4:10.
Standardem jest też nowy, 12-calowy ekran centralny z możliwością dostosowania do potrzeb użytkownika, który pozwala na podzielenie ekranu i jednoczesne sterowanie wieloma systemami, w tym nawigacją, muzyką czy funkcjami samochodu.
{{ image(34181) }}
Siedem trybów jazdy systemu Terrain Management pozwala wybrać ustawienie najlepiej dopasowane do aktualnych warunków, w tym tryb Slippery (śliskie podłoże), Tow/Haul (holowanie), Sport, Normal, Off- Road, Baja i Rock Crawl (jazda po skałach).
Nową kierownicę wyposażono w laserowo wygrawerowane logo, górny znacznik centrujący oraz aluminiowe łopatki do zmiany biegów. Fotele z bardzo solidnym podparciem bocznym utrzymują kierowcę i pasażerów na miejscu.
{{ image(34182) }}
Na masce silnika pojawił się nowy wylot gorącego powietrza i funkcjonalne boczne otwory wentylacyjne na górnych krawędziach błotników inspirowane wlotami powietrza w myśliwcu F- 22 Raptor. Agresywnie stylizowane przednie błotniki naśladują wygląd pyłu, unoszącego się z powierzchni opon przy dużych prędkościach.
{{ image(34183) }}
Ta sama koncepcja projektowa widoczna jest z tyłu pojazdu, z przyciemnionymi światłami tylnymi i opcjonalną nakładką na klapę skrzyni ładunkowej, rozciągającą się na całą szerokość między błotnikami.
Najnowsze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży. Zapewniają mobilność, a także niezależność w bliższym i dalszym podróżowaniu. Późną jesienią, gdy zmienna aura jest wyzwaniem dla planowania pieszych wędrówek, zachęcamy do odwiedzenia miejsc, gdzie pasja do klasycznej motoryzacji przybrała fascynującą formę niezwykłych, muzealnych ekspozycji. -
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
Zostaw komentarz: