Peugeot 5008 po liftingu – pierwsza jazda. 7-miejscowy król lew
Peugeot 5008 przeszedł kurację odmładzającą. Czy groźne „kły” z przodu wystarczą, by podbić serca polskich kierowców? I jak odnowiony lew sprawdza się na drodze?
Przekonałam się o tym, testując odnowionego Peugeota 5008 w topowej wersji wyposażenia GT Pack. Pod maską nasz lew skrywał benzynowy silnik 1,6 l PureTech o mocy 180 KM. Jego cena to 184 000 złotych.
{{ image(34085) }}
Klasa sama w sobie
Peugeot 5008 po liftingu z pewnością zachwyci osoby, które cenią nowoczesny, atrakcyjny design. Z przeprojektowanym przodem z bezramkowym grillem i charakterystycznym układem świateł, nazwą modelu przeniesioną na maskę, nowymi tylnymi światłami, ten SUV stanowi kolejny rozwój kanonu stylistycznego marki. Samochód został też wzbogacony o nowy zderzak z metalizowaną nakładką i bocznymi wlotami w czarnym błyszczącym kolorze. Całość jest bardzo spójna i charakterna.
5008 wyróżnia się na drodze, pokazując innym groźne „kły” z przodu. I jak na 7-miejscowego SUVa zaskakuje płynnością linii. Jego dynamizm podkreśla chromowana wstawka, która przedłuża linię reflektorów i biegnie aż do tylnego spojlera oraz nowe aluminiowe felgi.
{{ image(34084) }}
Wewnątrz Peugeot pozostawił znajomą deskę rozdzielczą, wierną koncepcji i-Cockpit. Ponad niewielką kierownicą, spoglądamy na cyfrowe zegary, wyświetlane na ekranie o przekątnej 12,3 cala. Ich wygląd nie uległ zmianie, ale trzeba przyznać, że nie zestarzały się – oferują kilka widoków oraz płynne animacje. Nowy jest natomiast sam ekran, który teraz wykonano w technologii „Normally Black”, poprawiającą kontrast i czytelność obrazu.
Centralny wyświetlacz umiejscowiono jak dotychczas w jednej linii z zegarami, a ma on teraz przekątną 10 cali. Jego menu pozostało jednak bez zmian, a najważniejszą różnicą jest dodanie po bokach informacji o temperaturze wybranej przez kierowcę oraz pasażera. Nadal wszystkimi ustawieniami, w tym klimatyzacji, sterujemy za pomocą ekranu, a w szybkim przełączaniu się między opcjami, pomagają „lotnicze”, elegancko prezentujące się przełączniki.
{{ image(34086) }}
Wnętrze jest bardzo przestronne i wygodne, a liczne schowki sprawiają, że Peugeot 5008 faktycznie staje się dobrym towarzyszem naszych codziennych podróży, pomagając zapanować nad powstaniem potencjalnego armagedonu walających się wszędzie butelek, maseczek, kluczyków itp.
Uwagę zwracają niezwykle komfortowe, eleganckie, pikowane skórzane fotele, które w razie potrzeby wymasują nam zmęczone plecy. Dostępnych jest pięć opcji masażu, ja zdecydowanie polecam „cat paw”. Dekoracyjne przeszycia aliknite na fotelach, desce rozdzielczej oraz drzwiach wizualnie prezentują się bez zarzutu.
Kierownica pokryta skórą licową, z metalowymi wstawkami oraz logiem „GT” bardzo przyjemnie układa się w dłoniach. Układ kierowniczy na postoju i przy manewrach pracuje bardzo miękko, wyraźnie utwardzając się w czasie jazdy.
{{ image(34087) }}
Wrażenia z jazdy Peugeotem 5008
Wrażenia z jazdy są znakomite. Peugeot 5008 doskonale trzyma się drogi. Dzięki rozsądnej masie (1521 kg) i bardzo małemu promieniowi zawracania, nowy SUV oferuje doskonałą dynamikę, zwinność i zwrotność. Sprawdzi się zarówno podczas jazdy po mieście, tak jak i w dłuższej trasie.
Silnik sprzężony z automatyczną przekładnią EAT8 i to połączenie, do którego nie można się przyczepić. Zmiany biegów odbywają się płynnie, a Peugeot sprawnie reagował na naciśnięcie pedału gazu.
180 KM i 250 Nm momentu obrotowego wystarczają, by rozpędzić 5008 od 0 do 100 km/h w 8,3 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 222 km/h.
{{ image(34083) }}
W poruszaniu się po śniegu, błocie czy po piasku pomoże kierowcy system Advanced Grip Control, który ma częściowo zrekompensować brak napędu 4×4. W pakiecie jest też tryb jazdy Eco, który pozwala na większą oszczędność paliwa oraz Sport, który zapewnia chyba największą frajdę z jazdy. Samochód od razu jest bardziej dynamiczny i zrywny, a silnik mruczy, jak szykujący się do ataku groźny lew.
{{ gallery(3207) }}
Jeśli zdecydujemy się postawić Peugeota 5008 w swoim garażu, z pewnością będziemy zadowoleni. Jazda tym SUVem sprawia sporą frajdę. Samochód prowadzi się przyjemnie i komfortowo zarówno podczas jazdy po mieście, jak i dłuższych tras. Nowoczesny i elegancki design sprawia, że Peugeot 5008 wyróżnia się na drodze.
NA TAK:
– zwrotność
– dynamika
– komfort i przyjemność z jazdy
– design
– wyciszenie kabiny
NA NIE:
– słaba jakość kamery cofania
Dane techniczne – Peugeot 5008 po liftingu:
Silnik | benzynowy, PureTech |
Moc maksymalna | 180 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm |
Prędkość maksymalna | 222 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,3 sekundy |
Skrzynia biegów | automatyczna przekładnia EAT8 |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: