Trofea Extreme E na ratunek morskim zwierzętom
Extreme E, seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych, która wystartuje już za 57 dni, zdradziła z czego będą zrobione trofea dla zwycięzców mistrzostw.
Trofea Extreme E powstaną z plastikowych odpadów.
Elektryczna seria wyścigowa nawiązała współpracę z holenderską firmą 3devo, która dostarczy odpowiednie rozwiązania technologiczne do recyklingu i przetwarzania materiałów, umożliwiając przekształcenie odpadów z tworzyw sztucznych w mistrzowskie trofea.
Odpady z tworzyw sztucznych zostaną przekształcone w filament, który następnie zostanie wykorzystany w drukarkach 3D.
{{ image(34076) }}
Przeczytaj też: Elektryczna seria wyścigowa rozwija system wodorowych ogniw paliwowych
Zawody Extreme E mają nie tylko dostarczyć kibicom sportowych emocji, ale także zwrócić uwagę na negatywne skutki zmian klimatycznych i zanieczyszczenia środowiska.
Wpływ odpadów z tworzyw sztucznych na środowisko jest niszczycielski, aż dwie trzecie wyprodukowanego plastiku trafia do środowiska, w tym do oceanów, to około 6,3 miliarda ton. Odpady te powodują szereg problemów w wodach globalnych, i są niezwykle niebezpieczne dla setek morskich zwierząt. Extreme E ma nadzieję uwydatnić tę kwestię poprzez siłę sportu i zachęcić do wszystkich zmiany zachowań:
To dla nas niezwykle satysfakcjonujące, że wykorzystamy plastik, który trafił do oceanów, by stworzyć wyścigowe trofea. To będzie mieć niezwykle pozytywny wpływ na środowisko.
Extreme E niedawno zakończyło konkurs na projekt trofeów. Zwycięski projekt zostanie ujawniony w nadchodzących tygodniach.
Przeczytaj też: Zaprojektuj trofeum Extreme E i wygraj nagrody!
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: