Wreszcie jest! Legendarny Suzuki Hayabusa powraca i ma sensacyjną cenę!
Długo wyczekiwana, trzecia generacja Hayabusy właśnie zadebiutowała. Po raz pierwszy w historii motocykl Suzuki miał swoją premierę w Wirtualnym Salonie Suzuki. Ile ma mocy i ile kosztuje?
Od premiery pierwszej generacji w 1999 roku Hayabusa nieustannie dostarczała największą moc i moment obrotowy do 6000 obr./min., większą niż jakikolwiek inny motocykl sportowy. Nowa Hayabusa podtrzymuje tę tradycję, dostarczając jeszcze więcej mocy i oddając ją jeszcze płynniej w niskim i średnim zakresie obrotowym. To czyni ją jeszcze szybszą i łatwiejszą do kontrolowania w pełnym zakresie.
{{ image(34064) }}
Legendarny, chłodzony cieczą, rzędowy czterocylindrowy silnik Hayabusy drugiej generacji, o pojemności 1340 cm3, został udoskonalony i jest jeszcze bardziej wydajny i bardziej trwały.
Zaprojektowany na nowo układ wydechowy, poprawia wartości mocy i momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów, oraz spełnia normy emisji spalin Euro 5.
Nowa Hayabusa ma 190 KM i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego – to o 7 KM i 5 Nm mniej niż poprzednie wcielenie! Mimo to Suzuki deklaruje, że nowa Hayabusa, legitymuje się podobnym czasem na ¼ mili, przyspiesza lepiej do 100 oraz 200 km/h oraz bez trudu osiąga maksymalną, ograniczoną elektronicznie prędkość 299 km/h.
{{ image(34065) }}
Zawansowany zestaw najnowszej, inteligentnej elektroniki pozwala kierowcy wybrać jak motocykl będzie reagował na jego polecenia i jak będzie się spisywał w różnych sytuacjach. To pozwoli nawet mniej doświadczonym jeźdźcom nauczyć się jak najlepiej kontrolować to, co oferuje Hayabusa.
https://www.youtube.com/watch?v=nJtT6FZA7hQ
Wśród systemów znajdują się również funkcje poprawiające ogólny komfort użytkowania, by przyjemność z jazdy oraz duma z posiadania Hayabusy były jeszcze większe. Będą to między innymi Suzuki Drive Mode Selector Alpha, Motion Track Control, Quick Shift System, Anti-lift Control System, Engine Brake Control System, aktywny ogranicznik prędkości, Launch Control, tempomat, system wspomagania ruszania na wzniesieniach, system wspomagania hamowania na zjeździe ze wzniesienia, a także system informujący innych kierowców o nagłym hamowaniu. Pojawiło się także oświetlenie wykonane w technologii LED.
{{ image(34067) }}
Motocykl wyposażono w nowoczesny zestaw wskaźników z poprawioną funkcjonalnością, wyposażony w nowy wyświetlacz TFT LCD umieszczony pomiędzy analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem. Dzięki funkcji aktywnego wyświetlacza (Active Data Display) zapewnia wszystkie aktualne informacje na temat motocykla.
{{ image(34066) }}
Zespół pracujący nad rozwojem nowego modelu był w pełni zaangażowany, aby zachować wszystkie cechy Hayabusy, które sprawiły, że stała się legendą, jednocześnie skupiając się na stworzeniu zupełnie nowej generacji na przyszłość. Efekt wiernie oddaje zaangażowanie Suzuki w doskonałe rzemiosło i dopracowywanie najdrobniejszych szczegółów.
{{ gallery(3204) }}
Trzecia odsłona Hayabusy kosztuje 84 900 zł. Motocykl jest produkowany w japońskiej fabryce w Hamamatsu. Dostawy pierwszych egzemplarzy do salonów rozpoczną się na początku kwietnia tego roku.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: